Page 429 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 429
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
zdánlivě abstraktní pojmy. Ve zkušenostním režimu lidské mysli o nich není nic zjevné.
Jejich manifestace se odehrává nebo se odráží v chování každého, v jeho postoji a
životním stylu. Je ale velmi důležité tyto pojmy náležitě chápat, aby se ustanovila
nejpotřebnější a nejžádoucnější pozice, ze které si každý volí fungovat. Kdo nebo co
z nich je koordinujícím anebo řídícím faktorem? Kdo nebo co má odpovědnost za
rozhodovací proces a za následné výsledky jakýchkoliv jednání, chování, postojů,
vztahů nebo čehokoliv, co máte? Je něco v celku systému lidské mysli nebo lidské
individuality, co má takovou důležitou roli nebo funkci? V tomto okamžiku vylučuji
z tohoto rozpracování jakékoliv sentientní entity umístěné v pozitivním stavu, protože
v jejich případě postrádají plně aktivní ego stavy, které by jim vládly a ovládaly jejich
rozhodovací postup. Co přesto mají, je potenciál pro vývoj ego stavů. Tento potenciál
vyvěrá z ideje, že smí, pokud si to přejí a zvolí si tak svojí svobodnou vůlí a volbou,
odmítnout Mne jako zdroj svých životů, stejně tak jako jakéhokoliv života. V takové
schopnosti je v nich zakořeněna možnost aktivovat ego stavy. Samozřejmě, pokud si
tak zvolí, v tom případě se budou nacházet v negativním stavu nebo vypadnou do
negativního stavu, nabývajíce stejné strukturální utvoření svých myslí, jako má
kdokoliv jiný v negativním stavu a lidském neživotě.
Avšak v tomto bodě budeme hovořit pouze o lidské mysli nebo lidské individualitě,
protože uvnitř té mysli nebo individuality jsou takzvané abstraktní výtvory ve formě
‚já jsem‘, ‚ega‘, ‚vy‘ a ‚přepínacího mechanismu‘ nejvýraznější a nejhmatatelněji se
manifestují. Ještě jednou: otázkou je, jestli je něco uvnitř lidského sytému (nebo
systému jakékoliv sentientní mysli), co přesahuje jakékoliv tyto manifestace a co je
plně kontroluje, a tedy je odpovědné za rozhodovací postupy a jejich rozličné výsledky.
Pamatujete si něco, co bylo zaznamenané v jednom z dřívějších dialogů o Mé Absolutní
Přirozenosti a o tom, jak tu je ta integrální část Mé Přirozenosti, kterou nemůže žádná
relativní sentientní mysl pojmenovat anebo vyslovit anebo pochopit či pojmout? Bylo
to pojmenováno jako ‚Nepojmenovatelné Jádro Mé Absolutní Přirozenosti‘, které se
pojímá jako sjednocující, vytvářející, udržující, řídící, vládnoucí a ovládající Zdroj všech
a všeho v jsoucnu a bytí a pseudojsoucnu a pseudobytí (v pseudojsoucnu a pseudobytí
s výjimkou vytváření nebo bytí zdrojem). Pokud vezmete v úvahu, že původní relativní
sentientní mysl byla utvořena a uspořádána podle Absolutního vzoru Mé Absolutní
Sentientní Mysli, potom v tom případě, logicky řečeno, musí podobně obsahovat něco
ve své struktuře, co přesahuje celek všech komponent té mysli a co integruje,
koordinuje, ovládá, kontroluje, upravuje a řídí všechny aspekty té mysli ve všech jejích
manifestacích. Lidská mysl není výjimkou z tohoto pravidla.
Ve stejném rozsahu, v jakém je tento faktor ve Mně nepojmenovatelný a
nepochopitelný, můžete pojímat, že tento přesahující stav uvnitř systému sentientní
mysli, stejně jako i v lidském systému, je také nepojmenovatelný a nepochopitelný.
Přinejmenším, pokud se to týká systému sentientní mysli a lidského sytému, až do
současnosti tomu tak nebylo. V Mém Absolutním Stavu a Kondici zůstane tento faktor
kvůli své Absolutní Přirozenosti nepojmenovatelným a nepochopitelným na věčnost.
Na druhé straně v případě relativní sentientní mysli a lidské mysli z důvodu jejich
relativity mohou být některé aspekty tohoto přesahujícího činitele pojmenovány a
v omezeném smyslu mohou být pochopitelné.