Page 279 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 279

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            Aby se tedy náležitě postupovalo v zodpovídání všech otázek, které měly být položeny,
            pseudotvůrci potřebovali ustanovit situaci srovnatelnou s tím, co existovalo v pravém
            životě pozitivního stavu. Díváme-li se na to z kvantitativního pohledu, otázka byla: Jaký
            by  byl  nejvhodnější  počet  sentientních  entit,  jimiž  by  mohla  být  dána  ilustrace,
            demonstrace  a  manifestace  veškerého  obsahu  a  významu  všech  těch  odpovědí
            takovým způsobem, aby plně uspokojovaly všechny a všechno? Protože původně bylo
            za  tímto účelem vybráno pouze  velmi málo jedinců, s takovým  počtem nemohlo být
            dosaženo  mnoho.  Aby  se  tento  problém  obešel,  pseudotvůrci  se  snažili  nejprve
            přesvědčit  co  možná  nejvíce  entit,  aby  se  k nim  připojily.  Ale  protože  v tomto
            konkrétním úsilí měli jen velmi omezený úspěch, museli vymyslet odlišné uspořádání.
            V procesu experimentování za tímto účelem po mnoha pokusech a omylech uspěli, jak
            víte, při fabrikaci početných tvorů a nižších tvorů, jakož i lidí, jejichž počet byl stejně
            velký,  nebo  dokonce  ještě  vyšší  než  počet  těch,  kteří  se  nacházeli  v pravém  životě
            pozitivního stavu.

            Tato  fabrikace  sloužila  několika  důležitým  účelům:  Zaprvé,  byla  ustanovena  velmi
            přesvědčivá situace pro zodpovězení jedné z otázek o povaze, struktuře, dynamice a
            manifestaci  pseudoživota  nebo  neživota  jako  takového,  typu  života  nebo  neživota,
            který nepocházel z Mého Absolutního Stavu. Zadruhé, vědeckým požadavkem, aby byl
            experiment  platný  a  smysluplný,  je,  že  potřebujete  mít  srovnatelný  počet  stvoření,
            který by se rovnal nebo mnohem převyšoval počet pravých sentientních entit, které už
            byly  ve  svém  vlastním  jsoucnu  a  bytí.  Menší  počet  by  totálně  znehodnotil  jakékoliv
            výsledky  takového  experimentu.  Zatřetí,  aby  se  ilustroval  externí  vědecký  přístup
            jakéhokoliv  experimentu,  který  je  založen  na  kvantitě,  a  ne  kvalitě  ve  srovnání  se
            stavem vědění bez jakýchkoliv vnějších vstupů. Jinými slovy, jestliže je přirozenost a
            struktura pravého života jako takového založena na kvalitě nositelů takového života,
            speciálně  a  konkrétně  na  kvalitě  jedinečností,  individualit  a  nekonečných  odlišností
            jejich ‚já jsem‘, v tom případě v neživotě negativního stavu a jeho lidském neživotě je
            potřeba všechno vybudovat na kvantitě, počtech a statistických pravděpodobnostech.
            Toto je jasná ilustrace rozdílů mezi vnitřním a vnějším přístupem. Pokračováním v této
            kvantitativní  cestě  by  se  mohla  poskytnout  přesvědčivá  a  zkušenostní  odpověď  na
            otázku ohledně životního stylu založeného na niternostech a odvozeného z niterností
            na  jedné  straně  a  životního  stylu  založeného  na  zevnějšnostech  a  odvozeného  ze
            zevnějšností na straně druhé. Začtvrté, aby se ilustroval a demonstroval životní styl,
            který  je  založen  na  principu  společných  rysů,  uniformitě,  stejnosti  a  podobnostech
            v porovnání  s životním  stylem  založeným  na  individualitě,  osobitosti,  jedinečnosti  a
            odlišnosti.  Jinými  slovy,  aby  se  ilustroval  a  demonstroval  životní  styl  zakořeněný  v
            ‚egu‘ a ve všech jeho opovrženíhodných, hrozných, nemožných a podobných rysech a
            vlastnostech  v porovnání  s životním  stylem  vycházejícím  z  ‚já  jsem‘  a  všech  jeho
            laskavých,  mírných,  ohleduplných  a  podobných  rysů  a  vlastností.  A  zapáté,  aby  se
            ilustroval a demonstroval fakt, že pokud kvalita může dosáhnout čehokoli samotnou
            povahou své kvalitativní struktury a obsahu bez přílišného ohledu na to, v jakém počtu
            tu  někdo  nebo  něco  je,  v tom  případě  kvantita  je  schopna  dosáhnout  vůbec  cokoliv,
            pokud  její  počty  o  mnoho  převyšují  požadavky  kvality.  A  protože  vědeckým
            požadavkem v průběhu experimentu je, že všechny podmínky jsou stejné bez jakékoliv
            odchylky v čemkoliv vůbec - jinak by jeho výsledek byl znehodnocen - bylo nutné se
            zbavit  jakýchkoliv  rozdílů,  individualit  a  jedinečností  a  uzavřít  jakýkoliv  přístup
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284