Page 458 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 458
KAPITOLA 22.
své vlastní přirozenosti i vůči poměru mezi ním a jeho Stvořitelem. Avšak proces
zrození každého jedince v pozitivním stavu nadále probíhá způsobem, jaký byl shora
popsán.
Nuže, jakmile se idea jakéhokoliv specifického elementu promítne do svého narození,
promítá se ze všech jeho vlastních aspektů. Pamatujte si, že idea odráží úplně povahu
svého elementu. Prvek odráží plně povahu svého celku a své povšechnosti, do nichž
patří. Jak víte, má tato přirozenost tři výrazně odlišné aspekty: nejniternější, vnitřní a
zevní aspekt. Takže když se idea promítá do svého manifestování, promítá se
simultánně a synchronně z pozice svých tří aspektů: duchovního, duševního a
fyzického neboli z aspektů nejniternějšího, vnitřního a zevního. Simultánně a
synchronně s tímto procesem jsou tímto promítnutím vybudovány tři zcela odlišné
formy či těla či nositele. Jedna forma či tělo se vybuduje v duchovním světě z elementů
jeho duchovního prostředí; jedna forma či tělo se sestrojí v intermediálním světě
z elementů jeho vlastního prostředí a jedna forma či tělo se vytvoří ve fyzickém či
přírodním světě z prvků jeho přírodního prostředí. Tato těla pak nesou specifický
Pána Ježíše Krista. Jelikož
aspekt ideje toho jedinečného a specifického elementu z
každý prvek a jeho idea není pouze jedinečný ve své povšechnosti, nýbrž i v každém ze
svých specifických aspektů, každý nositel či každá forma či každé tělo, co s nimi
a
souvztaží, jsou také unikátní neopakovatelné.
Takže každý aspekt ideje toho dotyčného prvku odráží strukturu svého zdroje. Takže
má svůj nejniternější neboli duchovní stupeň, interiorní či duševní stupeň a zevní či
venkovní stupeň. Z těchto zvláštních stupňů se budují jednotlivé úrovně sentientní
mysli té formy či těla či nositele. Z duchovního stupně je vytvořena Nejniternější
duchovní mysl; z intermediálního či duševního stupně vzniká vnitřní mysl čili
mentalita neboli duše a z nejzevnějšího stupně je vybudována vnější mysl. Toť geneze
jeho multivesmíru.
narození jakékoliv sentientní entity v pozitivním stavu stvoření a
Důležitá záhada, která se má zde vzít v úvahu, je v tom, že projekce jakékoliv ideje
jakéhokoliv elementu Přirozenosti Pána Ježíše Krista do Jeho/Jejího stvoření - procesu
zvnějšnění produkuje simultánně a synchronně zrození ne jednoho jedince, nýbrž tři.
Jeden je narozen v duchovním světě; jeden se rodí v intermediálním světě a jeden ve
fyzickém či vnějším světě. Každý jedinec nese se sebou specifický aspekt ideje toho
elementu. Jelikož tyto aspekty vyvěrají z téže ideje téhož elementu, souvztaží tři jedinci
jeden s druhým a jsou spojeni jeden s druhým. Všechny jejich funkce se stanou
synchronními a simultánními, přesto však každý z nich v tutéž chvíli žije jedinečným a
odlišným životem. Nejsou totožní a žádný z nich nemůže být nahrazen druhým. Vždyť
každý představuje docela odlišný a velmi jedinečný aspekt ideje toho elementu. Proto
tedy nemohou nikdy být stejnými, identickými ani se nemohou nahrazovat jeden
druhým.
Avšak ve skutečnosti, ve vztahu jeden k druhému, fungují jako - podle rčení lidských
tvorů - duchovní rádci. Ideje duchovní mysli a duchovního světa jsou přijímány
jedincem, který se narodil v duchovním světě. Transformace těchto idejí do specifické
duševnosti je sdílena tím jedincem, co se narodil v intermediálním světě. A
zpřítomněné, zpředmětněné účinky, chování a postoje komunikuje jedinec, narozeným