Page 476 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 476

KAPITOLA  23.
            Tím, že  veškeré    stvoření   je Jeho/Její relativní kondicí  -   zevnějšnost je vždycky relativní
            vůči  niternosti      -  je  Stvořitel  v   tom nejpřímějším kontaktu se všemi událostmi  stvoření
                                                                                                       pozice
            kdykoliv,  kdekoliv, v   jakémkoliv stavu, v   jakýchkoliv podmínkách a procesech.  Z
            této přímé zkušenostní znalosti a vnímání vládne         Stvořitel   nade vším Svým  Stvořením
            a jeho veškerým     multivesmírem.


            Druhá metoda      vládnutí nad  Stvořením  se  vztahuje na strukturu všech čijících entit a na



            jejich čivou mysl.   Pokud si vzpomínáte,  každá  sentientní  entita ve  stvoření  je  nádobou

            a  nositelem velice  specifického a     jedinečného aspektu elementu  ideje  čivosti, která  se

            odvozuje z    Absolutní ideje Absolutní čivosti Stvořitele.  Jak již také víte,  hlavním účelem

            stvoření    všech  těchto  sentientních  entit  bylo  to,  aby  se  mohlo  uskutečňovat  sdílení  a




            oplácení  Absolutního  života     Stvořitele  v   duchu  úplné  svobody a  nezávislosti.  Byla pro

            tento   účel   Tvůrcem   stvořena   zvláštní   jednotlivá     prostředí,  kam   byly   umístěny


            sentientní     entity.  Tato   prostředí  byla  stvořena   tak,  že   byla   úplně   závislá   na   funkci

            sentientní    mysli čijících   entit.


            Duchovní   principy   a   zákony    nyní   stanoví,   že  každý   aspekt   elementu  ideje  nejen   že
            závisí na samé té ideji, ale že  spolu s   tou ideou závisí na svém původci.      A nejen to:  ale
            že  každý  aspekt té   ideje  nosí v   sobě jedinečnou přítomnost svého Tvůrce v       relativním

            stavu.    Podle  tohoto   principu  je   Stvořitel  -  jsa   Absolutní   niterností  -  přítomen   přímo




                v  každé   relativní  vnějšnosti   skrze   a   pomocí   všech  sentientních  entit,  jež  jsou



            nositelkami     všech   těchto  rozmanitých  aspektů.  Z
                                                                        této   pozice   je  Stvořitel  schopen
            vnímat okamžitě všechny události, dění, okolnosti, procesy a stavy nejen ve  stvoření               a
            jeho  prostředích,     nýbrž   také   v   každičké  sentientní  mysli.   Tím,   že  prostředí  stvoření

                                                                                    pozice  Své   přítomnosti
            byla  učiněna     závislá   na   funkci  sentientní  mysli,  ví  Stvořitel  z


                                                                               řádu  stvoření  sentientních
                v  té mysli  okamžitě o  jakékoliv možné  poruše  či  úchylce  v               i
            entit.   Toto   umožňuje  Stvořiteli    uvést   do   souladu   jakoukoli   odchylku   a   napravit  a
            opravit jakékoli špatné fungování.



            Je   nutno,  abyste   rozuměli,  že  stvoření    ani  sentientní  entity      jsouce  relativními  a  ne
                                                                                 -

                          -
                                                      v
            absolutními       nemohou být dokonalé       absolutním smyslu.    Pouze  Absolutní Stvořitel   je


            absolutně dokonalý.      Avšak cokoliv menšího než Tvůrce  -     nehledě   na to, jak je  pokročilé


               -  byť   by  bylo   v   řadě  hned   za   samým  Stvořitelem,  přesto  není  absolutní.  Proto  tímto
            faktem   vše   a   každý   podléhá   nějakým   příležitostným  omylům,   nesprávným   vjemům
            anebo  tomu,    že není ve  shodě s   ostatním  Stvořením.  Principem    je  zde, že   čím blíž jste

            ke    Stvořiteli,  tím   méně   nastává   takových   omylů   a   chyb.   čím   větší   vzdálenost   od
            Stvořitele, tím větší je možnost takových omylů, nesprávných vjemů a chyb.
            Jsa  přítomen       v  tom  nejniternějším  sentientní  mysli,  Stvořitel  okamžitě  postřehne  v   té



            sentientní    mysli  každý  možný  nedostatek  a  ihned  jej  v   této,  skrze  tuto  a  touto  myslí
            napraví.   Jsou  tedy      v  tomto   ohledu   hladký  běh   a   trvalá   údržba  stvoření  zajištěny   na

            věky.

            Tato   modalita    vládnutí  nad  Stvořením   dává   všem  sentientním  entitám   zkušenostní
            pocit,  že se na tom  procesu    sami  účastní osobně, přímo a intimně, neboť všechny        ideje
            toho  vládnutí   jsou   plozeny  Stvořitelem    skrze   ně   a   jimi   samotnými.   Jsou   přijímateli,
            uchopovateli     a prováděči  těchto idejí,   přicházejících od  Stvořitele.
   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481