Page 227 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 227

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            jako  život  a  ‚já  jsem‘,  je  skutečně  takové,  nebo  ne.  Mohlo  by  to  dokonce  být  i  něco
            jiného. Jak vidíte, Petře, tím, že není zdrojem nebo původcem svého vlastního života a
            svého vlastního ‚já jsem‘, sentientní mysl u sebe shledává možnost pochybování o tom,
            jestli skutečně má život a udržuje své vlastní ‚já jsem‘, kterým je vnímání a pojímání
            života  možné  a  myslitelné.  Ústřední  věcí  a  problémem  zde  ve  skutečnosti  je  faktor
            toho, že není svým původcem nebo zdrojem svého vlastního života a ‚já jsem‘. Pokud
            nejste  původcem  a  zdrojem  sebe  sama  a  svého  ‚já  jsem‘,  neboli  toho  ve  vás,  co  se
            nazývá životem, potom jak si můžete být jisti, že to, co máte, je skutečně život? Konec
            konců, nejste těmi, kdo si dali život, a život nebyl z vás, nebyl vámi, ve vás ani od vás
            samých. Namísto toho jasně vnímáte, že přišel a byl do vás vložen někým jiným. To, že
            vůbec můžete pojímat sami sebe jako ‚já jsem‘ nebo že vůbec můžete říci slovo ‚já‘, bylo
            tudíž  závislé  na  Někom,  Kdo  je  takovým  ve  svém  Absolutním  ‚JÁ  JSEM‘,  Svým
            Absolutním ‚JÁ JSEM‘, od Svého Absolutního ‚JÁ JSEM‘ a ze Svého Absolutního ‚JÁ JSEM‘.

            Protože v žádném případě nejste původcem a zdrojem toho života a toho ‚já jsem‘ ve
            vás, nemáte žádný zkušenostní základ nebo podklad, ze kterého můžete sami ze sebe,
            sami v sobě, sami sebou a sami od sebe nabýt jakoukoliv pravou znalost toho, co a jaké
            to je být původcem nebo zdrojem života a svého vlastního ‚já jsem‘. Taková kondice
            může a smí vyvolat ve vaší mysli pochybnosti o tom, zdali to, co máte a co zažíváte, je
            skutečný život a vaše ‚já jsem‘. Takže jak půjdete na to, abyste zjistili, zda život jako
            takový a vaše ‚já jsem‘ jsou skutečně tím, co se předpokládá, že jsou, nebo jestli jsou
            zcela něco jiného? Konec konců, tam venku ani uvnitř vás není nic jiného, co je odlišné
            a nezávislé na tom, co se nazývá obecně životem a konkrétně vašim ‚já jsem‘. Za těchto
            okolností jste uvázli v jednom způsobu vnímání a prožívání. Jeden způsob vám logikou
            toho,  že  je  jen  jeden,  nedává  žádnou  jinou  volbu  nebo  výběr  nebo  žádnou  jinou
            zkušenost. Takže  nemáte  dostupného nic jiného, co by vás ujistilo,  že  to, co máte, a
            způsob, jakým  jste,  je vskutku pravý skutečný způsob vaší zkušenosti toho, že  máte
            život a že je to vaše pravé ‚já jsem‘. Proto tedy máte ve své vlastní mysli pochybnosti o
            těchto důležitých otázkách.


            Žít ve stavu neustálých pochybností, ať se týkají čehokoli, znamená nebýt si jistý vůbec
            ničím. Tím, že je máte, znamená nejen to, že se omezuje vaše tvořivé úsilí, ale že se
            plýtvá samotnými životními energiemi omezováním vaší schopnosti je plně využít pro
            nějaké jiné, daleko tvořivější účely a, což je nejdůležitější, pro váš růst, zlepšování a
            duchovní pokrok. V tom případě vám vaše pochybnosti stojí v cestě v prožívání života
            a  vašeho  ‚já  jsem‘  v jejich  plnosti  a  kompletnosti.  Jakýkoliv  rozptyl  energií  kvůli
            něčemu,  co  tu  není  kvůli  tomuto  uspořádání  nebo  není  jeho  integrální  součástí,
            vylučuje prožívání života a vlastního ‚já jsem‘ v jejich plnosti a kompletnosti. Žít takto
            je jen ubohým přiblížením opravdového žití.

            Aby  se  předešlo  této  závažné  situaci,  bylo  nezbytné  povolit  sentientní  mysli
            experimentovat s nějakými jinými možnostmi. Protože v tomto případě otázkou bylo,
            zdali život jako takový je skutečným životem a zdali ‚já jsem‘ toho života je skutečně ‚já
            jsem‘, tento experiment se musel ubírat směrem k vynalezení a ustanovení něčeho, co
            se neodvozuje, nepochází anebo není zdrojem toho něčeho, v tomto případě života a ‚já
            jsem‘. Aby se dokázalo, že sentientní entita skutečně má život a své vlastní ‚já jsem‘ a že
            je  schopna  být  původcem  anebo  zdrojem  něčeho  ze  sebe  sama,  sama  sebou,  sama
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232