Page 504 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 504
KAPITOLA 24.
značí duchovně vraždit sebe i jiné. Takováto vražda je horší než jakákoliv jiná. Bylo by
pro takovou osobu lepší, kdyby nikdy nebyla původně přijala předpisy Nového zjevení.
Z pozice této porce Nového zjevení je formulace Šestého duchovního principu
následující:
ŠESTÝ DUCHOVNÍ PRINCIP
Budeš respektovat život a volby každého jedince bez ohledu na to,
jaké výběry to jsou. Máš se vyhnout tomu, abys úmyslně a záměrně
škodil, ubližoval či používal násilí vzhledem ke komukoliv, sobě či
Pánu Ježíši Kristu, tvému Bohu.
Tento Šestý duchovní princip nahrazuje Šesté přikázání. Má platnost pro všechny
časové cykly.
7. ‚Nedopustíš se cizoložství!‘ Toto přikázání má v zásadě tři konotace. Jedna se
vztahuje na Boha. Uctívat jakéhokoliv jiného boha či bohy či osoby či věci raději než
Jediného Boha Stvořitele ustanovuje duchovní cizoložství. Jste-li prodloužením a
-
procesem svého Stvořitele, pak považovat někoho jiného za vlastního Stvořitele je
cizoložné; to je vpravdě nevěrou. V tomto ohledu je Stvořitel pojímán jako manžel
Svého stvoření (všech sentientních entit) a stvoření (všechny sentientní entity) jako
Jeho manželka. Proto, považuje-li tato manželka svého milence za někoho jiného, než
za svého pravého a zákonného manžela, pak je vinna cizoložstvím.
Jiná konotace se vztahuje k jedincově vlastní přirozenosti. Je jedinečným nositelem
jedinečného aspektu života. Je integrálně spojen či je v manželství s tím aspektem.
Toužit po jiném, chtít jej a spojit se s jiným aspektem, jaký nemá nic společného s
vlastní přirozeností, a proto do ní nepatří, je spáchat cizoložství či být cizoložným.
Jedinec se stává nevěrným své vlastní přirozenosti, s níž je ve věčném manželství.
Každý je vždy svou vlastní přirozeností. To se nikdy nemůže změnit. Vždyť jeho
jedinečná přirozenost je určena jedinečným aspektem života ze Stvořitele. Jedinec je
Jeho/Jejím prodloužením a procesem. Povahou tohoto aspektu je, že tím, že jeho zdroj
je absolutní, se nikdy nemůže vyčerpat. Takže jsi s ním navěky manželsky spojen.
Toužit po rozdílné přirozenosti nebo chtít ji opustit či potlačit neboli zatlačit a na místo
toho hrát nebo vzít na sebe odlišnou roli či přirozenost či totožnost, znamená spáchat
cizoložství proti své vlastní přirozenosti.
Třetí spoluoznačení tohoto pojmu se vztahuje na styk s jinými lidmi, zvláště pak s
osobami opačného pohlaví. Jakýkoliv styk s kýmkoliv za jiným účelem, než pro
vzájemné dobrodiní, sdílení, vzájemnou výměnu, reciprocitu, radost, útěšnost a dobro
pro všechny, je cizoložný. Toto je zvláště pravda, je-li takový styk z nízkých, sobeckých
důvodů, s nekalými záměry a motivy, bez jakéhokoli ohledu a respektu pro potřeby a
přirozenost jiných osob. V tomto případě se porušují všechny duchovní principy
vztahovosti. Takové porušení vytváří samo sebou pravý cizoložný vztah.
Toto pojímání je platné také v konotaci této porce Nového zjevení jednou modifikací:
s
Tato modifikace se týká Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista. Jak si pamatujete z
kapitoly druhé této knihy, bylo tam uvedeno, že každý, kdo po přečtení těchto slov-