Page 247 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 247

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            předchozí.  V tomto  uspořádání  je  pocit  ubíhání  událostí  a  dění  i  závislosti  jedné
            následné  události  na  jiné  předcházející  události.  Takto  došlo  k zákonu  příčiny  a
            následku  v pravé  realitě  subjektivního  vnímání  této  reality.  Aby  se  v tomto
            subjektivním  vnímání  reality  zřetelně  pochopilo,  že  všechno  se  děje,  jako  by  bylo
            nezávislé  na  vnímání  sentientní  mysli,  všechno  se  jí  jeví  jakoby  se  projevující  vně
            sentientních  entit,  mimo  jejich  vlastního  osobního,  subjektivního,  individuálního,
            jedinečného  a  odlišného  života.  Pokud  za  těchto  podmínek  všechny  věci  plynou
            v pořadí a mají pokračující průběh, mohly by se jisté věci zařídit tak, že předtím,  než
            má  cokoli  vstoupit  do  tohoto  postupného  a  pokračujícího  ubíhání,  mohlo  by  být
            zastaveno  před  zaznamenáním  v poli  vnímání  sentientní  mysli  tak,  že  by  ta  mysl
            neměla ani ponětí o tom, že se něco této povahy má stát nebo se skutečně stalo. Jestliže
            máte položit velmi důležité, vitální a zásadní otázky, vztahující se k vlastnímu životu a
            vašemu ‚já jsem‘ a jestliže povaha takových otázek by byla ničivá, rušivá a škodlivá pro
            zdraví vaší mysli (ale je důležité, že jsou vysloveny a že se o nich uvažuje), potom aby
            se předešlo tomu, že se tak stane, může se zařídit zodpovězení těchto otázek před tím,
            než  vstoupí  do  vaší  subjektivní  mysli.  Takto  byste  to  nevnímali  nijak  jinak,  než  že
            nejste původcem těchto otázek.

            Takhle  funguje  a  působí  subjektivní  vnímání  reality.  Protože  je  však  subjektivní  a
            protože se týká jen individuálního pojímání toho, jak se události dějí ve své sekvenční a
            pokračující  modalitě  postupování,  v pravé  realitě  jsoucna  a  bytí,  nazíráno  mimo
            subjektivní  a  individuální  vnímání  a  chápání,  nastávají  v úplně  odlišné  modalitě  své
            vlastní  manifestace.  Tento  odlišný  modus,  poněvadž  nemá  nic  společného  se
            subjektivním  pojímáním  reality,  se  proto  nazývá  objektivní  pojímání  reality.  V této
            modalitě  vnímání  není  žádná  potřeba  mít  dojem,  že  něco  nebo  někdo  je  tam  nebo
            tehdy, nezávislý na stavu a procesu Stvoření. Protože tato modalita nemá žádný vjem
            plynutí  času  nebo  prostorově  vázaného  probíhání  postupným  a  pokračujícím
            způsobem, zřetelně  vnímá, že  všechny věci, nehledě na  to jaké,  nastávají tady a  teď
            simultánním  a  synchronním  způsobem  bez  jakéhokoliv  pocitu  subjektivního  času  a
            prostoru.  Proto  jsou  všechny  takové  události  a  dění  diskrétní  ve  své  povaze  a  ve
            vzájemném  vztahu.  Kvůli  jeho  diskrétní  povaze  spoluexistují  v tomto  objektivním
            způsobu  pojímání  reality  všechny  a  jakékoliv  otázky  se  svými  všemi  a  jakýmikoliv
            odpověďmi  ve  stejném  čase,  nebo  přesněji,  v  ne-čase.  Avšak  v momentě,  kdy  je
            promítnete  do subjektivního vnímání reality, ve  kterém pobývají  všechny sentientní
            entity  z důvodu  ustanovení  jasného  vědomí  si  své  vlastní  svobodné  vůle  a  volby,
            všechny tyto události a dění se jeví v pořadí tak, že jedna předchází druhou a druhá
            následuje tu předcházející.

            Paradox  této  situace  a  uspořádání,  jaký  se  týká  všech  sentientních  entit,  je  ve
            skutečnosti,  že  jsou  situovány,  pokud  se  jejich  struktury  a  povahy  týká,  jak
            v objektivním,  tak  i  subjektivním  vnímání  reality.  Ve  vztahu  k jejich  individuálnímu,
            jedinečnému  a  odlišnému  životu  a  jeho  ‚já  jsem‘  jsou  vždy  v subjektivním  modu
            pojímání reality. Ale ve vztahu k tomu, že jsou integrální součástí Mého Stvoření jako
            takového,  a  obzvláště  ve  vztahu  ke  Mně  a  Mé  Absolutní  Přirozenosti,  jsou
            v objektivním  modu  pojímání  reality.  Jak  tedy  vidíte  z tohoto  uspořádání,  všechny
            sentientní entity fungují simultánně z obou modalit pojímání reality. V každém případě
            otázky, které kladou, a odpovědi, které dostávají, se dějí v jedné modalitě ve stejném
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252