Page 47 - pzncelek
P. 47

zevně antropomorfizována, naturalizována a idolatrizována. Do jejich mysli nevstupuje, ba
            není v ní ani myslitelné žádné pojetí svobodné vůle a volby. Je to éra otroctví a ohromných
            předsudků a předpojatostí. Trvá několik tisíc let a končí takzvanou potopou.

            Éra po potopě je charakterizována pojetím víry a poslušností z víry. Počíná historickou
            postavou - Abrahámem. V této éře se něco dělá proto, že se věří, že je to správné. Neví se a
            nezdůvodňuje se, zdali je to správné, či nikoli, prostě se věří, že je to správné.

            Další krok v duchovním pojímání počíná historií Izraele a Mojžíšovým zákonem. Zde lze
            spatřovat pokus navrátit se k věci víry cestou lásky k Bohu a ke svému bližnímu. Ale této
            cesty lze v tomto bodě dějin člověčenstva dosáhnout jen zevními prostředky - zevními
            obětmi   a   prováděním   určitých   zevních   obřadů,   ceremonií,   předpisů   a   jejich   totálního
            dodržování, jak se to odráží v Zákoně vyhlášeném Mojžíšem. Pro ně není možná ani není k
            dispozici žádná znalost symbolických či souvztažných významů všech těchto požadavků.

            Tato éra končí úplným znesvěcením všech zevních požadavků duchovního pojímání, a tedy
            ohrožuje člověčenstvo a Vesmír úplným zničením. Problémem je to, že když lidé zvrátí a
            znesvětí i zevní prostředky duchovnosti, veškeré spojení a styk s duchovností, odkud plyne
            život do zevnějšností, se ztrácí. Poskytlo-li by se tomu dostatek času, vedlo by to k věčné
            duchovní   smrti.   Taková   situace   vyžaduje   přímou   účast   Nejvyššího.   V   tomto   bodě   se
            Nejvyšší inkarnuje na planetě Zemi ve fyzické formě Ježíše Krista, aby zabránil nastání
            věčné smrti lidí planety Země a přivodil konec panování pseudotvůrců nad jejím osudem.

            Éra Ježíše Krista taktéž znamená návrat ze zevního pojímání duchovnosti k niternostem,
            kde opravdová duchovnost přebývá. On tudíž ruší všechny zevní obřady, oběti a slavnosti a
            prohlašuje, že Bůh je Duch a že opravdový uctívač Boha Ho uctívá v duchu a pravdě. Důraz
            se klade na znalost pravdy, která přivádí k duchovní svobodě. Ježíš Kristus také ustavuje
            princip, že největším zákonem ze všech je zákon lásky, soucitu, odpuštění, milosrdenství a
            pochopení. To je zákon, který ustanovuje pravou víru a opravdové duchovní pojímání.

            Tedy poprvé v dějinách  pseudočlověčenstva  je jasně ukázán způsob, jakým by se měla
            duchovnost pojímat - spojením a sjednocením racionálního, logického a intelektuálního
            způsobu (znalost pravdy, hledání pravdy atd.) s volním, intuitivním, esoterickým, mystickým
            způsobem  (láskou,  soucitem,  milosrdenstvím, odpuštěním atd.).  Všechna  tato  pojímání
            zahrnutá pod pojmy „duch“, „pravda“, „pochopení“, „láska“, „soucit“, „svoboda“ atd. jsou
            Ježíšem Kristem znovu formulována, znovu počata, nově doplněna i pozměněna a uvedena
            do   trvalého   vlastnictví   v   pokladnici   lidských   vědomostí.   Ustavení   této   situace   navěky
            zajišťuje,   že   tu   vždy   bude   propojení   a   spojení   mezi   přírodními   a   duchovními   světy
            prostřednictvím takových pojetí a jejich duchovní reprezentací bez ohledu na to, v jakém
            rozsahu by se je lidé mohli snažit zničit, zfalšovat, zvrátit či překroutit. Takže ještě jednou,
            duchovní svoboda je znovu ustavena.

            Člověčenstvo   ale   z   různých   duchovních   důvodů   nebylo   ještě   připraveno   přijmout   typ
            spojení přinášený a ustanovený Ježíšem Kristem. Aby poznání zjevené Ježíšem Kristem
            nemohlo být lidmi duchovně znesvěceno, bylo nutné položit hranice, omezení a zákazy na
            zkoumání,   chápání   a   pojímání   duchovnosti   prostředky   logiky,   rozumových   procesů,
            racionality, intelektu a vědy. Namísto toho byla na mnoho století ustavena říše slepé víry a
            poslušnosti ohledně těchto principů. Tato éra je charakterizována obskurností, mystérii víry,
            hatlaninou  pseudometafyziky  atd.   pochopitelnou   jen   některým   jedincům   a   pro   některé
            jedince, kteří přikazují, že tento typ duchovního myšlení a chování musí mít ostatní.

            Jednostranný důraz na takových požadavcích se stal životní filosofií takzvaných Temných
            věků.   Toto   období   pokračovalo   až   do  doby   Swedenborgovy.  Od   té   doby   až   doposud
            člověčenstvo prochází přechodným obdobím. To se pojímá výrokem ze  Swedenborgova
            „Pravého křesťanského náboženství“ tak, že je nyní dovoleno vstupovat do tajemství víry
            prostředky   rozumu,   racionality,   logiky   a   intelektu.   Avšak   i   tento   velký   výrok   slovem
            „dovoleno“ naznačuje, že je to nebezpečné podnikání takto činit a jeden má být při něm
            opatrný a obezřetný. Tato tendence stále poněkud podněcovat racionální, intelektuální a
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52