Page 249 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 249

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

             učiněn,  nebo  jak  na  ně  reagovat  v souladu  se  svou  vlastní  svobodnou  vůlí  a  volbou.
             Takže  tímto  faktorem  a  touto  modalitou  je  její  svoboda  volby  neustále  opětovně
             potvrzována.

             Na  druhé  straně  ve  vztahu  ke  všemu  a  každému  jinému  v Mém  Stvoření,  ke  Mně
             osobně  a  Mému  Stvoření  obecně,  jakož  i  ke  všem  událostem  a  děním  vně  jejího
             sebevnímání,  sebeuvědomování,  svého  ‚já  jsem‘  a  ve  všem,  co  s nimi  souvisí,  každá
             sentientní  entita  v pravém  životě  pozitivního  stavu  funguje  z pozice  objektivní
             modality. V této modalitě si uvědomuje diskrétnost všech událostí a dění, módu tady a
             teď,  ne-časové  a  ne-prostorové  manifestace  a  simultánnosti  a  synchronicity  všech
             událostí ve jsoucnu a bytí. V této modalitě proces rozhodování a volby, které se konají,
             otázky,  které  se  kladou,  odpovědi,  které  se  dávají,  a  důsledky,  výsledky  i  následky
             čehokoliv, co vůbec nastává, nastávají ve stejném okamžiku, nebo abychom byli přesní,
             ve stejném stavu, jak se manifestují simultánním a synchronním způsobem.

             Tento  objektivní  způsob  fungování  je  pro  lidskou  mysl  extrémně  obtížné,  ne-li
             nemožné pochopit. Důvod této neschopnosti spočívá ve faktu, že typická lidská mysl
             byla uspořádána takovým způsobem, aby všechno pojímala v pokračující a sekvenční
             modalitě, a ne v diskrétní. Proto lidé celkem vzato nejsou s to si být vědomi ničeho, co
             se děje v diskrétní modalitě. Tato modalita byla potlačena anebo uzavřena před jejich
             schopností  vědomého  vnímání.  Pokud  by  pro  ně  byla  plně  přístupná,  nemohli  by
             manifestovat  povahu  a  strukturu  lidského  neživota,  který  postrádá  tuto  schopnost.
             Lidský život je v tomto ohledu jeviště, na kterém se může porovnat pravý život všech
             možných  vjemů  a  spojení  a  neživot,  ve  kterém  je  možné  pouze  jednostranné  nebo
             nesouměrné  pojímání  všech  a  všeho,  a  samozřejmě  všechny  důsledky,  výsledky  a
             následky  takového  uspořádání,  jaké  se  spatřují  v lidském  neživotě.  Na  druhé  straně
             jsou  všichni  kdekoli  jinde  v neživotě  negativního  stavu  v modalitě  zvrácení  a
             převrácení  těchto  dvou  zmíněných  způsobů.  V jejich  případě  je  objektivní  modus
             zdeformován  tak,  že  události,  které  nastávají  v jejich  nesvětech,  jsou  pojímány  a
             chápány,  jako  by  se  děly  v pokračujícím  a  sekvenčním  toku  vně  nich,  a  subjektivní
             modus tak,  jako že  se  odehrávají  také mimo nich, ale  diskrétním způsobem. Toto je
             typická  pozice  vzhůru  nohama  struktury,  povahy  a  dynamiky  neživota  negativního
             stavu. Toto konkrétní uspořádání bylo potřebné nastolit v rámci neživota negativního
             stavu,  aby  tam  každý  zdůvodnil  a  ospravedlnil  své  zlé  skutky  mající  kořeny  v jeho
             neustálém vytváření všech zel, překroucenin a nepravd. Tímto se jim jeví, že spíše než
             oni  je  někdo  jiný  či  něco  jiného  zodpovědné  nebo  je  zdrojem  ohledně  všech  zel,
             překroucenin a nepravd.

             Základní rozdílnosti mezi těmito dvěma modalitami pojímání, jakož i způsobem, jakým
             jsou  věci  nastaveny  v neživotě  negativního  stavu  a  lidském  neživotě,  stejně  jako  i
             záležitost  Mého  Předvídání,  vzbudily  nesprávný  dojem  u  všech  autorů  duchovních
             knih, s výjimkou Swedenborgových spisů, že Já jsem byl ten, kdo vymyslel, inicioval,
             založil a uvedl v pohyb neživot negativního stavu, lidský neživot a jejich ega stejně, jak
             jsem  to  učinil  s pravým  životem  pozitivního  stavu  a  s  ‚já  jsem‘  všech  jeho  obyvatel.
             Předvídat něco a na základě toho povolit vymyšlení, ustanovení a manifestování toho
             něčeho  není  stejné,  jako  být  původcem  a  příčinným  faktorem  toho  něčeho.  Mé
             Předvídání  nebylo  vytvářejícím  ani  příčinným  zdrojem  neživota  negativního  stavu  a
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254