Page 476 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 476
KAPITOLA 23.
Tím, že veškeré stvoření je Jeho/Její relativní kondicí - zevnějšnost je vždycky relativní
vůči niternosti - je Stvořitel v tom nejpřímějším kontaktu se všemi událostmi stvoření
pozice
kdykoliv, kdekoliv, v jakémkoliv stavu, v jakýchkoliv podmínkách a procesech. Z
této přímé zkušenostní znalosti a vnímání vládne Stvořitel nade vším Svým Stvořením
a jeho veškerým multivesmírem.
Druhá metoda vládnutí nad Stvořením se vztahuje na strukturu všech čijících entit a na
jejich čivou mysl. Pokud si vzpomínáte, každá sentientní entita ve stvoření je nádobou
a nositelem velice specifického a jedinečného aspektu elementu ideje čivosti, která se
odvozuje z Absolutní ideje Absolutní čivosti Stvořitele. Jak již také víte, hlavním účelem
stvoření všech těchto sentientních entit bylo to, aby se mohlo uskutečňovat sdílení a
oplácení Absolutního života Stvořitele v duchu úplné svobody a nezávislosti. Byla pro
tento účel Tvůrcem stvořena zvláštní jednotlivá prostředí, kam byly umístěny
sentientní entity. Tato prostředí byla stvořena tak, že byla úplně závislá na funkci
sentientní mysli čijících entit.
Duchovní principy a zákony nyní stanoví, že každý aspekt elementu ideje nejen že
závisí na samé té ideji, ale že spolu s tou ideou závisí na svém původci. A nejen to: ale
že každý aspekt té ideje nosí v sobě jedinečnou přítomnost svého Tvůrce v relativním
stavu. Podle tohoto principu je Stvořitel - jsa Absolutní niterností - přítomen přímo
v každé relativní vnějšnosti skrze a pomocí všech sentientních entit, jež jsou
nositelkami všech těchto rozmanitých aspektů. Z
této pozice je Stvořitel schopen
vnímat okamžitě všechny události, dění, okolnosti, procesy a stavy nejen ve stvoření a
jeho prostředích, nýbrž také v každičké sentientní mysli. Tím, že prostředí stvoření
pozice Své přítomnosti
byla učiněna závislá na funkci sentientní mysli, ví Stvořitel z
řádu stvoření sentientních
v té mysli okamžitě o jakékoliv možné poruše či úchylce v i
entit. Toto umožňuje Stvořiteli uvést do souladu jakoukoli odchylku a napravit a
opravit jakékoli špatné fungování.
Je nutno, abyste rozuměli, že stvoření ani sentientní entity jsouce relativními a ne
-
-
v
absolutními nemohou být dokonalé absolutním smyslu. Pouze Absolutní Stvořitel je
absolutně dokonalý. Avšak cokoliv menšího než Tvůrce - nehledě na to, jak je pokročilé
- byť by bylo v řadě hned za samým Stvořitelem, přesto není absolutní. Proto tímto
faktem vše a každý podléhá nějakým příležitostným omylům, nesprávným vjemům
anebo tomu, že není ve shodě s ostatním Stvořením. Principem je zde, že čím blíž jste
ke Stvořiteli, tím méně nastává takových omylů a chyb. čím větší vzdálenost od
Stvořitele, tím větší je možnost takových omylů, nesprávných vjemů a chyb.
Jsa přítomen v tom nejniternějším sentientní mysli, Stvořitel okamžitě postřehne v té
sentientní mysli každý možný nedostatek a ihned jej v této, skrze tuto a touto myslí
napraví. Jsou tedy v tomto ohledu hladký běh a trvalá údržba stvoření zajištěny na
věky.
Tato modalita vládnutí nad Stvořením dává všem sentientním entitám zkušenostní
pocit, že se na tom procesu sami účastní osobně, přímo a intimně, neboť všechny ideje
toho vládnutí jsou plozeny Stvořitelem skrze ně a jimi samotnými. Jsou přijímateli,
uchopovateli a prováděči těchto idejí, přicházejících od Stvořitele.