Page 62 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 62

DIALOG 106

            zabýváme velmi důležitou ilustrací toho, jak na věci nenahlížet. Jde tu opět o záležitost
            nahlížení  za  scénu.  Mojžíšova  žádost  ke  Mně  byla  z pozice  jeho  zevní  mysli  či  jeho
            lidské povahy. Z této pozice se na vše patří, jak to je na scéně. Co viděl z této pozice?
            Věděl, že je tu zaslíbená země, jež je skutečným rájem čili v tomto případě pozitivním
            stavem.  Je  to  ale  skutečnost,  nebo  jen  iluze  či  zdání  reality?  Zevně  to  vypadá  jako
            skutečnost sama. Avšak niterně je to jen souvztažnost neboli v tomto případě fyzická
            reprezentace reality samotné čili v tomto případě pozitivního stavu.


            Takže  co  by  se  stalo,  pokud  bych  za  těchto  podmínek  vyslyšel  Mojžíšovu  žádost  a
            dovolil mu vstoupit do iluze či zdání pozitivního stavu? Jsa v zevnějšnostech čili dívaje
            se na tuto zemi z pozice svých zevnějšností, na základě tohoto faktoru by se nesprávně
            domníval, že toto je skutečný pozitivní stav, nikoli jeho duchovní souvztažnost. Jaký
            příklad  by  v takovém  případě  poskytl  dítkám  izraelským?  Nezapomínejte,  že  jejich
            povaha  byla  výtažkem  těch  největších  vnějškovitostí  jejich  zevní  kolektivní  mysli.
            Neměly  žádné  pojetí  čehokoli  niterného  či  opravdu  duchovního.  Takže  jsouce  v této
            pozici, pokud by někdo jako Mojžíš, kdo byl v té době Můj jediný pravý představitel na
            planetě  Nula,  vstoupil  do  země  zaslíbené,  uzavřel  by  děti  izraelské  v jejich  zevním
            rozpoložení navždy a nadobro. V takovém případě by popřely, že existuje vůbec něco
            opravdu  duchovního  a  zároveň  by  považovaly  zevní  život  a  život  v zemi  zaslíbené,
            jakož  i  samu  zemi  zaslíbenou  za  pravý  pozitivní  stav,  mimo  něhož  a  nad  něhož  nic
            jiného neexistuje. V takovém případě by nikdo z kmenů dítek izraelských nemohl být
            nikdy  spasen.  Navíc  existovalo  reálné  nebezpečí  z tohoto  povolení  také  pro  Mojžíše
            samotného.

            Uvažte toto: Mojžíš byl reprezentant pravého duchovního stavu majícího kořeny v jeho
            niternostech,  kde  v něm  bylo  přítomno  Mé  Božství.  Avšak  on  Mě  žádal  ze  stavu  své
            lidské povahy čili ze stavu svých zevnějšností, abych mu dovolil vstoupit do takzvané
            zaslíbené země. Pokud bych dovolil, aby se mu to stalo, uzavřel bych ho taktéž ve stavu
            jeho  vlastních  zevnějškostí  čili  v jeho  vlastní  lidské  přirozenosti.  Tímto  by  Mojžíš
            neměl žádnou jinou volbu než považovat svou lidskou přirozenost a její zevní způsob
            fungování  a  vnímání  skutečnosti  za  pravé  niternosti  a  pravou  duchovnost,  jinak
            řečeno, považoval by ji za pravou a jedinou realitu. V okamžiku, kdyby tak učinil, by
            ztratil jakékoli spojení se Mnou, přítomnost Mé Božskosti v něm by se odstranila a on
            by přestal být Mým představitelem. Skutečně věříte, že bych si přál, aby se to událo?
            Naprosto ne!

            Co se zde událo, bylo to, že bylo nutné ustanovit důležitou ilustraci a demonstraci všem
            v Mém stvoření, kdož velmi pečlivě sledovali Mé působení s Mojžíšem a jeho chování,
            jakož i chování a reakce dítek izraelských na to, jak byla situace nastolena k jasnému
            rozlišení pravé reality jsoucna a bytí od jejích souvztažných činitelů, jak se objevují a
            jeví na scéně. Uvědomujete si, jaké v té době existovalo nebezpečí, pokud bych vyhověl
            Mojžíšově  žádosti?  Tím,  že  bych  mu  dovolil  z pozice  jeho  zevnějšností  a  zároveň
            z pozice Mé Absolutní Přirozenosti vstoupit do takzvané zaslíbené země, navěky bych
            ustanovil  pozici  vzhůru  nohama  v celém  Mém  Stvoření.  Potvrzením  jeho  pozice  a
            pozice  takzvané  zaslíbené  země  jako  pravé  a  jediné  reality  pozitivního  stavu  bych
            definitivně a neodvolatelně umístil iluzi a zdání reality jako jedinou realitu a jedinou
            pravou realitu jako iluzi a zdání. Veškeré obyvatelstvo pozitivního stavu by v tomtéž
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67