Page 20 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 20
Sto druhý dialog
8. září 1999
Petr: Než půjdeme na otázky položené některými Tvými reprezentanty na Slovensku a
v České republice, chápu, že bys rád pokračoval s rozpravě o tématu stého a
stoprvního dialogu, co se týká náležitého pochopení Tvé Nové Přirozenosti. Budu
navýsost šťastný, když se Ti tento čas poskytne.
Pán Ježíš Kristus: Máš pravdu, Petře, a Já ti mnohokrát děkuji za to, že Mi tento čas
poskytuješ pro Můj příspěvek či další rozpracování záležitostí, které byly předneseny
v těchto dvou dialozích. Jak si pamatujete, byla dána široká definice pojmu ‚Absolutní‘,
který se nedílně vztahuje k Mé Absolutní Nové Přirozenosti. Pokud tuto definici pečlivě
rozeberete, povšimnete si dvou nejdůležitějších aspektů. Jeden hovoří o všezahrnující
povaze Absolutního, což ukazuje na fakt, že v tomto Absolutním nic nechybí. Toto ‚nic
nechybí‘ by u někoho mohlo vzbudit nesprávný dojem, že Absolutní obsahuje taktéž
vše náležející pseudopovaze negativního stavu, tedy že se dá říci, že je obojím, jak
dobrem tak i zlem - jak tvrdí některé bláznivé pseudofilosofie a pseudoduchovnosti na
vaší planetě a v zóně vymístění. To, co zapomínají a neberou v úvahu, je fakt, jak se
uvádí v jednom z evropských dialogů, že negativní stav a všechny jeho produkty a
fabrikace jsou jen iluzemi a zdáními reality, ale ne realitou v sobě a o sobě. Protože
mají takto nereálnou povahu, vzhledem ke všem praktickým účelům v rámci pravé
reality neexistují. Proto nemůže být nic této pseudopovahy obsaženo ve všezahrnující
pravé realitě Absolutna - Mé Nové Přirozenosti. Připisování nereality pravé realitě
nemá žádný logický smysl.
Avšak jak víte, jedním z hlavních záměrů negativního stavu a všech jeho obyvatel je
přesvědčit sebe samého a každého ve své sféře, že je reálný a trvalý. Takže se po
dlouhé časové období zaměstnával tím, že lidi klamně přiváděl k víře, že je reálný a
trvalý. A co je lepším způsobem toho, aby se tento klam či úskok učinil pravdivým, ne-li
prohlášení, že Absolutní - Já je původcem jak dobra, tak i zla? Tímto způsobem,
faktorem toho, že něco takového by mohlo vzniknout ve Mně, si zajišťujete svou vlastní
realitu a trvalost. Pokud by to tak mělo být, pak by byl negativní stav se všemi svými
produkty a fabrikacemi skutečně reálný. Toto prohlášení negativního stavu přivedlo
mnohé lidi na vaší planetě k založení všemožných pseudoduchovních hnutí, která šíří
tuto naprostou nepravdu. Avšak v pravé realitě jsoucna a bytí, což jsou jediné věci,
které jsou vždy reálné a trvalé, je Absolutní z jejich pozice všezahrnující, nepostrádající
absolutně nic.
Druhým nejdůležitějším aspektem výše uvedené definice Absolutna je to, že ‚Absolutní
zároveň všechno z toho přesahuje‘. Co tato závěrečná slova naší definice skutečně
znamenají? Tento výrok odráží fakt, že Absolutno, protože je Absolutním ve všech
svých aspektech, se nemůže omezovat jen na to a tím, že se definuje jako všezahrnující,