Page 21 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 21

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            nepostrádající absolutně nic ve Své přirozenosti. V tomto smyslu je tedy Absolutní více
            než toto vše. Co to ale je, to více než vše toto? V relativní vědomě uvědomující si mysli
            je idea o tomto Absolutním, která této mysli říká, že Absolutní ve svém přesahování
            obsahuje ve Své Přirozenosti něco, co nelze ani pojmenovat žádnými existujícími slovy,
            podobenstvími či obrazy, ani nejsou k dispozici či možné souvztažné ideje, které by se
            byť jen vzdáleně mohly přiblížit porozumění či pochopení toho, co Absolutno ve Své
            úplnosti skutečně Je. Avšak vědomě uvědomující si mysl opravdu ví o tomto skutečně
            nejdůležitějším aspektu Absolutního. Taktéž jistě ví, že tuto část Mého Absolutna nelze
            žádným způsobem pojmenovat ničím, co je k dispozici v repertoáru slov, výrazů, idejí,
            pojetí atd., který byl až do tohoto bodu dostupný v kterémkoli daném čase či ne-čase.


            Avšak existuje ještě  další  bod tohoto aspektu Absolutna, který není žádnou  vědomě
            uvědomující si myslí pojmenován či chápán. Jak se tak hezky ukázalo ve Spisech Dr.
            Pietra  Noomena,  které  obsahují  Mou  významnou  konverzaci  s ním  (strana  346),  „je
            bezpodmínečně  zaručeno,  že  tato  část  Mne  nemůže  být  zasažena  či  ovlivněna
            deformacemi  a  lžemi,  jak  je  tomu  u  Mých  ostatních  pojmenování  a  aspektů.  Co  není
            známo, nelze popírat či překroutit“. Kdyby bylo možné zjevit či sdělit něco z této části
            Mé  Absolutní  Přirozenosti  (což  je  naprosto  nemožné!)  tím,  že  by  nebyly  patřičné
            základy, na nichž vědomě uvědomující si mysl může správně definovat či určit, co tato
            část Mé Absolutní Přirozenosti opravdu znamená či označuje, neměla by v té věci na
            vybranou nic jiného než zdeformovat či překroutit Její význam. V takovém případě by
            vědomě  uvědomující  si  mysl  dle  činitele  příslušné  závislosti  svého  života  na  této
            Absolutní Části přestala existovat v absolutním smyslu. A nejenom to, ale dle faktoru
            vzájemné propojenosti všech a všeho by v průběhu sdílení této deformace a nepravdy
            přestali existovat i všichni a vše ostatní.


            Pamatujete si sdělení v křesťanské Bibli o odpuštění hříchů? A jak jsem to v ní uvedl,
            že  všechny  hříchy  budou  odpuštěny,  ale  hřích  proti  Duchu  Svatému  se  považuje  za
            neodpustitelný, a tudíž ho nelze prominout? V souvislosti s významem této rozpravy je
            Duch Svatý tou částí Absolutního, již v její Jsoucnosti a Podstatě nemůže pojmenovat,
            pojímat,  chápat  či  vnímat  žádná  vědomě  uvědomující  si  mysl.  Neodpustitelný  hřích
            vůči Němu znamená, že pokud by nějaká zkreslení či překroucení této Části měla být
            možná  (což  nejsou),  vedlo  by  to  k úplnému  a  nejzazšímu  zániku  vědomě  si
            uvědomujícího  života  jak  jednotlivě,  tak  i  v celém  souhrnu.  Takže  nejenom  že  by
            nebylo možné sdělit  pravý význam Její povahy, ale tím, že nejsou s to to učinit, jsou
            vědomě uvědomující si entity navždy ochráněny před ztrátou svých individuálních a
            osobních životů. Tato Část Absolutního má pro tyto životy nanejvýš přímý význam a
            vztahuje se k nim.

            Okolnost  výše  uvedeného  přesáhnutí  by  vyvracela  jakoukoli  představu,  která  by
            někoho mohla vést k tomu, že by z naší definice Absolutna mohl odvodit panteistický
            názor.  Pojem  ‚všezahrnující‘  by  mohl  některé  lidi  vést  k takovému  nesprávnému
            závěru - jak je tomu v mnoha případech mezi filosofy a mysliteli na vaší planetě. Pokud
            přesáhnete něco, co je součástí vaší všezahrnující povahy, ve svém celku nemůžete být
            zároveň  či  v témže  stavu  tím  něčím.  Jinak  byste  byli  tím  něčím  omezeni.  Okolnost
            omezení něčím by vylučovala, že jste Absolutní.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26