Page 428 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 428

Sto čtyřicátý druhý dialog




                                                    25. května 2000




            Petr: Vnímám to tak, že bys rád pokračoval v dalším rozpracovávání tématu ‚já jsem‘
            oproti  ‚egu‘  a  ‚přepínacího  mechanismu‘.  Také  jsem  obdržel  nějaké  otázky  od  Erin
            Martzové  z USA  a  Borise  Belly  ze  Slovenska.  Erininy  otázky  jsou  následující:  Abych
            rozuměla  mostu  mezi  starými  a  novými  pojetími,  Swedenborg  popsal  ‚proprium‘  jako
            stav sobeckosti, který existuje před duchovní regenerací. Jak se tento pojem odlišuje od
            ego stavů popsaných v Novém zjevení Pána Ježíše Krista, kterých se jedinci musí zbavit,
            aby žili ze svého ‚já jsem‘? A kromě toho, z pohledu dopadu Jeho/Její Nové Přirozenosti na
            celé Stvoření, byl koncept ‚manželské lásky‘ od Tebe tak nutný, že ho tehdy bylo nutné
            diskutovat,  nebo  byl  povětšinou  tvořen  ze  Swedenborgova  mentálního  a  morálního
            hlediska (někteří se přou, jestli to byla božsky inspirovaná kniha)? V konceptu manželské
            lásky Swedenborg probírá postup manžela a manželky, kteří se poznají nejprve z nitra a
            potom  ze  zevnějšku,  což  odráží  správný  duchovní  řád.  Ale  současně  mnohá  pojetí
            napsaná Swedenborgem v jeho knize Manželská láska se jeví jako zaujatá vůči ženám.
            Odráželo  to  sociální  klima  jeho  doby,  nebo  byl  tento  koncept  nutným  krokem,  aby  se
            vytvořil  most  k diskusi  Nového  zjevení  o  probíhání   a  významu  sexuality  v pozitivním
            stavu? Konec Erininých otázek.

            Otázky  Borise  Belly  jsou  následující  (překládám  je):  V Dialogu  130.  byl  diskutován
            pojem  universalita-všeho.  Rád  bych  z pozice  mnohovesmírného  významu  věděl,  jak        by
            mohlo  být  pro  kohokoli  užitečné  mít  potřebu  dostat  do  své  pozornosti  cokoli  v dalším
            cyklu,  co  bylo  prožito  během  současného  cyklu  času/stavu/procesu,  tím,  že  vstoupí  do
            universality-všeho a znovu prožije a vyvolá si všechno, co je potřebné prožít a pamatovat
            si  o  tom,  co  nevolit  a  jakým  nebýt,  a  pokud  idea  odmítnutí  Pána  Ježíše  Krista  jako
            jediného Zdroje věčného života byla odstraněna a eliminována z myslí všech sentientních
            entit ve Stvoření? A s tím je spojena ještě jedna otázka: Můžeme se dozvědět o tom, jaké
            bude  využití  universality-všeho  pro  věčné  ponaučení  sentientních  entit,  které  se
            zúčastnily současného cyklu času (a které už prožily to, co nevolit a jakými nebýt, a které
            se  naučily  nikdy  nevolit  ideu  odmítnutí  pravého  života  Pána  Ježíše  Krista)  nebo  co  to
            znamená pro možnost, že se entity budou opět učit a opět si budou připomínat to, co si
            nezvolit  do  své  otevřené  paměti?  Mimochodem,  co  víme  o  paměti  jako  takové?  Bude
            každá  nově  stvořená  sentientní  entita  v novém  cyklu  času/stavu/procesu  zažívat
            z universality-všeho  postup  poučení  o  neživotě  negativního  stavu,  aby  idea  odmítnutí
            pravého  života  nebo  touha  zažít  neživot  negativního  stavu  neměla  místo  v plnosti
            pozitivního  stavu,  zrovna  jako  proces  ponaučení,  který  bude  k dispozici  v  universalitě-
            všeho? Konec Borisových otázek. Jak chceš v tomto ohledu postupovat?


            Pán Ježíš Kristus: Rozpracujeme nejprve trochu více záležitosti ‚já jsem‘, ‚ega‘, ‚vy‘ a
            ‚přepínacího mechanismu‘. (Mirkova původní otázka zaznamenaná v Dialogu 141). Je
            to  extrémně  obtížné  pro  lidskou  vědomou  mysl  pojmout  nebo  pochopit  takové
            teoretické  výtvory,  jako  ‚já  jsem‘,  ‚ego‘,  ‚vy‘,  ‚přepínací  mechanismus‘  a  podobné
   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433