Page 475 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 475

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            Proberme  velmi stručně       a ve  velmi omezeném smyslu  to, jak se  děje toto vládnutí  a

            působení      Pána   Ježíše   Krista.  Zásadně   jsou   to  čtyři   metody   vládnutí  nad  Stvořením,
            čtyři metody vlády nad zónou vymístění         a  tři metody  vládnutí nad  planetou   Nula.



            První metoda     vládnutí nad  Stvořením  má co činit se  samotnou strukturou  stvoření.  Jak


            víte,  je  veškeré  stvoření   ideou  Stvořitele,  jež  se  vyskytuje  ve  stavu  niternosti  a  jež  se


            promítá   do   procesu   zevnějšnosti.    Takže   se  stvoření  může   pojímat   jako  zevnějšnost
            Stvořitelových   idejí.   Jelikož   se   tyto   ideje  vyskytují      v  absolutním  stavu,   mají   proto
            absolutní     hodnotu.   Vždy   jsou,   protože   jejich   Tvůrce   vždy   JEST.  Tento   stav   idejí

            zajišťuje několik důležitých věcí:

                   a.  Svým      nepřetržitým   nastáváním  v       Absolutním  stavu   niternosti
                   Stvořitele zajišťují to, že  stvoření   vždycky je.

                   b.  Ježto   jsoucno   a   bytí  stvoření    úplně  závisí   na   nastávání   těchto   idejí
                       v  Absolutním  stavu,  je  jeho  nepřetržité  jsoucno  a  bytí  zajištěno.  Je  nutné

                   chápat,   že  stvoření    a   jeho  běh  jsou   možné  jenom  proto,   že   Stvořitel



                   udržuje   ve   Svém   Absolutním   stavu   niternosti   všechny   nutné   ideje   pro
                   jsoucno  a  bytí  stvoření,  pro  jeho  rozvoj  a  vývoj  na  všech  jeho  funkčních
                   úrovních.       Z  tohoto důvodu kdyby takové ideje byly vyřazeny a přestaly se
                   vyskytovat        v  Absolutním   stavu   niternosti   Stvořitele   třebas   i   na   zlomek
                   okamžiku,     přestalo by veškeré  stvoření   okamžitě být   a existovat.

                   c.  Absolutní hodnoty    těchto idejí zajišťují trvalou  užitečnost jsoucna a bytí
                   stvoření. Pokud tyto  hodnoty existují v     absolutním smyslu,     pak   užitečnost
                   jsoucna a bytí  stvoření   se nikdy nemůže  vyčerpat.

                       d.  Nepřetržitost   výskytu   těchto   idejí   v  Absolutním   stavu   niternosti

                   Stvořitele   zajišťuje,   že  stvoření    je   motivováno   k   tomu,   aby   odráželo,

                   nosilo   a   projevovalo   všechny   nekonečné   rozmanitosti      všech  aspektů
                   těchto   Absolutních   idejí.   Bez   takového   neustálého  motivování   by   se
                   stvoření     zhroutilo   a   přestalo   fungovat   a   plnit   účel,   pro   který   bylo
                   stvořeno.


            Nuže   výskyt  těchto     idejí  se   děje   v   Absolutním   stavu.  Díky   tomuto  faktu   jsou   tedy




            absolutní.    Také  proces   projekce   obsahu  těchto   idejí  do  zevnějšnosti   té   niternosti  je



            sám   o   sobě    absolutní.  Avšak   v   momentě,   kdy  zevnějšnost  se   stane   svou   vlastní

            manifestací, samým faktem,       že se stává (což značí, že tak tomu nebylo vždycky), stává


            se  relativní   vůči  tomu  absolutnímu.  Avšak  tím,  že  se  tento  relativní  stav  odvozuje  ze



            svého  absolutního       zdroje,  může   se   pojímat   jako  rozšíření   absolutního  do   jeho

            relativních podmínek.      Nejen  že je   toto   relativní extenzí absolutního, nýbrž absolutní je
                                                  relativním  smyslu.   Jak   si   pamatujete,  ačkoliv  nic
            přítomno   ve  svém      rozšíření  v
                z  relativního   není   přítomno  v   absolutním, je absolutní  vždycky přítomno v   relativním a
            naplňuje je  docela.      Z  Absolutního  stavu   se  může  relativní kondice   vnímat, rozlišovat  a

            obsáhnout         v  absolutním   smyslu  tím,  že   relativnost   je   extenzí   a   procesem  toho
            absolutního.    Takto   Stvořitel   ze Svého  Absolutního stavu   zná  z   první ruky, v   absolutním
            smyslu,    do  všech  nejmenších  podrobností    co  se  děje  v   jakýchkoliv  relativních  stavech
            (podmínkách, okolnostech).
   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480