Page 132 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 132

DIALOG 19

            Jenže tato situace s dětským utrpením i jiné nepříznivé situace, jaké neustále vznikají
            na vaší planetě, vedou mnohé lidi k prohlašování, že Já už na to buď vůbec nedbám,
            nebo  že  jsem  krutým,  trestajícím  a  bezohledným  Bohem,  nebo  že  vůbec  neexistuji.
            Někteří se  ve  své  frustraci  při  pohledu na  tento druh nespravedlnosti  -  podle jejich
            názoru - pustí do rebelie proti impotenci různým sociálních a politických systémů, tedy
            proti  jejich  neschopnosti  a/nebo  neochot        ě   s   tím  něco  dělat;  tak  se  stanou
            podněcovateli  a/nebo  podporovateli  rozličných  revolucí,  povstání,  terorismu  a
            podobných  akcí,  které  často  vedou  ke  svržení  existujících  vládních  systémů.  potom
            zavedou svou vlastní odrůdu sociální spravedlnosti a politického systému, která není o
            nic lepší nebo je ještě horší než ta, kterou svrhli. Takže problém trvá dál bez ohledu na
            jejich usilování mu zabránit nebo ho odstranit. Důvod, proč problém dále existuje, je
            v tom, že nejsou s to vidět za scénou důvody, proč utrpení a stavy bídy jsou dovoleny a
            proč v lidském životě stále trvají. Neuvědomují si existenci myriády voleb, jaké se musí
            učinit  za  účelem  vyčerpání  užitečnosti,  pro  niž  bylo  negativnímu  stavu  dovoleno
            dozrát  na  prvním  místě  -  a  to  se  všemi  svými  zvrácenostmi,  zneužitím,  utrpením  a
            nehoráznostmi.  Hrozné  podmínky,  za  jakých  žijí  děti  na  vaší  planetě,  jsou  v tomto
            ohledu přispívajícím faktorem. A nehledě na to, jak je těžké dívat se na utrpení a bídu
            nebo  si  tohle  uvědomovat,  přesto  je  třeba  vědět,  že  vše  slouží  v konečném  vyznění
            pozitivnímu účelu a že se to děje podle předběžné dohody a z jejich vlastní svobodné
            vůle a volby.


            Na  druhé  straně  se  při  objektivním  pohledu  na  celkovou  situaci  s trpícími  dětmi  a
            z typického lidského stanoviska nabízí otázka, proč se lidé tolik množí? kdo je nutí, aby
            měli tolik dětí, jestliže jsou neschopni se o ně postarat a být zodpovědnými za jejich
            výchovu? Toto je zvláště pravdou v zemích, kde je pramálo potravy, kde hladomor a
            epidemie všeho druhu jsou věcí života, kde jsou sanitární a jiné ekologické podmínky
            ubohé,  kde  je  základní  stav  fyzického  zdraví  velmi  špatný  a  přelidnění  se  vymyká
            kontrole  svou  nespoutaností.  Neexistuje  žádná  omluva  pro  rození  dětí  za  takových
            nepříznivých  okolností.  Jsou  k dispozici  všelijaké  antikoncepční  prostředky  k tomu,
            aby se zabránilo takové nutnosti. Ovšem tento faktor nebere v úvahu duchovní důvody
            a potřebu pro toto dění. Takže nebuďte pobouřeni, ani se neptejte, proč, k čemu a jak
            dlouho tato situace na planetě Nula takto potrvá.

            Peter:  Vřelé  díky  za  toto  vysvětlení.  I  když  je  nesmírně  těžké  a  bolestné  přijmout
            nešťastný úděl dětí na této planetě a uvědomovat si míru jejich utrpení - aspoň něco
                                                                         á
            z něho, či ta jeho část, která je nám přístupná, mi dáv   s  Tvým vysvětlením dokonalý
            smysl.  Mám  zde  jinou  otázku,  která  poněkud  vybočuje  z kontextu  v právě  nyní
            diskutovaném       materiálu     v tomto     dialogu.    Byla    položena      Michaelem      M.
            z Massachusetts. Poté, co si přečetl jeden z našich dialogů, který probírá modlitbu           za
            jiné,  by  rád  věděl,  jestli  platí  stejná  pravidla  ohledně  zvyku  některých  nábožensky
            smýšlejících  lidí  (zvláště  katolíků)  prosit  své  starší,  když  se  s nimi  poprvé  setkají  a
            potom  při  loučení,  o  ‚la  bendicion‘  (Boží  požehnání),   a  kdy  oni  odpovídají  ‚Dios  te
            bendiga‘ čili ‚Bůh ti žehnej!‘. Jak náležité to je ve světle tohoto Dialogu?


            Pán Ježíš Kristus:  Ačkoli  na  první  pohled,  ze  stanoviska  lidského  a  typicky
            objektivního, není v té prosbě nic ubližujícího, ze stanoviska duchovního ta odpověď
            nemá  žádnou  skutečnou  cenu,  stejně  jako  nemá  cenu,  když  někomu,  kdo  kýchne,
            řekneš „Bůh ti žehnej“. Jsou to prázdné návyky, bezvýznamné lidské tradice              a  zvyky,
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137