Page 456 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 456
KAPITOLA 22.
Na druhé straně je lidský pojem smrti omezen na proces fyzického umírání zevních
fyzických těl. Co se zde prožívá, je to, že v určitém bodě tělo přestane fungovat,
všechny jeho orgány z nějakých důvodů či jakýmikoliv prostředky ukončí svou funkci,
tělo ustrne, ochladne, stane se tuhým a déle neodpovídá na žádné vnější či venkovní
podněty. Po určité době je tento proces nezvratný. Po své smrti se tělo začíná rozkládat
a postupně rozpadat na své prvotní částice, to jest, stane se prachem. Z
této zkušenosti
vešly do lidské řeči tyto výrazy: ‚od prachu k prachu‘, ‚od popela k
popelu‘, ‚ze země do
země‘.
Avšak lidští tvorové nemají ponětí o tom, proč musí umírat, proč je smrt nevyhnutelná
a co se stane, stane-li se vůbec něco, s tou jedinečnou, živoucí, prospívající, aktivní,
fungující a tvořivou individualitou, jaká okupovala to tělo? (V této věci pak lidští
tvorové nemají ani tušení o tom, proč se narodili tak, jak se narodili, a za jakým účelem
se zrodili!) Ať se znovu řekne, že lidští tvorové nemají žádnou přímou zkušenostní
znalost o stavu věcí po smrti lidského těla. Nemajíce žádný hmatatelný důkaz o tom, oč
běží po jejich fyzickém úmrtí, mnozí lidští tvorové předpokládají, že za tím bodem nic
již neexistuje a že jedinečná individualita té osoby, co bydlela v tom těle, upadne do
zapomnění a stane se ničím. Jiní lidští tvorové věří, že život každého jedince pokračuje
nějak a někde po smrti jejich fyzického těla. Zase jiní věří, že duch toho těla se zdržuje
nějakou dobu v jakémsi limbu či neviditelné záchytné oblasti, kde čeká na příležitost
znovu se svět přes lůno nějaké jiné ženy. Nazývají tento
narodit a znovu přijít na tento
proces reinkarnací. Avšak pro lidské tvory existuje velice málo věrohodných informací
o místě či stavu či podmínkách či životě za čárou fyzické smrti lidského těla.
Tento stručný nástin jasně ukazuje, jak je omezená a chatrná lidská znalost a
zkušenost těchto, jakož i jiných, životně důležitých záležitostí. Z
tohoto důvodu bude
odhalena dodatečná informace o těchto otázkách mimo toho, co již bylo o nich zjeveno
v Novém zjevení i ve spisech Swedenborga.
První věcí, kterou třeba poznat, je ta, že proces narození má odlišný průběh a odlišné
spoluoznačení v duchovním světě, v mezisvětě, ve fyzickém či přírodním světě pravého
stvoření, v různých oblastech zóny vymístění a ve všech jejích peklech i na planetě
Nula. Ve většině případů nemají nic společného. Totéž je pravdou ohledně zkušenosti i
pojímání smrti, přerodu, vzkříšení, transfigurace a transformace. rozličných stavech
V
a na rozdílných místech multivesmíru a v zóně vymístění, jakožto i na vaší planetě mají
úplně rozdílný význam.
Ale důležitou otázkou je: ‚Proč je vůbec nutné, aby došlo ke zrození jakékoliv
sentientní entity v jakémkoliv místě, stavu, jakýchkoli podmínkách či v jakémkoli
čase?‘
V pozitivním stavu stvoření existuje společný jmenovatel pro nutnost zrození na
jakékoliv z jeho úrovní. Pokud si vzpomínáte z bodu číslo pět v předešlé kapitole, jeden
z hlavních důvodů pro jsoucno a bytí stvoření byl ten, aby fungovalo jako jeviště, na
kterém by se manifestovaly všechny elementy a aspekty Absolutní přirozenosti
Stvořitele - Pána Ježíše Krista v zevnějšnosti jejich niterného zdroje. Elementy a
aspekty neexistují mimo povšechnost jejich celistvosti. Projevují se jako formy či
y
nosiče svého života. Svou přítomností v těch formách či nositelích nadělují formy či
t