Page 240 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 240

KAPITOLA  12.



            Všichni    stvoření  duchové  se   tudíž  musí  objevit  navenek,  mimo   a   rozdílnými  od


                                                                                                 Absolutním
            Absolutního   ducha  a  současně   přece       jen   musí   být   porovnatelnými  s
            duchem,     aby  jakýkoli  význam  jejich  života  a  výsledky  jejich  vlastní  lásky  mohly  dojít
            plodného     dozrání.   Kdyby   byli uvnitř,   jako část  Absolutního ducha   a stejní s   ním, pak by

            nenastalo   pravé   sdílení   té  lásky,    ježto   by   zůstala   sama   v   sobě.  Vyloučilo  by  to


            reciprocitu, kterou se  potvrzuje planost důsledků, následků a výsledků té          lásky. Avšak
            zároveň  musí      tito   duchové  nosit   v   sobě  všechny   atributy   svého  Stvořitele,  mají-li



            reagovat na tu lásku  smysluplným a        vzájemným způsobem       a náležitě manifestovat její
            následky,  výsledky  a  důsledky.  Proto  jsou  všichni  stvoření   duchové  naděleni  stejným
            životem    jako je   život Absolutního ducha,   až  na to, že v   Pánu Ježíši Kristu   je tento život
            absolutní    a  nestvořený,   kdežto  stvoření   duchové   jej mají jen  relativní   vzhledem k   tomu
            Absolutnímu stavu. Avšak, tentýž život je nyní  vnímán navenek,          odděleně  a nekonečně


            odlišně  -      v  rozmanitých  formách  své  manifestace  -  od  Absolutního  života  Pána  Ježíše

            Krista.   Za takových okolností se  může ustanovit     vzájemný a reciproční  vztah.
            Hlavním   cílem   je   zde  poměr      s  úmyslem   vzájemně   sdílet   všechny   principy   lásky   a
            moudrosti.    Účelem toho sdílení  je  ustanovení    smysluplného života mimo stav a proces
            samého   Absolutního   života.  Takovouto   účelovostí   je  zajištěn  Absolutní   význam



            Absolutního      života.  Toto   je  důvod,  proč  Absolutní  duch,  nyní   nazývaný  Pán   Ježíš
            Kristus,    potřebuje   vytvářet   jiné   duchy   v   jejich  jedinečném  životě,  a   proč   se   nemůže



            nikdy spokojit       s  tím, aby zůstal Sám/Sama v   Sobě   a Sebou. Takový druh stavu by neměl
            žádný význam  ani  účel.    Bylo by   to v   rozporu se   samou Jeho   /Její Přirozeností.
            Otázkou ovšem je,  proč život,     zvláště jeho Absolutní   stav a   proces,   vůbec existuje.   Proč
            život vždy je a existuje? Proč je nemyslitelný žádný jiný stav ani proces?        Na tuto otázku
            není  žádná  prostá    odpověď.  Je  to  velmi  složitá  situace,  kdy  je  krajně  obtížné  vyjádřit

            slovy  vašeho  typu  to,  co  by  mohlo  dát  smysluplnou   a  výstižnou  odpověď.   Je  to  veliké
            tajemství, jež   se týká  samotné podstaty života.

            Co   musíte   pochopit,   můžete-li,   je,   že    jsoucno   a   bytí  života  je   samotným  jsoucnem   a

            bytím.   Jsoucno a bytí samo o sobě je Absolutním duchem  Pána  Ježíše Krista. Absolutní

            duch  Pána    Ježíše  Krista  je  Absolutním  životem  v                                     jeho
                                                                      sobě  a  sám  sebou.  Vzhledem  k


            absolutní   kondici  není    žádné  jiné   jsoucno   a  bytí   myslitelné  mimo  toho,   které   je   a


            existuje.   Je   a   existuje,   aby   poskytlo  význam,   účel    a   cíl   jsoucnu   a  bytí.  Jelikož   takový

            význam,  účel       a  cíl   může  být  nalezen  pouze  v   životě,  život  je  a  existuje.  Ano,  Absolutní
            duch    Absolutního života   vždy je a existuje,   aby dával   jsoucnu  a   bytí tento  smysl, účel a
            cíl.    Bez  něho  není  naprosto  nic   myslitelné.  Tedy,  jak  si  pamatujete,   aby  se   ustanovil



            smysluplný      poměr   mezi  Absolutním   duchem   života  a   stvořenými  duchy  mnohých
            forem  toho  života,  bylo  nutné  obdařit  stvořené  duchy  podobnými  atributy,  které  jsou

            obsaženy        v  Absolutním  životě.  Jakékoliv   jiné   atributy  by   byly   k   ničemu,   protože   bez


            nich   nelze   ustanovit    žádné  vědomí  sebeuvědomělosti  stvořených  duchů.  Jednoduše

            řečeno:  bez   těchto   atributů   by  stvoření    duchové  v
                                                                         sobě   žádný   život  neměli.  Žádný

            vztah    se   nemůže   vyvinout   bez   vědomí  sebeuvědomělosti  vlastního   ‚já   jsem‘.   Takže
            všichni  stvoření     duchové  musí  především  mít  plný   pocit   svého   vlastního   ‚já   jsem‘


            stejně,  jako  má  Absolutní  duch  Absolutní  vědomí  svého  Absolutního  ‚JÁ  JSEM‘.     Jediný
            možný  smysluplný       poměr,   který  lze   ustanovit,  je  od   jednoho  ‚já   jsem‘  k
                                                                                                druhému  ‚já
            jsem‘   a   od    toho   druhého   ‚já   jsem‘  k                    tomto   spočívá  reciprocita
                                                        prvnímu  ‚já  jsem‘.   V
            každého vztahu.
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245