Page 429 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 429

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            zdánlivě abstraktní pojmy. Ve zkušenostním režimu lidské mysli o nich není nic zjevné.
            Jejich  manifestace  se  odehrává  nebo  se  odráží  v chování  každého,  v jeho  postoji  a
            životním  stylu.  Je  ale  velmi  důležité  tyto  pojmy  náležitě  chápat,  aby  se  ustanovila
            nejpotřebnější a nejžádoucnější pozice, ze které si každý volí fungovat. Kdo nebo co
            z nich  je  koordinujícím  anebo  řídícím  faktorem?  Kdo  nebo  co  má  odpovědnost  za
            rozhodovací  proces  a  za  následné  výsledky  jakýchkoliv  jednání,  chování,  postojů,
            vztahů  nebo  čehokoliv,  co  máte?  Je  něco  v celku  systému  lidské  mysli  nebo  lidské
            individuality,  co  má  takovou  důležitou  roli  nebo  funkci?  V tomto  okamžiku  vylučuji
            z tohoto rozpracování jakékoliv sentientní entity umístěné v pozitivním stavu, protože
            v jejich případě postrádají plně aktivní ego stavy, které by jim vládly a ovládaly jejich
            rozhodovací postup. Co přesto mají, je potenciál pro vývoj ego stavů. Tento potenciál
            vyvěrá z ideje, že smí, pokud si to přejí a zvolí si tak svojí svobodnou vůlí a volbou,
            odmítnout  Mne  jako  zdroj  svých  životů,  stejně  tak  jako  jakéhokoliv  života.  V takové
            schopnosti je v nich zakořeněna možnost aktivovat ego stavy. Samozřejmě, pokud si
            tak  zvolí,  v tom  případě  se  budou  nacházet  v negativním  stavu  nebo  vypadnou  do
            negativního  stavu,  nabývajíce  stejné  strukturální  utvoření  svých  myslí,  jako  má
            kdokoliv jiný v negativním stavu a lidském neživotě.

            Avšak  v tomto  bodě  budeme  hovořit  pouze  o  lidské  mysli  nebo  lidské  individualitě,
            protože uvnitř té mysli nebo individuality jsou takzvané abstraktní výtvory ve formě
            ‚já  jsem‘,  ‚ega‘,  ‚vy‘  a  ‚přepínacího  mechanismu‘  nejvýraznější  a  nejhmatatelněji  se
            manifestují.  Ještě  jednou:  otázkou  je,  jestli  je  něco  uvnitř  lidského  sytému  (nebo
            systému  jakékoliv  sentientní  mysli),  co  přesahuje  jakékoliv  tyto  manifestace  a  co  je
            plně kontroluje, a tedy je odpovědné za rozhodovací postupy a jejich rozličné výsledky.
            Pamatujete si něco, co bylo zaznamenané v jednom z dřívějších dialogů o Mé Absolutní
            Přirozenosti a o tom, jak tu je ta integrální část Mé Přirozenosti, kterou nemůže žádná
            relativní sentientní mysl pojmenovat anebo vyslovit anebo pochopit či pojmout? Bylo
            to  pojmenováno  jako  ‚Nepojmenovatelné  Jádro  Mé  Absolutní  Přirozenosti‘,  které  se
            pojímá jako sjednocující, vytvářející, udržující, řídící, vládnoucí a ovládající Zdroj všech
            a všeho v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí (v pseudojsoucnu a pseudobytí
            s výjimkou vytváření nebo bytí zdrojem). Pokud vezmete v úvahu, že původní relativní
            sentientní  mysl  byla  utvořena  a  uspořádána  podle  Absolutního  vzoru  Mé  Absolutní
            Sentientní Mysli, potom v tom případě, logicky řečeno, musí podobně obsahovat něco
            ve  své  struktuře,  co  přesahuje  celek  všech  komponent  té  mysli  a  co  integruje,
            koordinuje, ovládá, kontroluje, upravuje a řídí všechny aspekty té mysli ve všech jejích
            manifestacích. Lidská mysl není výjimkou z tohoto pravidla.


            Ve  stejném  rozsahu,  v jakém  je  tento  faktor  ve  Mně  nepojmenovatelný  a
            nepochopitelný,  můžete  pojímat, že  tento přesahující stav uvnitř  systému  sentientní
            mysli,  stejně  jako  i  v lidském  systému,  je  také  nepojmenovatelný  a  nepochopitelný.
            Přinejmenším,  pokud  se  to  týká  systému  sentientní  mysli  a  lidského  sytému,  až  do
            současnosti tomu tak nebylo. V Mém Absolutním Stavu a Kondici zůstane tento faktor
            kvůli své Absolutní Přirozenosti nepojmenovatelným a nepochopitelným na věčnost.
            Na  druhé  straně  v případě  relativní  sentientní  mysli  a  lidské  mysli  z důvodu  jejich
            relativity  mohou  být  některé  aspekty  tohoto  přesahujícího  činitele  pojmenovány  a
            v omezeném smyslu mohou být pochopitelné.
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434