Page 128 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 128

Devatenáctý dialog




                                                    14. ledna 1999




            Peter:  Proč  mám  pocit,  že  jsme  ještě  neukončili  naši  diskusi  o  křesťanském  pojetí
            nanebevzetí  a  o  tom,  co  se  stane  hned  po  jedincově  smrti  -  jak  se  to  vyvozuje
            z Pavlových údajů v citovaných verších na konci Osmnáctého dialogu?

            Pán  Ježíš  Kristus:  Protože  ohledně  těchto  záležitostí  jsou  potřeba  některá  další
            vysvětlení,  Petře.  Nejprve  vezměme  tu  záležitost,  že  Pavel  a  jeho  věrní  křesťanští
            následovníci tvrdili, že každý, kdo umře, zůstane mrtvým do Mého Druhého příchodu -
            jako by upadl do spánku a Já ho pak probudím, aby se ke Mně připojil, až se zjevím na
            doslovných  oblacích  ve  vzduchu.  Vezme-li  se  v úvahu  axiomatický  fakt,  který  byl
            bezpodmínečně přijat Pavlem a také jeho následovníky, že Já jsem jediným zdrojem
            života tím, že jsem život v sobě, Sebou, od Sebe a ze Sebe; a že veškerý život vyvěrá ze
            Mne a  že  bez Mého  Absolutního Života,  jenž nepřetržitě  vyzařuje do všech,  a  tím  je
            udržuje  při  životě,  by  nikdo  nemohl  přežít  ani  zlomek  vteřiny  -  pak  Pavlovy  závěry
            v tomto ohledu jsou totálně nelogické a nemají vůbec žádný smysl.

            Jedním z hlavních problémů, který Pavel měl a který také způsobil jeho pád, byl v tom,
            že neměl ponětí o povaze duchovních souvztažností, ani o tom, v čem vůbec spočívá
            duchovní  život.  Z jeho  povídání  o  této  i  jiných  mnohých  věcech  je  očividné,  že
            v rozporu se všemi ostatními výroky, které učinil, měl za to, že duch a duše v lidském
            těle nějak závisí na tom těle, a ne opačně, to jest - že život těla závisí na duchu a na jeho
            duši. Takže když tělo umírá, co se stane s tím duchem a tou duší? Uloží se do nějakého
            limba nebo co se ví, do čeho ještě, kde by se udržovaly v odloženém oživení do doby,
            kdy provedu Svůj Druhý příchod? Tohle předpokládat znamená mít za to, že Já jsem
            také mrtev nebo v nějaké suspendované animaci. V určitém časovém bodě se něco ve
            Mně pohne, Já se probudím a zčistajasna se rozhodnu započít Svůj Druhý příchod. Proč
            bych tedy nebyl též považován za mrtvého nebo ve stavu hluboké dřímoty či spánku -
            pokud by Pavlovo tvrzení bylo správné? Neboť připustíme-li, že Já jsem život a život
            všech je ze Mne a že Já jsem v tom životě, pak z toho logicky vyplývá, že kdykoli někdo
            zemře, ztrativ svůj život, pak i Já umřu, protože Já jsem ten život v něm/v ní. Ovšem
            kdyby  něco  takového  bylo  možné,  pak  by  veškeré  jsoucno  a  bytí  i  pseudojsoucno  a
            pseudobytí  se  všemi  svými  příslušnými  sentientními  entitami  přestalo  také  být  a
            existovat.

            Na druhé straně, kdyby duch a duše zemřelého jedince byly uvedeny do stavu jakéhosi
            odloženého oživnutí do doby Mého Druhého příchodu, pak by byl veškerý život rovněž
            v takovém rozpoložení, a to díky tomu faktoru, že Já jsem životem jeho/jejího ducha a
            duše.  Předpokládejme  však  na  chvíli,  že  by  něco  takového  bylo  možné.  Můžete  si
            představit  to  hrozné  plýtvání  životní  energií  -  spát  někde  v suspendované  animaci
            nebo  v úplné  dřímotě  bez  jakéhokoliv  užitku  pro  něco  produktivního,  užitečného  a
            tvořivě plodného? Taková situace je naprosto nemožná. Můj život ve všech a ve všem
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133