Page 57 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 57

Sto šestý dialog




                                                     19. září 1999




            Petr:  Nyní  se  mě  několik  lidí  po  nějakou  dobu  ptá  na  tutéž  otázku.  Nejprve  jsem  ji
            ignoroval jako jalovou zvědavost a neviděl jsem v ní žádný konkrétní význam. Avšak
            poté, co tato otázka byla položena paní doktorkou z Ostravy v České republice, rozhodl
            jsem se Ti ji předložit. Uvaž, zda tato otázka má nějaký důvod a multiversální význam.
            Jako vždy bych se Tě však před formulací této otázky chtěl zeptat, zda nechceš nejprve
            něčím přispět. Během mé ranní meditativní procházky mi bylo naznačeno, že bys rád
            dále komentoval a rozpracoval záležitosti probírané v Dialogu stopátém.


            Pán  Ježíš  Kristus:  Díky,  Petře,  že  jsi  Mi  dal  přednost  hovořit  o  něčem,  co  bylo
            obsaženo v předešlých dialozích, jakož i o některých dalších záležitostech. Předtím, než
            půjdeme k tvé konkrétní otázce a určíme, zda je důvodná, a že by tedy bylo užitečné a
            prospěšné obdržet na ni odpověď, potřebujeme rozpracovat tři záležitosti. Dvě z nich
            se  vztahují  k něčemu,  co  bylo  obsaženo  v předešlém  dialogu.  Třetí  věc  se  vztahuje
            k současnému  rozpoložení  konzervativní,  nejpravicovější  větve  pseudotvůrců,  kteří
            jsou v současné době v Nové škole.


            Začněme  se  dvěma  záležitostmi  probíranými  v předešlém  dialogu.  První  se  vztahuje
            k existenci subelementárních nebuněčných nebo jednobuněčných forem života jak na
            straně  pozitivního,  tak  i  negativního  stavu.  Pro  vaši  lidskou  mysl  bude  obtížné  plně
            pochopit,  jak  se  skutečně  odehrává  proces  nastávání  těchto  jednoduchých
            podživotních forem v pravé realitě jejich projevování se. Dovolte nám, abychom Vám
            předložili následující teoretickou konstrukci, která vám může přiblížit pochopení toho,
            jak se tento postup vyvíjí a rozvíjí. Pamatujte ale, že je to jen teoretická konstrukce,
            nikoli pravá realita procesu samotného.

            Jakmile  v myšlenkovém  procesu  sentientní  mysli  nastane  jakákoli  idea,  okamžitě
            přichází  ke  své  realizaci.  Proces  nastávání  této  ideje  v sobě  produkuje  ohromné
            energie. Ve stavu nastávání této ideje v sentientní mysli existuje obecný důvod, kvůli
            němuž  se  tato  idea  zrodila.  Energie,  které  jsou  výsledkem  nastávání  této  ideje,
            probíhají, jak se šíří z centra či ze svého jádra, k obvodu kruhovým způsobem. Můžete
            si to představit jako horizontální vržení kamene na povrch velkého vodního tělesa. Jak
            kámen dosáhne povrchu vody, vytváří kruhové pohyby, které se šíří  ve  stále širších
            kruzích  všemi  směry  k okraji  vody.  Něco  podobného  se  odehrává  také  v našem
            případě.

            Nastávající  idea  s energiemi  vytvořenými  procesem  jejího  nastávání  tedy  sestává
            z jádra čili z niterné části, která zaujímá středovou čili nejvnitřnější pozici v sentientní
            mysli, nebo, lépe řečeno, v jedné z jejích myšlenek, jež je pro tuto nastávající ideu a její
            obsah  velmi  zvláštní  a  jedinečná.  Okolo  tohoto  centrálního  jádra  či  vnitřku  jsou
            vytvořeny mnohé vrstvy, které lze považovat za duševnost nebo tělo této ideje a jejích
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62