Page 500 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 500
KAPITOLA 24.
V souvislosti se současnou pozicí Nového zjevení toto přikázání znamená využívání a
zneužívání duchovních principů Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista pro
ospravedlňování a odůvodňování vlastních tužeb, přání, chtění, postojů a chování,
které neodpovídají obsahu a významu samotných principů. To také značí užívat jména
Pána Ježíše Krista v souvislosti jiné než ve významu Jeho/Její Nové přirozenosti jako
jediného Jednoho Boha Nerozdílného. Užívat tohoto Jména v souvislosti jiné než s
touto Novou přirozeností, značí od této chvíle brát Jeho Jméno nadarmo. Ten, kdo to
činí, vylučuje se ze členství pozitivního stavu. Jednou vyloučen, pak musí nést následky
toho vyloučení. V tomto ohledu nahradil Třetí přikázání následující Třetí duchovní
princip:
TŘETÍ DUCHOVNÍ PRINCIP
Jméno Boha je Pán Ježíš Kristus. Užívat tohoto Jména Božího v
jakémkoliv jiném významu či užívat je jako prostředku pro
manipulaci, užití, využití či zneužití jiných nebo užívat je s nízkou,
neduchovní motivací a úmysly znamená vyloučit se ze členství v
pozitivním stavu. Následkem takového vyloučení je ochuzení o vše,
co je vlastní povaze pozitivního stavu.
Třetí duchovní princip bude platný do konce tohoto časového cyklu. Až se tento
časový cyklus skončí, bude tento princip modifikován, přeformuluje se nebo nahradí.
Počínaje tímto momentem zaměňuje se jím Třetí přikázání.
4. ‚Pamatuj na den spočinutí, abys ho světil.‘ Pamatovat na den spočinutí, znamená v
této souvislosti být si vždy vědom svého opravdového a ryzího původu. Je třeba mít
neustále na mysli, že původ pravého života je v Absolutním prameni života - Pánu
Ježíši Kristu, který se v době, kdy toto přikázání bylo dáno, nazýval Pánem, vaším
Bohem. Mít toto na mysli, uznat to a přijmout jako nediskutabilní fakt, jako axiom,
značí ‚světit jej‘.
Jinou konotací slova ‚den spočinutí‘ je stav nejzazšího dostižení, stav dokonalosti a stav
nejhlubší niternosti. V tomto stavu se koná vše z nejhlubší niternosti a vše se podřizuje
-
Nejniternější duchovní mysli, kde je přítomnost Pána vašeho Boha. Být v přítomnosti
Pána vašeho Boha znamená být v naprostém míru, utišení, jasu a klidu. Ze žádných
-
jiných ohledů není dovoleno toto rozpoložení rušit.
Vždy, když se nacházíte ve stavu niternosti, to jest, v přítomnosti Pána, vašeho Boha,
jste ve spojení se zdrojem svého života - se Stvořitelem. To spojení je základem, na
němž se vše ostatní buduje a z něhož se vše ostatní odvozuje. Proto je to stav co nejvíce
svatý a nejžádoucnější.
Třetí konotace slova ‚den spočinutí‘ je praktického rázu. Radí se, aby se věnovala
nějaká část denní doby pravidelnému procesu putování do nitra za účelem tak životně
a osudové závažné věci, jako je komunikování s vlastním Stvořitelem a Tvůrcem.
‚Šest dní budeš pracovat a dělat všechno své dílo‘ znamená že jsi zodpovědný a složíš
účty za svůj život, který ti byl svěřen Pánem, tvým Bohem, a že si máš opatřit všechny
nutné prostředky k tomu, aby ten život dobře fungoval, byl užitečný, vyhovující a-