Page 153 - pzncelek
P. 153

Stručný komentář k pojetí reinkarnace





            Dne 2. června 1982
            Nejvyšší   požádal,   aby   k   těmto   „Poselstvím   z   nitra“   byly   přidány   následující   krátké
            komentáře ohledně pojetí reinkarnace udržovaném lidmi na Zemi.

            „Pojetí reinkarnace bylo správně vysvětleno v „Principech duchovní hypnózy“, „Základech
            lidské duchovnosti“ a v poselství datovaném dnem 30. dubna 1982 v „Poselstvích z nitra“.

            Dnes lze podat některá další objasnění toho, jak mohou nastat falešné výklady některých
            důležitých událostí v životech sentientních entit.

            V poselství datovaném dnem 2. května 1982 bylo popsáno, jak sentientní entity a lidé
            vznikají a inkarnují se do sobě odpovídajících světů. Bylo uvedeno, že poté, co nějaká idea
            specifické   entity   nastává   buď   v   Absolutním   procesu   myšlení,   nebo   jako   výsledek
            sexuálního   styku   dvou   sentientních   entit   či   lidí   opačného   pohlaví,   je   promítnuta   do
            intermediálního   světa,   který   existuje   speciálně   za   tímto   účelem   (po   jejím   pečlivém
            zhodnocení   a   představení   jí   všech   idejí   voleb   a   svobodné   vůle),   kde   se   stává   plně
            sebeuvědomělým, funkčním a reálným duchem. Zde jsou jí dány různé možnosti volby a
            ukázány různé důsledky voleb a užitečnost obsahu jí zvoleného života.

            Avšak, aby učinil správnou a nejvhodnější volbu, tomuto duchu se v diskrétním módu
            jednoho okamžiku prezentují všechny k dispozici jsoucí zkušenosti a volby, jež existují jak v
            diskrétním,   tak   i   v   lineárním   čase   jsoucna   a   bytí.   Z   takové   globální   prezentace   je
            vybudováno a trvale nabýváno univerzální vědomí tohoto ducha.

            V   tomto   univerzálním   vědomí   jsou   tomuto   duchu   k   dispozici   všechny   tyto   volby   a
            zkušenosti veškerého Stvoření, aby se aktivovaly a vyvolaly, kdykoli je to potřeba a vhodné.
            Protože takové zkušenosti jsou získávány procesem plného ztotožnění se na tento zlomek
            okamžiku s někým, kdo byl či bude producentem a projevovatelem této zkušenosti, lze ji
            vnímat a prožívat, jako by tento duch byl či bude touto jednotlivou osobou či osobami.
            Takový zkušenostní způsob sdílení existuje v celém Stvoření na duchovní úrovni či na
            úrovni vlastní Niterné mysli. Takže tento duch během této doby vstoupí do vůle, touhy a
            úmyslu této osoby či osob stávaje se součástí její či jejich univerzální mysli s tím, že vnější
            mysl tohoto ducha zevně vnímá, že je či bude touto osobou či osobami.

            Odtud pochází možnost nesprávného závěru, že tento duch žil, žije nebo bude žít život či
            životy mnoha lidí. Z tohoto zjevení vyvěrá fakt, že doslovný smysl reinkarnace, jak ho
            pojímají lidé na Zemi a mnozí duchové v duchovním světě, kteří tento koncept uvedli k
            lidem na Zemi, je zcela nesprávný a neudržitelný. Jeho současná forma chápání se tudíž
            musí natvrdo odstranit z lidské mysli.

            V procesu hodnocení všech možných voleb, zkušeností a životních forem dojde duch v
            tomto speciálním zprostředkujícím světě v jednom bodě k závěru, jakou dimenzi, svět,
            planetu a linii má následovat. V okamžiku tohoto výběru jsou tomuto duchu výše popsaným
            zkušenostním způsobem představeny všechny zkušenosti, volby, důsledky a životní styly,
            které jsou k dispozici v této jednotlivé dimenzi, světě, planetě, linii, rodině atd., do které volí
            vstoupit či se inkarnovat.

            Z této prezentace a zkušenosti se formuje duchova nadosobní a fenomenální duševnost (či
            to,   co   Carl   Gustav   Jung   nazval   kolektivním   nevědomím   a   archetypy,   kteréžto   pojmy
            vzdáleně přibližují tento proces) a všechny vůle, touhy a úmysly těch, kdo byli, jsou a
            budou součástí tohoto specifického místa, linie a rodiny, jsou umístěny v této duševnosti.
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158