Page 287 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 287
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
a obdivují se ti, co jsou schopni projevovat takovou ‚lásku‘ ve stupni co možná
nejvyšším, jsouce zároveň šerednými a nepořádnými v co možná největším stupni.
V lidském životě je situace jiná. Jak víte, je lidský život výsledkem násilné, neobyčejné,
nepřirozené a nemožné míchaniny pravého života, života mrtvého a nesentientního
života. Navíc je tato míchanina či umělá kombinace ještě více převrácena, zprzněna a
zmrzačena. Tato situace působí, že lidé vnímají nezvyklým způsobem, co je krásné a
elegantní. Tím, že nemají přímý přístup k jiným dimenzím a světům, tím, že jsou před
nimi převážně uzavřeny dveře k niterné a vnitřní sféře jejich vlastní mysli, jsou lidští
tvorové omezeni na vnímání a určování krásy a elegance z pozice vnějšího pozorování
pomocí zevních smyslových orgánů jejich zevní mysli. Takže posuzují krásu a eleganci
většinou podle jejich zevní zdánlivosti a ne podle pravého stavu niterné a vnitřní
dispozice něčí mysli.
Převrácenost a zprzněnost rozporuplné kombinace, z jaké sestává lidský život, vedou
k prapodivnému stavu, o němž nikde a nikdy jinde nikdo neslyšel. Pouze v
lidské životě můž ete se setkat s nehoráznou diskrepancí, jež existuje mezi
niternými dispozicemi a zevními projevy. Takže lidští tvorové se mohou jevit
navenek, ve své tělesné formě jako velice krásní a elegantní, zatímco niterně a
duševně jsou oškliví a nepořádní. A naopak: někteří lidé mohou se jevit jako
oškliví a nepořádní zevně,ale přitom jsou dobrými lidskými tvory, krásnými a
elegantními niterně a vnitřně. Tato situace vyvěrá ze známé skutečnosti, že pouze
lidští tvorové jsou schopni myslet a cítit jedno a současně vyjadřovat a říkat naprostý
opak toho, co myslí a cítí. V lidské životě existuje velice nepatrná souladnost mezi
niterným stavem a zev ním vyjádřením toho stavu. Okolnosti této povahy neexistují
nikde a nikdy ve stvoření ani v ostatních oblastech zóny vymístění či mrtvém
životě negativního stavu.
Tyto zvláštní okolnosti lidských tvorů ilustrují životní styl, jaký je nejen odpojen od
niterného, duchovního pramene, nýbrž je s ním v rozporu, poskytující tak lidským
tvorům dvojí standard a dvojí závaznost ve všech aspektech jejich života - lidského
života. Kvůli těmto okol nostem, lidský smysl pro krásu a eleganci je docela zvrhlý,
dávající lidským tvorům velmi malé ponětí o tom, co je pravá krása a elegance. Nejblíže
jsou schopni se k tomuto vnímání lidští tvorové dostat prostřednictvím některých
uměleckých děl. Toto zvláště platí o jejich tak zvané klasické hudbě. Díla Bacha,
Haydna, Mozarta, Beethovena, Schuberta, Dvořáka, Brahmse, Mendelssohna, Chopina a
jiných jsou s to dát určitý vzdálený dojem toho, co je vskutku pravá krása a elegance.
Ovšem, měli byste slyšet, co tito skladatelé zkomponovali od doby svého příchodu do
duchovního světa!
Ve skutečno sti pravá krása a elegance mají svůj počátek v duchovním světě pozitivního
stavu. Co u lidských tvorů je vrcholným dostižením
v této oblasti, v pravém životě
pozitivního stavu je to pouhým počátečním krůčkem.
Nesentientní životní formy plně odrážejí v tomto ohledu podmínky sentientní mysli.
V pozitivním stavu pravého života zjevují se překrásné a elegantní druhy různých
zvířat a rostlin v souladnosti s povahou jejich tvůrců a příjemně zdobí jejich prostředí.
V mrtvém životě negativního stavu nesentientní životní
formy přesně odrážejí
ošklivost, nepořádnost, krutost a zvěrskou přirozenost jejich plánů.