Page 217 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 217

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            pozitivního stavu, nemůže být obsaženo v tomto a odvozeno z tohoto Absolutního ‚JÁ
            JSEM‘. Jinak by to nebylo absolutně pozitivní.

            V tomto pojetí výše zmíněných faktů se nic nemůže odvozovat nebo pocházet ze Stavu
            Absolutní Pozitivnosti něčeho, co není integrální součástí Jeho Vlastní Povahy, Stavu a
            Kondice. Aby se to opět zopakovalo: nebylo by to jinak absolutně pozitivní. Ale protože
            nic jiného než pozitivního se nemůže odvodit z Absolutního Stavu, cokoliv z Něho není
            odvozeno, může se odvodit, ustanovit, zpříkladnit a žít někým, kdo je pouze relativní
            k tomu Absolutnímu.

            Logika tohoto uspořádání bez stínu pochyb dokazuje, že cokoliv je neschopné původu
            v Absolutním  Stavu,  nemůže  v sobě  nést  žádné  elementy  toho  Absolutního.  V tom
            případě  se  může  skládat  jen  z relativních  elementů.  Všechno  relativní,  co  není
            odvozeno  z Absolutního,  je  ve  svém  jsoucnu  a  bytí  omezeno  a  vyčerpá  se  nebo  mu
            dojdou všechny a jakékoliv možnosti pokračovat navždy. Taková je povaha něčeho, co
            se neodvozuje z Absolutně Pozitivního, ale jen z relativního.

            Zde  je  odpověď  na  otázku,  jaké  by  to  bylo,  být  ve  stavu  domnělé  nenáležitosti  a
            nezávislosti.  Cokoliv  a  kdokoliv,  co/kdo  nepatří  nikomu  a  ničemu  a  nezávisí  na
            náležení k nikomu či ničemu, separované a izolované od stavu, ve kterém patří a závisí
            na svém Absolutním Zdroji, nemůže být a existovat do nekonečna, na věčnost v sobě,
            sebou, od sebe a ze sebe. Tím, že kromě Absolutního Stavu je každý relativní, samotnou
            definicí  významu  slova  ‚relativní‘  v jeho  relativní  kondici  tím,  že  toto  relativní
            nenadělilo samo sobě svůj život, nemůže být ani existovat samo v sobě, samo sebou, ze
            sebe a od sebe. Jinak by nebylo relativní, ale Absolutní. Logika a princip života jasně
            říká, že může být a existovat pouze Jedno Absolutní. Je nepředstavitelné mít víc než
            jedno Absolutní. Jak si jasně pamatujete, mnoho absoluten by se navzájem anulovalo,
            protože by se navzájem vylučovala.


            Ustanovením tohoto relativního a odlišného života ve srovnání s původním životem -
            životem pozitivního stavu - může se odehrát prožívání a poznávání toho, jaké to je, být
            v takovém životě ne-náležení a ne-závislosti. Nyní je každý schopen experimentálně a
            fakticky  vědět,  k čemu  tento  druh  života,  vlastně  neživota,  vede  a  jaké  je  to  být  a
            existovat v něčem, co nebylo odvozeno z Absolutního Zdroje Života a jeho pozitivního
            stavu. Proč nazýváme ten druhý život neživotem? Filosofická otázka je zde velmi jasná:
            pokud je jen jeden Pravý Zdroj života, jakéhokoliv života, potom cokoliv, co se přímo
            neodvozuje od tohoto Zdroje, který je Životem Sám v Sobě, Sám Sebou, Sám ze Sebe a
            Sám  od  Sebe,  se  nemůže  nazývat  životem.  Jestliže  to  není  pravý  život,  potom  v tom
            případě je to neživot.

            Takže  vidíte,  Petře,  a  každý,  kdo  čte  tato  slova,  že  nejdůležitější  a  rozhodující
            existenční  otázkou  zde  je  potřeba  srovnat  pravý  život  s neživotem.  Původní  otázka
            byla: Jak můžeme vědět, že máme pravý život nebo že jsme v pravém životě, jestliže
            nemáme  žádnou  zkušenost,  žádnou  znalost  a  žádné  chápání  něčeho,  co  je  neživot?
            Máme pouze život. Ale jak víme, že je to skutečně život? Jak tedy vidíte, problém zde je
            tedy daleko hlubší, než jen odpověď na otázku, zda jste v životě pozitivního stavu.
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222