Page 247 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 247

na začátku duchovního úpadku a jsou nyní znovu přímo napojeni na lidstvo.

            Poté, co je nové uspořádání hotovo, rození nových členů člověčenstva se bude dít
            procesem speciálního dvojklonování, který byl již krátce popsán.


            Za těchto podmínek se smysl a účel manželství a sexuality zcela změní. Slouží nyní
            čistě duchovnímu pokroku.


            Každá lidská bytost se nachází v odlišném a jedinečném stupni zvláštní lásky a její
            moudrosti a v této zvláštní lásce a moudrosti. Existuje vždy náležitý duchovní soulad
            mezi   láskou   a   moudrostí   a   moudrostí   a   láskou.   Láska   miluje   svou   moudrost   a
            moudrost se stává moudřejší a moudřejší svoji láskou. Moudrost lásky činí lásku
            intenzivnější,   krásnější,   hlubší   a   smysluplnější.   Činí   ji   více   a   více   milující.   Láska
            moudrosti činí moudrost hlubší, jedinečnější, více zvláštní a tvořivější.

            V takovém zvláštním vztahu lásky a moudrosti se odráží potřeba jejich správného
            poměru. Zvláštní kvalita lásky a její moudrosti vyžaduje ekvivalentně souměřitelnou
            zvláštní kvalitu moudrosti a její lásky. Za účelem jejich sjednocení by nešlo vhodně
            připojit jakoukoli jinou kvalitu.


            Tento vztah dokonale odráží pravý význam  maskulinity a femininity  či princip těch,
            kdo se nazývají manžel a manželka. Láska a její moudrost se projevuje principem
            femininity  a moudrost a její láska principem  maskulinity. Souměřitelná souvztažná
            kvalita jedné k souměřitelné souvztažné kvalitě druhé představuje vztah  manželky a
            manžela. Aby se mohl odehrát duchovní pokrok, je nutné a vysoce žádoucí, aby se
            ustanovila tato jednota. V této jednotě dochází skrze princip výměny a sjednocení
            všech maskulinních se všemi femininními  principy a opačně k většímu přiblížení se
            Nejvyššímu. Větším přiblížením k Nejvyššímu se jedinec stává více sám sebou; tím, že
            se stává více sám sebou, naplňuje více účel svého života a stává se užitečnějším
            sdílením svého jedinečného já se všemi ostatními jedinečnými sjednoceními v bytí.

            Pravé   jednosti   já   není   možné   dosáhnout   bez   procesu   sjednocení  maskulinity   a
            femininity  jejich   sdílením   a   výměnou.   Z   toho   vychází   nové   uspořádání   rodiny   a
            manželství.  Rodina je nástrojem, který umožňuje takové sjednocení souměřitelných
            zvláštních kvalit lásky a moudrosti, které patří jedna ke druhé jako jedna polovina
            zapadá do druhé, doplňuje ji a tvoří celek - úplnou lidskou bytost. Tento neustálý stav
            a proces sjednocení těchto dvou principů dává zrod novým duchovním ideám vyšší
            lásky a moudrosti pro duchovní pokrok. Takové ideje jsou velmi jedinečné a jsou
            využity při uspořádávání nových lidských bytostí tím, že se do nich promítá zvláštní a
            jedinečný duchovní, duševní a fyzický obsah a jeho forma.


            Kvůli této jedinečné konjunkci, výměně a jednotě maskulinních a femininních principů
            se stávají jak muž, tak i žena skutečně jednou úplnou rodinou - jednotou, která se nyní
            může sdílet s jinou jednotou ve společném snažení o neustálý duchovní pokrok.

            Co se týká sexuality, ta se stává hlavním nástrojem konkrétního vyjádření sjednocení
            lásky a její moudrosti s moudrostí a její láskou, jež se pak sdílí a vzájemně vyměňuje
            se všemi ostatními jedinečnými kvalitami lásky a moudrosti v jejich obecném projevu
            v jedinečných mužích a ženách, kteří nalézajíce jeden druhého si prostřednictvím
            sexuálního styku vyměňují rozkoš a potěšení - výraz pravé lásky Nejvyššího a všech
            ostatních.   Sexualita   pomáhá   k   větší   seberealizaci,   která   pak   vede   k   většímu
            duchovnímu pokroku.

            4. Nové uspořádání vzdělávacího a výchovného systému dětí se od starého zcela liší.
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252