Page 54 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 54

DIALOG 105

            odlišný  životní  styl,  než  byl  životní  styl  pozitivního  stavu,  doufali,  že  tyto
            subelementární  myšlenkové  procesy  využijí  prostřednictvím  jejich  souvztažných
            projekcí  do  těchto  podživotních  forem  pro  vyhlazení  všeho  pozitivního  z jejich
            domény.

            Naneštěstí pro ně se jejich snaha v tomto ohledu zvrátila v tom smyslu, že jakmile se
            něco  takové  povahy  vytvoří,  má  kvůli  své  vzpurné  povaze  sklon  se  množit  podle
            zákona geometrického růstu a následně se stane nekontrolovatelným. A nejenom to,
            ale neustále mutuje do nějakých odlišných kombinací, které je téměř nemožné ovládat
            či  vyhladit  jakýmikoli  známými  prostředky.  Tento  činitel  jasně  zobrazuje  samotnou
            povahu  negativního  stavu.  Jako  protiklad  povahy  stavu  pozitivního  je  vše  ve  stavu
            negativním  zmatečné,  neukázněné,  nezákonité  a  neovladatelné.  Chcete-li  ustanovit
            životní styl, který má být zcela a úplně v protikladu ke všemu, co je obsaženo v tom
            jiném životě, s nímž nechcete mít nic společného, pak nemáte žádné jiné východisko,
            než se  stát vším, co není pozitivní, pořádné, zákonité, krásné, zvládnuté a elegantní.
            Tento  faktor  se  velmi  dobře  odráží  v chování  subelementárních  jednoduchých
            nebuněčných  životních  forem  vytvářených  dle  takového  negativního  návrhu
            vyvěrajícího z negativních a zlých myšlenkových pochodů.

            Na druhé straně ve srovnání s těmi ničivými ty pozitivní nižší základní formy života
            pocházející z pozitivních myšlenkových pochodů sentientních myslí v pozitivním stavu
            nemají tytéž sklony jako ty negativní. Ve svém vlastním prostředí a působení se chovají
            řádně,  zákonitě  a  vkusně,  čímž  pomáhají  živým  organismům  v jejich  náležitém
            působení. Tento základní rozdíl v chování těchto dvou nižších jsoucností jasně ukazuje
            pravou  povahu  pozitivních  a  dobrých  myšlenkových  pochodů  a  pravou  povahu
            myšlenkových  pochodů  negativních  a  zlých.  A  to  je  vše,  co  lze  nyní  říci  o  této
            záležitosti.

            Nyní k otázce o Mojžíšovi. Jak si, Petře, pamatuješ, kdykoli jsi četl tu část v Bibli, jež se
            zabývá Mým odmítnutím dovolit mu vstoupit do takzvané zaslíbené země umístěné za
            řekou Jordánem, vždy ses cítil velmi zle za Mojžíše a téměř ses na Mne hněval, že jsem
            mu nedovolil mít výsadu vstoupit do této země. Jak víš, z tvé strany šlo o typický lidský
            postoj. Jinými slovy na celou situaci ses díval tak, jak se odehrává na scéně, a nikoli za
            scénou. Co se ale vskutku za scénou odehrávalo? Odpověď na tuto otázku lze nalézt
            v tom, s čím tehdy souvztažila Mojžíšova pozice a role. Především, jak si uvědomuješ,
            Mojžíš byl v té době nejpokornější osobou na planetě Nula. V tom představoval Mou
            Absolutní  Pokoru,  Skromnost  a  Poníženost.  Za  druhé  můžete  Mojžíše  považovat  za
            samého Mého prvního a jediného představitele na planetě Nula v té době. Za třetí byl
            samým ztělesněním Mého Absolutního Božského Zákona a Řádu, dle nichž je udržován
            život Mého Stvoření a probíhá svým náležitým směrem. Za čtvrté Mojžíš reprezentoval
            jakou  Božskou  Bytnost  a  Podstatu,  tak  i  Mou  budoucí  Lidskou  Přirozenost.  Jeho
            chování,  jednání,  způsob  myšlení,  navazování  vztahů  a  sdělování  věcí,  to  vše
            představovalo  přirozenost  pozitivního  stavu  a  Mou  Absolutní  Přirozenost  v jejím
            relativním  rozpoložení.  V podstatě  Mojžíš  představoval  celost  veškerých  Božských
            Zákonů,  Principů  a  Ustanovení,  jež  umožňují  jakýkoli  funkční  a  pozitivní  život.  Toto
            byla reprezentace reality pozitivního stavu.
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59