Page 215 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 215

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            A  zde  přicházejí  filosofické  a  mystické  důvody,  proč  bylo  v první  řadě  dovoleno
            vynalézt negativní stav a následně ho aktivovat. Jak vidíte z těchto slov, negativní stav
            potřeboval být především vynalezen, a  jakmile  byl jednou  vynalezen,  bylo  nutné ho
            aktivovat  a  uvést  v jeho  vlastní,  zdánlivě  nezávislý  pohyb.  Jak  taková  idea  vynálezu
            něčeho, jako je negativní stav, přišla na mysl, když předtím nic takového neexistovalo
            v žádné  formě  nebo  tvaru  a  nebylo  to  ani  obsaženo  v repertoáru  idejí  v  sentientní
            mysli? Kromě toho, co na toto téma bylo zjeveno skrze celé Mé Nové zjevení, obzvláště
            v moskevských dialozích 89. a 90., bylo k tomu vynálezu nápomocno ještě něco jiného.
            Sentientní mysl tkvící ve svém vlastním relativním ‚já jsem‘, které je relativní k Mému
            Absolutnímu ‚JÁ JSEM‘, skrze vnímání a poznání sebe samé jako jsoucí svým vlastním
            ‚já jsem‘ hledala význam svého individuálního, jedinečného a rozdílného života, jakož i
            života  obecně.  Jak  zodpovíte  tak  důležitou  otázku  o  významu  individuálního  a
            obecného  života,  jestliže  nemáte  nic  jiného  zcela  odlišné  povahy  a  významu,  s čím
            byste mohli porovnat povahu svého vlastního života a života obecně? Pokud máte jen
            jeden  význam  a  nemáte  žádné  zkušenosti  s jinými  možnými  významy,  potom  jak  si
            můžete  být  jisti,  že  vaše  ‚já  jsem‘  je  skutečně  ‚já  jsem‘,  a  ne  něco  jiného?  A  že  váš
            individuální život je pravý život?

            Otázkou zde bylo zjistit, zda vnímání sebe sama, poznání sebe sama, identita sebe sama
            a život sebe sama v individuálním, jedinečném a rozdílném způsobu žití toho ‚já jsem‘
            byly skutečné a  faktické  a  zda  se  skutečně  nacházely v pravém  jsoucnu a  bytí, nebo
            někde jinde či v něčem jiném. Ale to někde jinde a něco jiného, v tom bodě času a ne-
            času  neexistovalo. Jestliže něco  takovéto povahy neexistovalo, pak by v tom  případě
            bylo  možné  počít  ideu,  že  ‚já  jsem‘  ve  svém  vlastním  jedinečném,  individuálním  a
            rozdílném životě, jakož i život obecně, by také nebyly a neexistovaly. V tom případě
            všechno, co toto ‚já jsem‘ prožívá, by mohlo být iluzí a podvodem; a idea, že se nachází
            v pravém životě by tudíž také mohla být iluze.


            Aby se toto dilema vyřešilo, ‚já jsem‘ sentientní mysli se pouští do průzkumu některých
            jiných možností, které by vedly k odpovědi na jeho životně důležitou otázku o realitě a
            významu života obecně a jeho ‚já jsem‘ konkrétně. Všechno, co bylo té sentientní mysli
            do toho okamžiku dostupné, a všechno, co bylo ve zkušenostní modalitě, nemohlo být
            využito pro výzkum jiných možností a pro náležité zodpovězení její otázky. Bylo nutné
            vynalézt  něco  jiného,  co  vůbec  neexistovalo  a  co  by  mohlo  být  založeno  ve  svém
            vlastním jsoucnu a bytí nezávisle a odlišně od všeho, co bylo sentientní mysli do toho
            okamžiku dostupné.

            Hlavním  problémem  zde  byly  příslušnost  a  struktura  ‚já  jsem‘.  Otázkou  bylo  také
            odvození života a pojímání ‚já jsem‘ z Absolutního stavu Života a jeho Absolutního ‚JÁ
            JSEM‘.  Jestliže  patřím  k něčemu,  k někomu  a  někam  a  jestliže  můj  život  a  jedinečné,
            odlišné a individuální ‚já jsem‘ je v modalitě totální závislosti na někom či něčem jiném,
            co je Absolutní povahy, v tomto případě na Mně, a jestliže zde není jiná modalita života
            a modalita stavu a procesu mého ‚já jsem‘, potom jak bych si vůbec mohl být jist, že
            skutečně  patřím  do  pozitivního  stavu  a  že  můj  život  a  mé  jedinečné,  individuální  a
            odlišné  ‚já  jsem‘  se  skutečně  odvozuje  z Absolutního  Stavu?  Tím,  že  jsem  relativní
            k Absolutnímu, by bylo pro mne obtížné či dokonce nemožné vědět, že tato situace a
            kondice mého života je absolutně pravdivá. Konec konců, nemám k dispozici nic, s čím
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220