Page 458 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 458

KAPITOLA  22.
            své  vlastní   přirozenosti   i   vůči   poměru   mezi   ním   a   jeho  Stvořitelem.    Avšak  proces


            zrození  každého  jedince        v  pozitivním  stavu  nadále  probíhá  způsobem,  jaký  byl  shora

            popsán.
            Nuže, jakmile  se  idea  jakéhokoliv  specifického elementu promítne do  svého  narození,
            promítá se ze  všech     jeho vlastních aspektů. Pamatujte si, že  idea    odráží úplně   povahu
            svého  elementu.     Prvek  odráží  plně  povahu  svého  celku  a  své  povšechnosti,  do  nichž
            patří. Jak víte,   má   tato přirozenost  tři   výrazně  odlišné aspekty:   nejniternější, vnitřní   a


            zevní   aspekt.    Takže   když   se  idea   promítá  do   svého  manifestování,  promítá   se
            simultánně      a   synchronně  z   pozice   svých   tří   aspektů:   duchovního,   duševního  a


            fyzického   neboli        z  aspektů  nejniternějšího,   vnitřního   a  zevního.  Simultánně   a

            synchronně         s  tímto   procesem  jsou   tímto   promítnutím   vybudovány  tři  zcela   odlišné

            formy či    těla či  nositele.   Jedna   forma   či  tělo   se vybuduje v   duchovním světě z   elementů


            jeho   duchovního   prostředí;   jedna  forma       či  tělo  se  sestrojí   v   intermediálním   světě



                z  elementů   jeho   vlastního   prostředí  a   jedna  forma  či  tělo  se   vytvoří   ve  fyzickém   či
            přírodním  světě        z  prvků  jeho   přírodního   prostředí.  Tato  těla  pak   nesou   specifický




                                                                                Pána   Ježíše   Krista.  Jelikož
            aspekt  ideje    toho  jedinečného   a   specifického  elementu  z
            každý prvek  a jeho  idea  není pouze jedinečný ve své povšechnosti, nýbrž i v        každém ze
            svých   specifických   aspektů,    každý   nositel   či   každá  forma  či   každé  tělo,  co   s   nimi


                                              a
            souvztaží, jsou také    unikátní  neopakovatelné.
            Takže    každý  aspekt  ideje   toho   dotyčného  prvku   odráží   strukturu  svého  zdroje.   Takže
            má  svůj  nejniternější   neboli  duchovní  stupeň,  interiorní  či  duševní  stupeň  a  zevní  či



            venkovní   stupeň.       Z  těchto   zvláštních   stupňů   se   budují   jednotlivé   úrovně  sentientní


            mysli    té  formy  či  těla  či   nositele.   Z   duchovního   stupně  je   vytvořena  Nejniternější


            duchovní   mysl;       z  intermediálního  či  duševního   stupně  vzniká  vnitřní   mysl  čili


            mentalita    neboli  duše   a z   nejzevnějšího stupně   je vybudována  vnější mysl.   Toť   geneze
                                                                                      jeho  multivesmíru.
            narození jakékoliv  sentientní     entity v   pozitivním stavu  stvoření  a

            Důležitá   záhada,   která  se   má   zde   vzít      v  úvahu,   je   v   tom,   že  projekce  jakékoliv   ideje
            jakéhokoliv elementu Přirozenosti Pána Ježíše Krista do Jeho/Jejího  stvoření              -  procesu
            zvnějšnění    produkuje    simultánně   a  synchronně  zrození  ne   jednoho  jedince,  nýbrž  tři.




            Jeden    je  narozen  v   duchovním  světě;  jeden  se  rodí  v   intermediálním  světě  a  jeden  ve


            fyzickém     či  vnějším   světě.  Každý   jedinec   nese   se   sebou   specifický   aspekt  ideje  toho

            elementu. Jelikož    tyto   aspekty   vyvěrají z   téže ideje   téhož elementu,   souvztaží   tři jedinci

            jeden       s  druhým   a   jsou  spojeni   jeden   s   druhým.  Všechny   jejich   funkce   se   stanou

            synchronními      a  simultánními,   přesto však každý z   nich v   tutéž chvíli žije jedinečným a
            odlišným životem.      Nejsou   totožní a  žádný z   nich nemůže být nahrazen  druhým.  Vždyť
            každý představuje  docela odlišný       a  velmi jedinečný   aspekt  ideje   toho elementu. Proto
            tedy   nemohou  nikdy   být   stejnými,   identickými   ani   se   nemohou   nahrazovat   jeden
            druhým.
            Avšak  ve  skutečnosti,    ve  vztahu  jeden  k   druhému,  fungují  jako  -  podle  rčení  lidských

            tvorů       -  duchovní   rádci.   Ideje  duchovní   mysli  a  duchovního   světa  jsou   přijímány



            jedincem,    který se narodil v   duchovním světě.    Transformace    těchto idejí   do  specifické


            duševnosti     je   sdílena   tím   jedincem,  co  se   narodil  v   intermediálním   světě.  A
            zpřítomněné, zpředmětněné         účinky, chování a postoje komunikuje jedinec, narozeným
   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463