Page 239 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 239

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA





            Jak  vidíte     z  tohoto  pojetí,  duch  je  stavem,  duše  procesem  a  tělo  je  projevením.  Stav  a
            proces,   které   jsou   skutečnými   nositeli    jedinečných   elementů   Absolutního   stavu   a
            Absolutního procesu  Pána Ježíše Krista,       musí žít provždy, na  věčnost.   Jsou tím   pravým
            životem,   jenž  nemůže     být   zničen,  jak   napovídá   výše   formulovaný  princip  zachování





            života.    Forma,  čili  tělo  jejich   manifestace,  nemá  tuto   výsadu,   jelikož   je  vázaná  svým
            vlastním ohraničujícím prostředím,           z  něhož to  tělo   bylo vytvořeno. Po té, kdy  poslouží
            účelu svého  ducha     své   duše,  musí   se vrátit do   svého   prostředí.   Jak bylo uvedeno jinde,
            to  prostředí    není   přenosné  do   žádného  jiného   stavu,   žádné  dimenze   ani  žádných




            podmínek. Musí se zde ponechat.


            Další   otázkou  je:  proč  Absolutní  duch  ve  svém  Absolutním  životě  potřebuje  vytvářet
            jakékoliv    jiné   duchy  v   jejich   jedinečném   životě,  relativním   vzhledem   k      Jeho
            Absolutnímu  životu?  Proč     se   Absolutní  duch  nespokojí  s   tím,  že  bude  sám  v   sobě  a  ze
            Sebe,    bez   šíření  se   navenek?   Odpověď   na   tuto   otázku   možno   najít   v   samotné

            přirozenosti   toho  Absolutního  ducha.        Jeden  z   absolutních   aspektů   té   Absolutní

            přirozenosti   je   její  účelnost.    Absolutní   život   Absolutního   ducha  má   Absolutní  účel.

            Absolutní     účel   mu   dává  Absolutní   význam.  V
                                                                  předešlém   popisu   Přirozenosti   tohoto

                                                            bylo
            Absolutního ducha         -  Pána Ježíše  Krista  -    ukázáno, že   fundamentální principy  této
            Přirozenosti   jsou  Absolutní   Božská   láska     a  Absolutní   Božská   moudrost.  Účelem

            Absolutní     lásky  je  sdílet   s   někým   jiným,   co   v   sobě  obsahuje,   Absolutní   moudrost   té

            Lásky   dává   význam   tomuto   účelu.  Nesměřuje-li   účel         k  nějakému   konečnému   cíli,
            zůstává  bezvýznamný.  Konečným  cílem  takového  účelu  je  ustanovit  stav  či  okolnosti,
            které  by umožnily    uskutečnit   takové   vzájemné sdílení.
            Pokud        si  vzpomínáte   z   dřívějška,  výsledkem   sjednocení   Absolutní   lásky   a   Absolutní

            moudrosti         je  proces   Absolutní   tvořivosti.  Majíc   na   mysli  účel,  jehož   cílem   je  dát

            význam a naplnění Lásce  a její     Moudrosti ve  sdílení,   je  Absolutní   tvořivost  motivována



                k  činu.  Tvořivý  princip   Absolutního   ducha  nemůže  působit   bez   náležité  motivace.

            Proto     je  motivován  účelností   toho  cíle  -  mít   význam,  pojatý   v   principu   vzájemného



            sdílení.   Nesdílíte-li, co máte;   nemáte-li zpětnou vazbu toho sdílení, nemá váš stav, vaše
            láska, vaše moudrost či cokoliv tam máte,       absolutně žádný smysl a význam.

            Opravdová   láska      nemůže  zcela  směrovat   k    svému  vlastnímu   nitru,  sama   k   sobě,


            poněvadž         v  tom   směru  není   schopna   poskytnout  zpětnou  vazbu  výsledků  sdílení.

            Milovat    výlučně sebe   znamená  slepou uličku,   čili   mrtvý život,   neboť původce té  lásky je

            také   jejím   přijímatelem.  Není  možno    rozeznat   v   té   lásce  žádné  důsledky,   následky   a
            výsledky,   jedině   to,   že   je  mrtvá.    Taková   láska  nemá  žádnou  moudrost,   žádný  účel,

            žádný  cíl,   ani  žádný význam.
            Moudrost pravé lásky      však vyžaduje ze své lásky, aby se sdílela také ve     směru   navenek,
            má-li  se  jmenovat       či  chápat jako láska.  Láska se  nemůže pojímat   jako láska, nebude-li
            produkovat důsledky, následky a výsledky svého stavu a procesu.  Aby to             mohla  činit  -
                                                                                                 ní   mohou

            podle  principu   tvořivosti         v  moudrosti  -  musí   stvořit  duchy,   kteří  s

            porovnávat,  a  kteří    se  mohou   stát  předmětem  a   přijímateli  této  lásky.  Tito   duchové


            musí být započati mimo Absolutního ducha tak,           aby se mohl navázat reciproční     vztah,
            skrze   který   by   se   mohly   manifestovat,   aktualizovat   všechny   důsledky,   výsledky   a
            následky lásky  a její moudrosti.
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244