Page 129 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 129
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
fungování, postoji, myšlenkách, pocitech, vůli a chování jedině laskavost, toleranci,
respekt a uznání, jakož i všechny ostatní atributy čistě pozitivní povahy (což jsou
objektivita, poctivost, spravedlnost, soudnost, milosrdenství, odpuštění, soucit,
empatie, pochopení, přijetí a všechny ostatní kladné rysy a vlastnosti, které se odvozují
a jsou z Mé Absolutní Absolutně Pozitivní Přirozenosti).
Takže co se stane, když se nacházíte v situaci nebo ve vztahu, vyvolávající ve vás pocity
stísněnosti, nepohody, nesnášenlivosti, neúcty, nelaskavosti a neuznávání, které vás
nutí k tomu, abyste se vyhýbali lidem, kteří způsobují, že se takto cítíte? Evidentně
v tom případě neúčinkujete ze Mne ve vás, ale z toho aspektu vašeho vybavení, které
nepřišlo z Mé Pozitivní Přirozenosti. Jinými slovy v tomto případě působíte z pozice
své typické lidské povahy čili z pozice negativního stavu. Konec konců, nikdy
nezapomínejte, že takové pocity, jako je nelaskavost, intolerance, znevažování a
neuznání byly vymyšleny a uvedeny do sentientní mysli aktivátory negativního stavu.
Jelikož tyto typy negativních atributů v životě pozitivního stavu vůbec neexistují, pak
pokud je máte, jste pod vlivem negativního stavu. Vím, že toto sdělení je pro vás velmi
nepříjemné. Vždyť nacházejíce se v lidském životě občas v sobě všichni prožíváte a
projevujete takové negativní emoce, stavy a rozpoložení. Takže logickým závěrem je
to, že kdykoliv je cítíte nebo je projevujete, jste nevyhnutelně pod vlivem negativního
stavu.
Jak vidíte z tohoto výroku, není vůbec snadné být v lidské kůži. Lidská část vaší povahy
byla účelně strukturována tak, aby vás činila nelaskavými, nesnášenlivými, neuznalými
a bezohlednými, jakož i vším ostatním, co je zcela v protikladu k výše uvedeným rysům
a vlastnostem pozitivního stavu. Jeden z hlavních důvodů, proč byla lidská povaha
takto uspořádána, byl v tom, aby se vykořenil pojem individuality, jedinečnosti a
nekonečné rozdílnosti. Ježto každý a všichni z vás je bez ohledu na to, kde a kdy ve
Stvoření, pseudostvoření či na planetě Nula, přede Mnou, jako před Jedním a Jediným
Absolutním Jedincem, nekonečně jedinečný a rozdílný jedinec, pak aby se popřela tato
struktura pozitivního stavu, bylo nutné vyvinout, ustanovit a provést něco, co by lidi
učinilo stísněnými, nepříjemnými, nesnášenlivými, nelaskavými, bezohlednými,
neuznalými, nenávistnými a zlomyslnými k sobě navzájem a vůči svým jedinečným
individualitám. Jelikož jste jiní, než jsou ostatní, vaše zřejmá odlišnost od nich se stává
dostatečným základem pro to, abyste je odmítali, nenáviděli je, pohrdali jimi, nechtěli
mít s nimi nic společného, byli vůči nim nesnášenliví a nelaskaví, podceňovali je,
pohrdali jejich vlastní individualitou a byli vším ostatním, co vám poskytuje dostatek
ospravedlnění a zdůvodnění vašeho negativního chování, postoje a vztahu vůči nim a
jejich rozdílnostem.
A toto nás přivádí k druhému aspektu naší diskuse. Ve vztahu k jiným v tom, jak
myslíte, cítíte, jednáte, chováte se a jak uvažujete ohledně všech ostatních, musíte vzít
v úvahu faktor, že jakýkoli vztah má vždy dvojí směr. Co tím myslíme? Uvažte tento
faktor: Ve společnosti někoho se cítíte stísněně, nepohodlně, mizerně a děláte všechno,
co je ve vaší moci, abyste se vyhnuli společnosti takových lidí tím, že s nimi odmítnete
komunikovat atd. Jinými slovy bez ohledu na to, co si myslíte, jste takovým postojem
vůči těmto jedincům nelaskaví, netolerantní, bezohlední a znevažující. Avšak napadlo