Page 120 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 120

nuceni   do   neustálého   porušování   vyváženého   a   integrovaného   života,   to   jest
            pravého duchovního  života. Většina  z nás musí  věnovat  větší pozornost vnějším,
            světským, materiálním, fyzickým  a tělesným aktivitám  a vynakládat  na ně  většinu
            svého denního času, protože naše přežití na této Zemi na nich závisí, resp. bylo
            pseudotvůrci učiněno závislým. Když je toto tak důležitý faktor, není "přirozené"
            usoudit, že to  tak má být? Takže většina duchovních lidí  končí v nevyváženém a
            chudobně     integrovaném     životním     stylu.     Skoro     se     zdá,     že     je     to
            taková nevyhnutelnost.


            Někteří lidé, aby překonali tuto takzvanou nevyhnutelnost, izolují se od jiných lidí v
            klášterech, na odloučených místech a podobných místech. Tam se snaží praktikovat
            svou   duchovnost.   Ale   není   to   nic   platné,   protože   jdou   do   opačného   extrému,
            přehlížejíce fyzickou realitu, kterou považují za nereálnou a za iluzi. Takže upadají do
            nepravd,   do   pasti   připravené   pro   ně   negativním   stavem,   věříc,   že   mohou
            dosáhnout vyvážený  a integrovaný  život, pokud se omezí v některých  oblastech
            svých životů. Jakékoliv omezení je však z negativního stavu.  Takovýmto konáním
            podporují negativní stav tolik jako ti, kteří přehlíží duchovní aspekt života. Nechtějí si
            uvědomit, že nemohou získat vyvážený a integrovaný život vyloučením některých
            důležitých aspektů tohoto života. Zavádějí sami sebe do víry, že vnější či fyzický
            aspekt života  je  jen iluzí nebo tím, co indická filozofie  nazývá  "mája".  Takovýmto
            konáním   tito   lidé   porušují   principy   pozitivního   stavu.   Proto   nemohou   být   v
            pozitivním stavu bez ohledu na to, jak svatě a zbožně vypadají, konají a chovají se.

            Vzhledem k těmto faktům, jak potom můžeme přijít k pravému chápání a naplnění
            našeho pozemského života?

            Především  je  nutné přijmout ten fakt,  že náš  pozemský život není  jediným typem
            života; že náš svět není jediným možným světem; že realita, kterou vnímáme svými
            fyzickými smysly či smyslovými orgány, není jedinou realitou; že náš život se ani
            nezačíná ani nekončí na této Zemi; a proto se neodvozuje z našeho fyzického těla ani
            ze žádných částeček hmoty ani na nich nezávisí.

            Za  druhé   je  nutné,  abychom  si  všichni  konečně  uvědomili,  že  jsme  produktem
            rozsáhlé   genetické   změny,   vykonané   takzvanými   pseudotvůrci,   skrze   kterou   je
            zobrazován, projevován, aktualizován a realizován život bez pravé duchovnosti, bez
            Nejvyššího a bez pravého vyvážení a integrace.

            Za třetí je nutné si uvědomit, že kvůli této situaci nežijeme v pravém Stvoření, ale v
            Zóně Vymístění, kde takovýto život je možný a může nést své plody. Všechny naše
            problémy, bědy, utrpení, těžkosti a starosti jsou plody takovéhoto života.


            Za čtvrté je nutné si uvědomit, že toto je svět vzhůru nohama, ve kterém je všechna
            realita zvrácená a zfalšovaná, a tedy ve kterém je všechno naše poznání, vnímání,
            pocity, přání, touhy, chtění, chápání nebo cokoliv, co máme, bez jakýchkoli výjimek a
            výluk buď zkreslené, nebo úplně nepravdivé.

            Majíc toto a podobné poznání toho, co tento pozemský život vlastně je, můžeme
            nabýt náležité chápání a naplnění našeho pozemského života.


            Ale   proč   je   to   tak,   že   jsme   částí   tohoto   pseudoživota,   a   jak   postupovat   při
            naplňovaní jeho účelu?


            Tyto a podobné otázky byly zodpovězeny v knize nazvané "Kdo jsi a proč jsi zde?".
            Tady si zopakujeme jen to, že jsme všichni souhlasili ze své vlastní svobodné vůle
            být zde a ilustrovat některé aspekty pravé přirozenosti negativního stavu a naučit se,
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125