Page 424 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 424

DIALOG 141

            takové přepínání, a kdo činí rozhodnutí o tom, do jaké modality se takové přepínání
            provede; neboli kdo má právo na takové rozhodnutí, a tedy, kdo je odpovědný a kdo
            bude souzen za taková rozhodnutí? Toto všechno jsou hluboce duchovní, mystické a
            filosofické  otázky  související  s povahou,  strukturou,  dynamikou  a  funkcemi
            sentientních myslí obecně a lidských pseudosentientních myslí zvlášť. Aby se náležitě
            pochopila  komplikovanost  tohoto  uspořádání,  potřebujeme  se  věnovat  některým
            obecným  strukturálním  plánům  sentientní  mysli  obecně  a  lidské  pseudosentientní
            mysli zvlášť.


            Začneme  s definicí  pojmu  ‚individualita‘.  Z duchovního  pohledu  je  individualita
            jedinečný souhrn aspektů, stavů, dynamik, procesů a kondicí, kterými každá sentientní
            mysl  vykonává  své  individuální  a  zosobněné  jsoucno  a  bytí.  Tento  souhrn  ve  své
            relativní  kondici  odráží  Moji  Absolutní  Individualitu  a  všechny  Její  Aspekty,  Stavy,
            Dynamiky,  Procesy  a  Kondice.  Aby  se  mohlo  toto  vykonávání  udát,  individualita  je
            vybavena  jistými  druhy  nástrojů,  stavebními  bloky  a  konstrukčními  součástmi,  jež
            každému jedinci umožňují, aby ve své vlastní individualitě byl tím, čím je. Takže, jak
            víte,  ve  svém  konglomerovaném  stavu  se  individualita  skládá  ze  své  vlastní
            individualizované  a  zosobněné  Duchovní  mysli,  vnitřní  mysli  a  vnější  mysli.  V jejich
            sjednocující a sjednocené kondici ustavují realitu jsoucna a bytí té individualizované
            sentientní  mysli.  Ústředním  jádrem  této  mysli  je  plně  vědomé  uvědomění  si
            sebeuvědomování. To je zakořeněno v sebe si uvědomujícím (svých stavů a procesů)
            pravém ‚já jsem‘. Z této pozice sebeuvědomělého ‚já jsem‘ se určují a ovládají všechny
            funkce  a  vše  ostatní  všeobecně.  Protože  toto  ‚já  jsem‘  se  ve  své  struktuře  a  povaze
            odvozuje  z Povahy  a  Struktury  Mého  Absolutního  ‚JÁ  JSEM‘,  jeho  veškerý  obsah  a
            význam je čistá pozitivita a dobrota pramenící z Mé Absolutní Pozitivnosti a Dobroty.
            Z toho  důvodu,  pokud  kdokoliv  funguje  ze  svého  pravého  ‚já  jsem‘,  funguje  pouze
            dobrým a pozitivním způsobem; jinak řečeno, v tomto případě on/ona funguje ze Mě.


            Toto  je  uspořádání,  které  existuje  v pozitivním  stavu.  Dokud  toto  uspořádání  trvale
            pokračuje,  negativní  stav  nemá  žádnou  šanci  se  udržet  v mysli  kohokoliv.  Aby  se
            vynalezl,  aktivoval,  ustanovil  a  plně  manifestoval  neživot  negativního  stavu  a  jeho
            lidský  neživot,  bylo  nutné  přijít  s ideou  něčeho  zcela  odlišného  od  existujícího
            uspořádání pozitivního stavu. Tedy pokud je ústřední jádro života uvědomění sebe si
            uvědomujícího  ‚já  jsem‘  a  pokud  všechno  v jsoucnu  a  bytí  je  ovládáno  a  určováno
            funkcemi toho sebeuvědomělého ‚já jsem‘, v tom případě bylo nezbytné vynalézt stav,
            který by měl zcela odlišné uspořádání. V tom odlišném uspořádání je vědomí, že je tu
            něco  takového  jako  sebeuvědomělé  ‚já  jsem‘  a  jeho  určující  a  vládnoucí  pozice,
            izolováno, odděleno, potlačeno a uvedeno do nevědomého módu a následně nahrazeno
            něčím,  co  se  podobá  pravému  ‚já  jsem‘  v tom,  že  je  to  schopné  o  sobě  mluvit  nebo
            přemýšlet  jako  ‚já  jsem‘,  které  ale  nicméně  nemá  žádné  pojetí  o  tom,  co  všechno  a
            všichni  včetně  sebe  sama  jsou  vůbec  zač.  Jak  byste  byli  schopni  správně  ovládat
            všechny  aspekty  svého  života,  když  nevíte,  co  je  život  a  všechno  ostatní  související
            s životem obecně zač? Tato náhražka pravého ‚já jsem‘ dostala název ‚ego‘. Toto ego
            bylo  uvedeno  do  vládnoucí  pozice  všech  aspektů  pseudoživota  a  lidského  neživota.
            Současně bylo uvedeno do nepřátelské pozice k pravému ‚já jsem‘, aby nic z pravého ‚já
            jsem‘  nemohlo  ovlivňovat  funkci  toho  ‚ega‘.  Bylo  ustanoveno  neustálé  nepřátelství
            mezi pravým ‚já jsem‘ a ‚egem‘.
   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429