Page 433 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 433

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            manželský. Ju(n)x se odvozuje od slova 'jugum', což znamená jařmo. Máme tu tedy to,
            že pravý význam conjugal nebo conjugial značí manžele navzájem ujařmené. Ve vašich
            moderních termínech se tento význam odráží ve slovech ‚manželský svazek‘. Co vám
            tento  význam  říká?  Jestliže  pečlivě  zanalyzujete  tento  význam,  pak  musíte  dojít
            k závěru, že v pravé realitě jeho významu není žádná taková věc jako pravá manželská
            láska.  Namísto  toho  je  to  pseudoláska  založená  na  otroctví,  vlastnictví,
            sebevýjimečnosti,  vzájemné  závislosti,  nízké  motivaci  a  na  podobných,  povětšinou
            zcela  negativních  faktorech.  Cokoliv  má  takovou  negativní  konotaci,  nemůže  být
            pravou láskou. Proto se neodvozuje u pozitivního stavu nebo v tomto případě ze Mne.
            Samozřejmě  to  neznamená,  že  by  dva  lidé,  kteří  dobrovolně  (v  některých  kulturách
            dokonce i nedobrovolně) vstupují do tohoto svazku nebo jařma, nemohli míz nebo by
            neměli hlubokou lásku, ocenění, respekt nebo přátelství jeden k druhému. Tato jejich
            kondice  a  kondice  mezi  nimi  však  nemá  nic  společného  s takzvanou  ‚manželskou
            láskou‘. Namísto toho pochází nebo se odvozuje z jejich pozitivních sklonů a ze stavu
            jejich pravého ‚já jsem‘. Že v tomto ohledu ustupují požadavkům a očekáváním jejich
            kultury  nebo  společnosti  z jakýchkoliv  jejich  vlastních  individuálních  záměrů  a
            důvodů, je věcí zcela jinou.

            Nezapomeňte,  co  bylo  o  této  záležitosti  naznačeno  ve  Velké  knize  a  v některých
            předcházejících  dialozích.  Typické  lidské  manželství  má  negativní  konotaci  a  bylo
            vynalezeno  v peklech.  Že  je  tomu  tak,  můžete  vidět  ve  skutečnosti,  že  většina
            z nejnásilnějších  a  vražedných  zločinů  je  spáchána  v manželském  vztahu  nebo  mezi
            manželi  (například  manželské  zneužívání).  Jestliže  jakýkoliv  vztah  není  založen  na
            pravé lásce, respektu, ocenění, vzájemném pochopení, laskavosti, toleranci, trpělivosti,
            přijetí,  soucitu,  empatii,  nezávislosti,  a  větší  nezávislosti,  a  všech  podobných
            pozitivních  charakteristikách,  takzvané  kulturní  a  sociální  požadavky  a  očekávání
            v tomto ohledu v mnoha případech povedou jen k pohromě nebo tragédii.


            Jak  tedy  z tohoto  popisu  vidíte,  takzvaná  ‚manželská  láska‘  není  nic  než  past
            nastražená  silami  negativního  stavu,  aby  lidi  udržovala  ve  vzájemném  otroctví  a
            závislosti. Jak víte, aby se manželství, ať jakákoliv dodržovala, byla prohlášena všemi
            náboženskými systémy, rovněž i všemi právními zákony, za svatá, schválená  Bohem.
            Byla  uvedena  do  pozice  nejžádoucnějšího  a  nejpotřebnějšího  stavu,  rozpoložení  a
            postupu. Jak jinak by negativní stav mohl rozšířit svoji sféru vlivu a nadvlády? Vezměte
            si  například  duchovní  nepravdu  prohlášení,  které  uvádí,  že  dva,  kteří  vstoupí  do
            manželského svazku, se stanou jedním a už nikdy více dvěma. Jaký je správný význam
            této nepravdy a jak k ní došlo? Je vůbec možné opustit svoji jedinečnou individualitu,
            duchovnost, mentalitu, odlišnost a svoje pravé ‚já jsem‘, aby došlo ke splynutí s někým
            jiným, a jako výsledek toho se vytvořil zcela jiný stav? Opustit něco takového se rovná
            zničení  té  specifické,  odlišné,  jedinečné  a  nenapodobitelné  součásti,  kterou  Jsem
            nadělil každému jedinci a kterou je ta individualita tím, čím skutečně je. Kdyby něco
            takového bylo vůbec možné, v tom případě by Moje Stvoření bylo připraveno o něco
            velmi  důležitého,  vztahujícího  se  k Mé  Absolutní  Přirozenosti,  co  je  dostupné  jen  a
            pouze skrze každého jednotlivého jedince v jeho relativní kondici. Jistým způsobem by
            se  to  rovnalo  existenční  sebevraždě.  Negativní  dopad  takové  možnosti  by  byl
            nevypočitatelný. Nemáte vůbec ponětí, co by se v tomto případě stalo.
   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438