Page 456 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 456

KAPITOLA  22.



            Na  druhé  straně  je  lidský  pojem   smrti   omezen  na  proces  fyzického  umírání  zevních
            fyzických   těl.    Co   se   zde   prožívá,  je   to,   že   v   určitém   bodě  tělo  přestane   fungovat,

            všechny jeho  orgány        z  nějakých důvodů či jakýmikoliv   prostředky   ukončí svou funkci,
            tělo   ustrne,  ochladne,  stane  se  tuhým  a  déle  neodpovídá  na  žádné  vnější  či  venkovní


            podněty.    Po určité době je tento proces    nezvratný.   Po své smrti se   tělo   začíná rozkládat
            a postupně rozpadat na své  prvotní částice,       to  jest, stane se  prachem.  Z
                                                                                             této zkušenosti
            vešly do lidské řeči tyto výrazy: ‚od     prachu k   prachu‘,  ‚od popela  k
                                                                                        popelu‘,  ‚ze země do
            země‘.
            Avšak  lidští tvorové   nemají ponětí o tom,    proč  musí umírat, proč   je smrt nevyhnutelná
            a   co   se   stane,   stane-li   se   vůbec   něco,      s  tou   jedinečnou,   živoucí,   prospívající,  aktivní,

            fungující   a   tvořivou  individualitou,   jaká   okupovala  to    tělo?  (V  této  věci   pak  lidští

            tvorové  nemají    ani  tušení   o tom,  proč   se narodili tak,  jak   se narodili, a  za jakým účelem
            se   zrodili!)   Ať   se   znovu   řekne,   že  lidští   tvorové   nemají   žádnou   přímou   zkušenostní
            znalost o stavu věcí    po   smrti lidského těla.   Nemajíce   žádný  hmatatelný důkaz   o tom, oč
            běží po jejich  fyzickém úmrtí,    mnozí lidští tvorové předpokládají, že za tím bodem  nic
            již  neexistuje  a  že  jedinečná  individualita  té  osoby,  co  bydlela      v  tom  těle,  upadne  do

            zapomnění a stane  se  ničím.     Jiní lidští tvorové   věří, že   život každého  jedince pokračuje
            nějak   a  někde   po smrti jejich  fyzického těla.   Zase jiní věří, že  duch toho těla   se zdržuje
            nějakou  dobu  v  jakémsi  limbu     či  neviditelné  záchytné  oblasti,  kde  čeká  na  příležitost
            znovu  se                                     svět   přes  lůno nějaké jiné ženy. Nazývají tento
                       narodit a znovu přijít na  tento
            proces  reinkarnací.    Avšak pro lidské tvory existuje  velice málo    věrohodných informací
            o místě či   stavu či podmínkách či životě za čárou  fyzické smrti lidského těla.





            Tento  stručný   nástin   jasně   ukazuje,    jak  je  omezená  a  chatrná   lidská   znalost  a
            zkušenost     těchto,  jakož  i  jiných,  životně  důležitých  záležitostí.  Z

                                                                                       tohoto  důvodu  bude
            odhalena  dodatečná      informace o těchto otázkách mimo toho, co již bylo o nich zjeveno
                v  Novém zjevení   i ve  spisech  Swedenborga.
            První  věcí,   kterou třeba poznat, je ta, že  proces  narození má odlišný průběh  a  odlišné
            spoluoznačení        v  duchovním světě, v   mezisvětě, ve fyzickém či   přírodním světě pravého

            stvoření,      v  různých   oblastech   zóny   vymístění   a   ve   všech  jejích   peklech   i   na   planetě
            Nula.   Ve většině  případů  nemají nic společného.  Totéž je pravdou ohledně zkušenosti i
            pojímání    smrti, přerodu, vzkříšení, transfigurace  a  transformace.       rozličných stavech
                                                                                      V

            a na rozdílných místech      multivesmíru   a v   zóně vymístění,  jakožto i na vaší planetě   mají
            úplně  rozdílný význam.


            Ale   důležitou   otázkou  je:   ‚Proč    je  vůbec   nutné,   aby   došlo   ke  zrození  jakékoliv

            sentientní     entity   v   jakémkoliv  místě,   stavu,  jakýchkoli  podmínkách   či   v   jakémkoli

            čase?‘

                V  pozitivním   stavu  stvoření  existuje   společný   jmenovatel   pro  nutnost   zrození  na

            jakékoliv z   jeho úrovní. Pokud    si vzpomínáte z   bodu   číslo   pět v   předešlé  kapitole, jeden



                z  hlavních  důvodů  pro  jsoucno  a  bytí  stvoření  byl  ten,  aby  fungovalo  jako  jeviště,  na
            kterém   by   se  manifestovaly   všechny  elementy   a   aspekty   Absolutní  přirozenosti
            Stvořitele      -  Pána   Ježíše   Krista   v   zevnějšnosti  jejich   niterného   zdroje.  Elementy   a

            aspekty   neexistují   mimo   povšechnost   jejich   celistvosti.   Projevují   se   jako  formy    či
                                                                                                 y
            nosiče   svého života. Svou přítomností v      těch   formách či nositelích nadělují     formy  či
                                                                                                 t
   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461