Page 228 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 228

DIALOG 124

            v sobě a sama od sebe přesně stejným způsobem jako ta sentientní entita a její život a
            ‚já jsem‘ měly původ z Někoho jiného, pustila se do vymýšlení, vývoje a produkce toho
            něčeho, co nemělo nic společného se stejným zdrojem nebo co nevycházelo ze stejného
            zdroje  a  počátku,  ze  kterého  vyšla  ona  sentientní  mysl.  Jinými  slovy  vymyslela,
            vyvinula,  vyprodukovala  a  uvedla  do  pohybu  něco,  co  vyšlo  z jejího  vlastního  já.  A
            protože  se  sentientní  entita  tím,  že  byla  sama  stvořena  z Absolutního  Zdroje  a
            Absolutním Zdrojem, stala relativní k tomu Absolutnímu Zdroji, jsoucí relativní ve své
            povaze a svém ‚já jsem‘, vymyslela, vyvinula a založila něco, co se stalo relativní k její
            vlastní relativní kondici, stavu a procesu. Takto došlo k tomu, že vzešlo relativní pouze
            k relativnímu  a  započalo  svůj  vlastní  vývoj,  projevování  a  ukazování  se.  Stalo  se
            základem, na kterém mohl být založen neživot negativního stavu a jeho lidský život.


            Při  posuzování  a  hodnocení  tohoto  procesu  se  stalo  zřejmým,  že  pokud  chcete
            vymyslet,  ustanovit  a  manifestovat  něco,  co  je  zcela  odlišné  od  toho,  co  máte  a
            prožíváte jako život a své ‚já jsem‘, pak v tom případě, aby to bylo odlišné a nemělo nic
            společného s dostupnými způsoby jsoucna a bytí, musí ze své povahy vyloučit vůbec
            všechno, co je obsaženo v povaze současně dostupné a prožívané kondice. Protože to
            nemá  nic  společného  s původní  modalitou  prožívání  života  a  ‚já  jsem‘  a  protože
            původní modalita se nazývala pravý život, pozitivní stav a pravé ‚já jsem‘, kvůli tomu se
            to  stalo  neživotem,  negativním  stavem  a  nepravým  domnělým  ‚já  jsem‘,  označeným
            jako ego. Takže došlo k protikladné realizaci nahrazení  původního a pravého života,
            původního  a  pravého  ‚já  jsem‘  a  původního  a  pravého  pozitivního  stavu  neživotem,
            negativním stavem a egem.

            Jestliže  pozitivní  stav  je  založen  na  pravém  životě  a  na  pravém  individuálním,
            jedinečném  a  odlišném  ‚já  jsem‘,  v tom  případě  negativní  stav  musí  být  založen  na
            neživotě a na stavech ega, které jsou společné všem a všemu umístěnému v neživotě a
            jež  vylučují  jakoukoli  představu  individuality,  jedinečnosti  a  odlišnosti.  Jakmile  byl
            takový  neživot  ustanoven  a  jakmile  započal  manifestaci,  ilustraci  a  demonstraci  své
            pravé povahy, všechny sentientní entity v jsoucnu a bytí měly příležitost porovnat svůj
            původní život a své původní ‚já jsem‘ s něčím, co neobsahuje nic z originálu. Proto teď
            mají  konkrétní znalost toho, co to je být v původní a  v té  druhé,  nepůvodní kondici.
            Protože jsou schopny analyzovat nepůvodní neživot a vidět jasně, jaká je jeho povaha,
            dává jim to logický podklad, na kterém mohou dělat vhodné závěry o povaze pravého
            života a jeho pravého ‚já jsem‘ a o povaze neživota a stavů jeho ega (stavy ega byly
            náhražkou  původního  ‚já  jsem‘).  Postupem  této  analýzy  se  mohou  přesvědčit,  že
            původní život a původní ‚já jsem‘ jsou skutečným životem a skutečným ‚já jsem‘. Proto
            z tohoto závěru logicky vyplývá, že mají skutečně život jako takový a že ten život je
            zakořeněn v jejich jedinečném, odlišném a individualizovaném ‚já jsem‘. Proto jejich ‚já
            jsem‘  je  skutečně  ‚já  jsem‘,  a  ne  nějaký  druh  nereálné  konstrukce,  která  nemá  nic
            společného s jakoukoliv realitou.


            Takže  jak  vidíte  z tohoto  příkladu,  ryzí  a  původní  ‚já  jsem‘  bylo  potřeba  potlačit,
            zapomenout a nahradit ho něčím, co s ním nemá nic společného. Takže se nahradilo
            egem (páchnoucím egem, jak rád říkáš, Petře). Jestliže původní a nefalšované ‚já jsem‘
            vychází z Absolutního ‚JÁ JSEM‘, což bylo definováno jako Absolutní Pozitivnost, potom
            by ego muselo mít úplně opačnou  kvalitu. Opačná kvalita k Absolutní Pozitivnosti je
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233