Page 290 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 290

KAPITOLA  12.
            život negativního stavu  neschopen  mít  permanentnost         své stálosti.   Je proto  přechodná
                a  podléhající  zkáze.   Důslednost v   jeho   nárocích, vyvěrající z   přechodnosti a   dočasnosti,
            je pouze relativní. V   tomto smyslu  není    mrtvý  život negativního   stavu bezpečný a jistý,
            protože  postrádá   pravou   stálost   a   důslednost.      Stálost   a   důslednost   může   být
            přívlastkem   jenom   něčeho,   co   vždy   je   a   existuje.   Není   možno   vytvořit   žádný   takový
            přívlastek mrtvému životu       negativního stavu.



            Naproti   tomu  lidský   život,   jsa    životem  rozporů  a  zkreslení,  vystupuje   jako  souhrn

            nedůslednosti   a   nestálosti.    Neustálý  strach   před   smrtí  lidského   hmotného   těla,  do

            něhož    lidští  tvorové  vkládají  tak  mnoho  životního  významu  a  účelu,  znemožňuje,  aby
            se zakoušela stálost    života. Toto  pak   činí  všechny životní procesy nedůslednými.     Jejich
            ponětí  důslednosti  a  stálosti  jest  jen  zkreslením  pravé  skutečnosti.   Nedává  jim  žádný
            zážitek   bezpečí   a   jistoty.  Není   nic   stálého     lidském   životě.  Pocit  nepermanentnosti
                                                             v


            prosakuje všemi aspekty lidského života, jsa příčinou mnohých lidských problémů, jak
            se   to popisuje v   předešlé kapitole.
            Nesentientní     životní  formy  jako  obvykle  odrážejí  tyto  stavy  pravého  života,  mrtvého


            života   i  lidského   života.   Nezměnitelně   jsou   souvztažností   toho   kterého   modu
            sentientního    života.  Čím  stálejším  je  život  jeho  původců,  tím  stálejším  a  důslednějším
            je i  nesentientní   život.


            25.      V  povšechnosti životního stavu a procesu   jsou jisté specifické rysy života, jaké mu
            dávají určitý charakter. Očividně život má  svůj  vlastní charakter.  Vyvěrá  z       Charakteru


            svého  Absolutního  zdroje        -  Pána  Ježíše  Krista.  Všichni  nositelé  pravého  života  odráží
            tento charakter svým jedinečným vlastním způsobem.
            Hlavní    rysy charakteru života je jeho  nevinnost,  poníženost,  skromnost  a  pokora.  Ve




            své základní    struktuře je tento charakter patrný v  jednoduchosti  a  úspornosti.  Životní



            složitost   je   vyjádřena      v  jednoduchých   elementech   života,   jakými   jsou   formovány
            jedinečné   a  neopakovatelné        či   nenapodobitelné   útvary.  Tyto   útvary   se   spojují
            navzájem,  aby  vytvořily  rozmanité  shluky  života.      Tyto  shluky  života  se  pak  vzájemně


            navazují,   aby   vytvářely  multivesmír     života.  Úspornost  života   odráží   tuto  prostou

            strukturu.    Definuje jakoukoliv životní situaci z  jejího nejjednoduššího aspektu, aniž by
            dovolovala    vstup zamotanému,  složitému  a matoucímu vysvětlení jakékoli struktury  či

            dynamiky života.
            Život nemůže být složitější než jsou jeho nositelé. Jinak by jej nemohli          nosit. Tím, že je
            takový, představuje se život ve své  poníženosti,  skromnosti,  pokoře         a  nevinnosti.  Čím



            více    se  vyskytuje   z   těchto   rysů   života   v  jeho   nositelích,  tím   více   sami   nositelé   jsou

            skromní, pokorní a nevinní.      Uvědomění, že život nevychází z  těchto jeho nosičů, nýbrž




                z  jeho  Absolutního   zdroje  -  Pána   Ježíše  Krista,  činí   je   více   žijícími   a  naživu,   jakož  i
            skromnějšími, pokornějšími       a nevinnějšími.
            Nevinnost  života      se   definuje  čistotou   jeho   stavu   a   procesu,   který  není   zamořen   ze

            žádného jiného pramene        a odkazuje veškerý    zdroj života  zpět ke svému původci  -   Pánu
            Ježíši Kristu, a který se zříká toho, že   stvořil  sám sebe bez jakéhokoli  vyššího zdroje.
   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295