Page 16 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 16
sobě jsou naprosto mrtvé a bez jakéhokoli života. Mrtvé prvky nemohou
vyprodukovat nic živé. Oživení přírody, hmoty, těla, prvků a všeho ostatního,
co se jich týká, je možné pouze z duchovních principů, které vytvářejí
život. Život, který nepřetržitě emanuje a vyzařuje z Absolutní Reality Jsoucna
a Bytí Nejvyššího, vchází do přírody, hmoty, prvků a všeho ostatního, co se jich
týká, vytváří určité atomické, chemické, biologické a fyzikální kombinace a
oživuje je. Hmota a její prvky, příroda, tělo atd. jsou jen jednou z mnoha forem,
které duchovnost vytváří pro svou manifestaci, objevení se a konkretizaci v
přírodním stupni.
20. Je mýtem a iluzí věřit, že životní formy obecně, a sentientní život zvlášť,
jsou výsledkem bílkovino-uhlíko-kyslíkové kombinace či matrice a jsou na ní
založeny, jak by nás chtěla přesvědčit biologie. Duchovní principy využívají tuto
konkrétní kombinaci jako jednu z nekonečného počtu a rozmanitosti kombinací
k vyjádření, vnímání, manifestaci, aktualizaci, realizaci a konkretizaci života.
Život není žádným způsobem závislý na svých zevních tělesných formách či na
lidských formách a ve stvoření Nejvyššího existuje nekonečná rozmanitost a
množství ne-lidských i lidských životních forem jak sentientních, jakož i
nesentientních, které jsou úplně a kompletně nepředstavitelné a nepochopitelné
pro lidskou vnější vědomou mysl. Život v těch podmínkách plně prosperuje a
rozvíjí se a vzkvétá a my nedokážeme pochopit, jak je to možné, nebo zda tam
existuje nějaký život.
21. Je grandiózním mýtem a iluzí myslet si a věřit, že lidské tělo a jeho
psyché, samy o sobě a samy od sebe, jsou schopny způsobení či vznikání něčeho
vůbec. Dalším mýtem a iluzí je věřit a myslet si, že lidské ekonomické, společenské,
rasové, politické, fyzické a duševní problémy, choroby, nemoci, symptomy,
utrpení, perverznosti, nehody, incidenty, války, zločiny atd. jsou nějakým
způsobem vyvolány či mají původ v nějakém zevnějšku, jako jsou fyzické,
ekonomické, společenské, chemické, biologické, dědičné, duševní či jakékoli jiné
podobné faktory. Tyto faktory nejsou ničím jiným než jistými souvztažnostmi,
důsledky a výsledky niterného duchovního stavu věcí a výsledkem narušení,
zmrzačení, překroucení, zkreslení, ignorace, popření či odmítnutí duchovnosti,
Nejvyššího a duchovních principů. Nic více a nic méně. Takový negativní postoj k
duchovnosti dává podnět k aktivaci a dominanci negativního stavu na Zemi a k
založení pekel v duchovním světě, což vytváří, fabrikuje, napájí a vnucuje všechny
tyto druhy škodlivých faktorů a utrpení.
22. Je grandiózním mýtem a iluzí myslet si a věřit, že jedinec může žít a
cokoli udělat sám ze sebe a sám od sebe. Jak bylo zdůrazněno předtím, jedinec
může žít a dělat cokoli, co dělá, pouze z přítomnosti Absolutního Zdroje
života v nás, tedy z Nejvyššího. Síla, energie a motivace pro žití a jednání vždy
pramení z té přítomnosti. Popření této skutečnosti uvádí do chodu negativní
stav se vším jeho utrpením a neštěstím, šílenostmi a problémy. Je grandiózním
mýtem a iluzí myslet si a věřit, že někdo může konat jakékoli dobro či být pozitivní
na základě svého vlastního snažení a zásluhy. Všechno, co je v lidech dobré a
pozitivní, je kompletně, vysloveně a naprosto z přítomnosti Nejvyššího v nich; z
Něho/Ní, podle Něho/Ní, skrze Něho/Ni a s Ním/Ní mohou konat a konají jakékoli
dobro. Na druhé straně všechno v nich, co je jakýmkoli způsobem či formou
negativní, špatné, zlé, škodlivé, nešťastné, šílené a problematické, je důsledkem
popření té duchovní přítomnosti v nich.
Jak zdůraznil Swedenborg, kdyby lidé toliko chtěli přijmout tento fakt a uznat,