Page 242 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 242

KAPITOLA  12.


            vybudována         a  každý  bude  vědět,  co  nevolit.  Jak  si  jistě  vzpomínáte  z   dřívějška,  pravý
            výběr    je možný jen tehdy, je-li známo,  co nevolit.   Účel negativního stavu     je v   tom, aby
                                                     tomto je jeho
            se  zobrazilo to,  co   se  nemá volit.  V               příležitostná hodnota   pro opravdový
            život  pozitivního  stavu.

            Pravým     životem  pozitivního  stavu  je  sentientní  mysl.  Požadavkem  pro  validaci  života
            je  existence  vědomí  sebeuvědomělosti,      jež  tvoří   jsoucno a  bytí  sentientní   mysli. Jak je
            zřejmé z    výše uvedeného, nemůže život být a existovat        bez toho, že   by   nebyl vědomý.
            Takže  prvním   krokem             v  procesu   tvoření   tohoto   života   z   Absolutního   života
            Absolutního  ducha  bylo   stvořit  sentientní      mysl   srovnatelnou   s   Absolutní  sentientní


            myslí.  Absolutní   duch   má   v   sobě      Absolutní  sentientní  mysl   ve  třech  jejích

            fundamentálních       aspektech:  Absolutní   nejniternější   duchovní  mysli,  čili  pravém
            Absolutním  duchu;      Absolutní  vnitřní  mysli,  čili   Mentalitě  a   Absolutní   vnější  mysli,  čili
            Absolutní  duchovní  formě      neboli  Duchovním  těle.  Takovým  způsobem  je  sestrojena  i

                                                                          Absolutní  nejniternější duchovní
            pravá  sentientní    mysl.   Nejniternější duchovní mysl  z
            mysli   je  přijímačem,  producentem     a  formulátorem   všech  ryzích  idejí  života.   Toto  jest
            ten   pravý  duch     každého  života.  Vnitřní   mysl  je  přijímačem,  přesměrovačem  a



            uváděčem   modality   životního  stylu        v  souladu   s   ideami   ducha  tohoto   života.  Tato   je



            právě  duší,    čili  mentalitou  života.  Vnější   mysl  je  projevovačem,   zpřítomňovačem,
            konkretizátorem      a uskutečňovatelem toho života.       těchto třech základních  funkcích je
                                                                    V


            veškerá  sentientní     mysl  jednotou,   jediností  a   harmonií   svého   pravého   života.   Skrze
            takové  funkce  opravdový  život  je  a  existuje.  A  v   tomto  právě  spočívá  ten  pravý  život.

                V  průběhu   produkování,   přijímání,   transformování,   manifestování   a   uskutečňování

            těchto   funkcí   se   tímto   procesem   vytváří    a  vyzařuje  mohutná   sféra  životní   energie.
                V  této  životní  energii   se  odrážejí  všechny  myšlenky,  pojmy,  představy,  stavy,  procesy,


            city,    emoce,   pocity,   postoje,   všechno   chování   i   vše  ostatní,   patřící  sentientní  mysli.

            Všechno   má   svůj   vlastní   život,   závislý    na  životě  sentientní  mysli,   tak,   jak  sentientní

            mysl     závisí   absolutně   na   Absolutním   životě   Absolutní  sentientní  mysli   Absolutního
            ducha       -  Pána Ježíše Krista.


            Odrážením   životní   energie     funkcí  sentientní  mysli   se  rodí   jiné  nesentientní  životní
            formy,    jako jsou  zvířata,   ptáci, ryby,   hmyz a rozličné rostliny, jakožto i  neživotné formy
            jsoucna   a   bytí      -  hmota,   vzduch,  voda,  oheň  a   všechny  ostatní   prvky  a  částice.   Tento

            zvláštní   život   a   neoduševnělé   formy  nemohou     mít   bezprostřední   čivost,   čili   být   ve
            stavu  sebeuvědomělosti         a  jejího vědomí, protože jsou pouze  souvztažnostními    činiteli
            stavů   a   procesů  sentientní    mysli.  Jakkoli   jsou   stavy   a   procesy  této  mysli  sentientní,





            jejich  souvztažnostní     obrazy  nejsou.  Čím   vyšší   je   úroveň  mentace  a   produkovaných
            idejí,   konceptů,   citů, pocitů,   atd., tím  více se jim  podobají   souvztažící   faktory.  Takže  na


            nejvyšší   úrovni    této   produkce   objeví   se  nesentientní  životní  formy,  jako   například

            vyšší   živočichové,   kteří   se   budou   znamenitě   podobat  sentientní    mysli,   aniž   by   kdy

            dosáhli   čivosti.    Čím   méně  duchovní  a   ryzí   jsou   představy,   koncepty,  myšlenky,   city,


            emoce,   pocity   a   co    všechno,   tím   méně   patří   záležitostem  jiným,   než  duchovním  či

            duševním,      dávají   zrod   životu   rostlinnému,   a   na   své   nejnižší   úrovni  -  neživotným
            formám jsoucna      a bytí.


             Tedy    kvalita  a  obsah  sentientní  mysli  určuje  jakost  a  obsah  nesentientních  životních




             forem,  jakož  i    neživotných  forem  jsoucna  a  bytí.  Opravdový  pozitivní  život  sentientní


            mysli bude  produkovat pouze  kladné, blahodárné          a  užitečné   nesentientní   a  neživotné
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247