Page 292 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 292

KAPITOLA  12.

            Lidský život    je nepřirozenou a nezdravou  míchaninou  charakteristik mrtvého života a
            převrácených,   jakožto   i   zprzněných   charakteristik   pravého   života.   Fakticky,    jednou
                z  hlavních strukturálních   charakteristik lidského  života zvlášť  je to, že není jenom
            kombinací   protichůdných   elementů   mrtvého   života,            nesentientního  života   a


            pravého  života,   ale   cokoli   obsahuje      v  sobě   z  pravého   života,   vše   to   je   zvrácené,
            zprzněné  či   docela   zfalšované.     Aby   bylo   možno   náležitě   pochopit   povahu   lidského
            života, je nutno mít na  zřeteli tento fakt neustále. Dává to       lidskému  životu  úplně jinou
            perspektivu.



            Nesentientní      životní   formy  jsou  zrcadlovými   obrazy  těchto   charakteristik   v   rámci


            každé  sféry  sentientního    života,  odrážející  svým  charakterem,  co  jim  sentientní  mysl
            vtiskne, bez   jakéhokoliv ponětí  sebeuvědomělosti      či ‚já jsem‘.
            27.  Ze   stanoviska  duchovní  mravnosti    a  etického  obsahu   života   je  možno  pravý  život
            charakterizovat   jako  vždy  objektivní,  spravedlivý,  náležitý,       nestranný  a  rovný  ve


            všech svých aspektech.
            Objektivita    života  se  odráží  v   jeho  vnímání  a  rozlišování  všeho   tak,  jak   to  opravdově
            existuje,  aniž by co přidával či odebíral z   jeho obsahu a povahy.  Spravedlnost      života se
            projevuje  v   zajišťování  každé  situace,  každých  okolností  a  každého  stavu  vším,  co  jim
            patří a co je přesně podobné.  Náležitost      života  poukazuje  na to,  že   život činí jen to, co
            je pravé a vhodné.  Nestrannost       života znamená, že se jím neberou v      úvahu žádné jiné
            činitele,  než  ty,  které  jsou  jeho,  od    něho,  z   něho  a   související  s   ním  samým.  Rovnost
            života  značí,   že  se  nedává  přednost  jednomu  či  druhému  nositeli  života,  ale  se  všemi


            zachází   stejně.    Vždyť   jsou   nositeli   téhož   života,   ač   existují   v   nekonečných   varietách,
            podobách  a   způsobech  jeho  manifestování.  Nezapomeňte,  že  nejzazší         zdroj   života   je
            jenom   jeden      -  Pán   Ježíš  Kristus.  V
                                                     Pánu  Ježíši  Kristu  každý  je  stejně  rovný,  důležitý,
            zvláštní,  cenný  a  potřebný  jako  každý  jiný.  Takže      v  pravém  životě  není  možné  žádné
            preferenční zacházení. Bylo by to  porušením  principů životní stejnosti.



            Mrtvý   život     negativního  stavu  je   založen   na  subjektivnosti,  nespravedlnosti,
            nenáležitosti, stranictví  a nerovnosti. Každý se tam  považuje za něco  důležitějšího, více
            zvláštního, potřebnějšího, cennějšího a povýšenějšího nad          každého jiného. Za   takových

            okolností   se   nikdy  nemůže      vykonávat   žádná   pravá   spravedlnost,   objektivita  a
            nestrannost,  neboť  se  tam  přistupuje        k  jiným  z   pozice  přivlastněné  a  předpokládané
            nadřazenosti, považující všechny ostatní za sobě podřadné.


            Lidský  život   je  prapodivnou  kombinací    obou   shora  uvedených  faktorů,  jenže  ve  zcela
            zpitvořeném, zvráceném a zfalšovaném  pojímání objektivity, spravedlnosti, rovnosti a
            nestrannosti pravého života.         V  tomto ohledu je lidský život   formou působení  krajností
            obsažených      uvnitř   téhož   systému,   ba   dokonce  uvnitř   téhož   jedince,   který  tak   může
            demonstrovat  oba   extrémy  souběžně.        Tento  druh  krajností,  jenž  se  zjevuje  v   tomtéž

            systému         či  jedinci   simultánně,   představuje  nemožnost,  která   byla  učiněna  možnou
            umělou a násilnou  kombinací elementů mrtvého života se zpitvořenými, zvrácenými  a
            zfalšovanými  elementy  pravého   života.       Proces,   v   jakém  probíhá   obludná   kombinace,

            odráží   nanejvýš  duchovně   nemravný  a   neetický  čin,  vrcholící       v  nedostatku  jakékoliv
            objektivity, spravedlnosti,  soudnosti, náležitosti, nestrannosti a  rovnosti. Kvůli tomuto
            jsou  tyto   charakteristiky      v  lidském  životě   úplně   nesprávně   pochopeny,   vykládány,
   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297