Page 477 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 477

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA




            Třetí   metoda    vládnutí  se  vztahuje   na  principy  a   zákony   tvořivosti.  Tyto   zákony   a
            principy   jsou   integrálními  stavy   a   podmínkami   Absolutní   přirozenosti   Stvořitele.
            Fakticky       -  zopakováno   zas   a   znovu   (k   neradostnému  podivení   těch,   co   si   stěžují,   že
                v  této   knize   existuje   příliš   mnoho  nadbytečností),  že  Stvořitel   je   Si   Sám/Sama


            Absolutními   zákony      a   Principy.  Takže  proces  stvoření  se   nemůže   odehrávat   mimo



            těchto zákonů a principů.      Některé  z   těchto zákonů  byly formulovány  v  desáté kapitole

            této knihy.



            Proces  stvoření     nejen   se   řídí  těmito  zákony  a  principy,  ale  stvoření  nemůže   být
            stvořeno a ani se pak nepřetržitě udržovat, aniž by  se  tyto zákony a principy        staly jeho

            integrální   přirozeností.      Z  toho   důvodu   může   se   říci,   že  stvoření  je   řízeno   zákony   a
            principy  svého  Stvořitele,  a  protože  Stvořitel  je  Sám/Sama  svými  vlastními  Zákony  a
            Principy, je v   nich přímo přítomen ve všech dobách,       na všech místech, ve všech    stavech
            a   za   všech   okolností.   Stvořitelova    přímá   přítomnost  v   těchto   Zákonech   a   Principech




            Mu/Jí   umožňuje   okamžitě   zvědět        v  absolutním   smyslu  vše,  co  se  děje   ve  stvoření.
            Jakákoliv  porušení  či  odchýlení  se    od   těchto  zákonů   a   principů  se   ihned   registrují  a
            vnímají a takřka okamžitě se provádějí  nápravné akce.
            Tedy tyto výše uvedené  tři metody vládnutí nad  Stvořením          se uplatňují  vždy  ve   směru

                z  nitra  navenek.  Pán  Ježíš  Kristus,  kdo  je  Stvořitelem,  vládne  nad  Svým  Stvořením  ze



            stavu   Své  Absolutní niternosti.   Toto je vládnutí jdoucí ‚od‘   směrem ‚do‘. V   tomto druhu
            vládnutí neexistuje nic, co by mohlo být v       tom ‚do‘.  ‚Do‘   je  vždy  extenzí   toho   ‚od‘. Nemá
            své   nezávislé  jsoucno a bytí. Do určité míry to bylo nedostatkem. Tento  typ vládnutí se
            může pojímat jako  jednostranný.


            Musíte   chápat   velmi   jasně,   že   Přítomnost  Stvořitele       v   Jeho/Jejím  stvoření  a



                v  sentientních  entitách   byla   vždy  niterná.  Byl  v    niternosti  stvoření,  ale  ne



                v  zevnějšnosti  stvoření.  Toto  bylo  důvodem,  proč  veškeré  vládnutí  se  dělo  ve  směru






                z  nitra  navenek,  nikdy   ze  zevnějšku  dovnitř.  Nebyl-li  Stvořitel  nikdy   v   zevnějšnosti


            stvoření,  nemůže  žádné  vládnutí  postupovat       směrem  z   vnějšku  do  niternosti.  Aby  se



            napravila  tato  situace,  bylo  nutno,  aby   se  Stvořitel  ve  formě  Ježíše  Krista  vtělil  v   tom
            nejzevnějším     stvoření   či  navenek   od  stvoření   a přijal relativní kondici   a kondici, jaká se
            neodvozovala ze žádné  ideje Stvořitele.      Takže  Stvořitel   jako  Ježíš   Kristus   zkušenostně
            prožil   své  stvoření      z  jeho   vlastní  vnější   pozice  a  z
                                                                         postavení  navenek  od  stvoření.
            Zvláštním a tajemným procesem křížení  a fúze inkorporoval  Stvořitel           ve   Své  Absolutní
            přirozenosti    proces  zevnějšnosti   stvoření   a  stav  ‚navenek‘   od  stvoření,  stav  se   Pánem
            Ježíšem Kristem.
            Jak vidíte,  existují zde dva faktory: jeden je  zevnějšnost  stvoření    a druhý je  přebývání
            navenek     od  stvoření  (navenek  od  té  zevnějšnosti).  Být  navenek  od  stvoření  znamená




                                                                         úplně  odlišného  pohledu.  Být

            být       v  zóně   vymístění  a   dívat   se   na  stvoření  z
                                                                        pozice  zevnějšnosti,
                v  zevnějšnosti  stvoření   znamená  vnímat  stvoření  z                       ale  stále  ještě

            být   integrální   částí  stvoření.      V  té  spoluvýznačnosti  „zevnějšnosti“   je   integrální   částí



            stvoření,   jsouc   jeho    přírodním   stupněm.  Takže  být   v   přírodním  stupni  stvoření


            znamená   vnímat  stvoření          z  pozice   jeho  zevnějšnosti.  Být  navenek  od  stvoření


            (navenek  od zevnějšku) znamená nemít žádný  podíl na  stvoření.  A to je  negativní  stav.
            Vrátíme se k    této otázce za chvíli.
   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482