Page 22 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 22
DIALOG 102
Vezměme například vaši ideu o stvoření či vytváření něčeho. Vezměme vaši ideu o
postavení domu. Navrhnete plán, jaký by tento dům měl být, co by měl obsahovat, jak
by měl být funkční atd. Toto jsou všechno vaše vlastní nápady ve vás obsažené.
Sledováním těchto představ si vybudujete svůj vysněný dům. Ten dům pochází přímo
z vás a všechny jeho představy jsou ve vás a vy jste ve svém domě a prostřednictvím
jeho představ ve vaší mysli je dům ve vás, ale vy jste víc než právě tento váš dům, co do
údržby, oprav, vybavení či čehokoli, co je třeba k jeho neustálému řádnému fungování,
nicméně vy a váš dům jste ale dvě odlišné entity. Vy tedy ve všech aspektech vaší
povahy váš dům přesahujete. Jste na svém domě nezávislí.
Z výše uvedeného popisu můžete jasně vyvodit, jak bláhový a nesprávný je
panteistický názor. Vůbec neodráží realitu vztahu mezi Absolutním - Stvořitelem a
relativním - stvořením. Výše uvedený popis vám může poskytnout představu toho, co
to je být Absolutním a co to znamená přesahovat vše označené v naší definici jako
všezahrnující. Takže to není nic abstraktního či nekonkrétního, jak by se na první
pohled zdálo.
Dalším činitelem Přirozenosti Absolutna, který jej činí opravdu Absolutním a který
zcela a úplně vylučuje možnost panteistických názorů, je jeho absolutní nezávislost na
nikom či na ničem. Pokud závisíte na domu a dům na vás, pokud jste domem a dům je
vámi, pak nemůžete být pojímáni jako absolutně nezávislí na nikom či ničem. Ve svém
jsoucnu a bytí byste byli závislí na jsoucnu a bytí domu stejně tak, jak by dům ve svém
jsoucnu a bytí byl závislý na vás. Taková vzájemná závislost by vylučovala existenci
Absolutna v každém jeho aspektu. Avšak jednou z hlavních vlastností Povahy
Absolutna je, že je ve svém vlastním Absolutním Jsoucnu a Bytí úplně a zcela nezávislé
na někom či na něčem. Zatímco stvoření se plně odvozuje a je závislé od svého
Stvořitele, Stvořitel se ve své Absolutní Podstatě neodvozuje ze Svého stvoření a není
na něm nijak závislý.
Proč v tomto konkrétním dialogu hovoříme o tak zdánlivě abstraktním a čistě
teoretickém a nepraktickém předmětu, jako je Absolutno? Protože to má přímý vztah
k Mé Absolutní Nové Přirozenosti a způsobu, jakým má být chápána Mými
reprezentanty, aby se na planetě Nula ustanovila správná představa o tom, Kdo Já jsem
a co je Má Absolutní Přirozenost vůbec zač. Aby došlo k uvolnění úplně nového a
odlišného aspektu Mé Nové Přirozenosti, je nejprve nutno rozptýlit veškeré nesprávné
představy obsažené v převládajících názorech existujících mezi lidskými tvory a všemi
obyvateli zóny vymístění, aby tito prostřednictvím svých deformací a nepravd nemohli
nakazit nadcházející nový aspekt Mé Nové Přirozenosti a překážet jeho náležitému
porozumění, pochopení a přijetí.
Těmito typy dialogů. Které se zabývají Mou Novou Přirozeností, vytváříme základ, na
němž se ustanoví správné a náležité vnímání Mé Nové Přirozenosti. To se využije pro
přijetí nového a odlišného aspektu Mé Nové Přirozenosti každým v jsoucnu i bytí a
pseudojsoucnu i pseudobytí. Důvodem, proč se to koná z vaší pozice, pozice planety
Nula, a ne z nějaké jiné dimenze, je to, že udržováním nesprávných idejí a pojetí o Mé
Nové Přirozenosti ve vědomě uvědomujících si myslích všech, kdo jsou a budou
umístěni v zóně vymístění anebo na planetě Nula v době jeho uvolnění, by mohli
zkreslit a překroutit povahu tohoto dotyčného aspektu a na základě tohoto faktoru by