Page 216 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 216

DIALOG 123

            bych mohl srovnat záležitost příslušnosti a závislosti mého ‚já jsem‘ vůči Absolutnímu
            Životu a jeho Absolutnímu ‚JÁ JSEM‘. Není dostupný žádný jiný stav, proces, kondice,
            životní styl nebo cokoli jiného v tomto smyslu, co by mne ujistilo, že skutečně náležím
            k někomu, kdo je Absolutně Pozitivní, a že se nacházím v něčem, co se nazývá pozitivní
            stav.  Jak  mám  vědět,  že  tato  situace  je  pravdivá?  Jak  mám  vědět,  že  to,  co  je  mi
            dostupné a co je mi prezentováno jako pozitivní stav a jako moje ‚já jsem¨, je skutečně
            tak a že žádný jiný stav, kondice, proces a cokoliv jiného není uskutečnitelné a možné?


            Aby  se  zodpověděly  tyto  důležité  a  závažné  existenciální  otázky,  bylo  nezbytné
            vynalézt něco odlišného, něco, co by eliminovalo a zapudilo faktor a nutnost náležitosti
            a  závislosti  ‚já  jsem‘  na  životě,  stavu,  kondici  a  procesu  Absolutního  Života  a  Jeho
            Absolutního  ‚JÁ  JSEM‘.  Otázkou  především  bylo:  Je  vůbec  možné  ustanovit  kondici,
            která by vyloučila takovouto příslušnost a závislost ohledně kohokoliv či čehokoliv a
            která by byla úplně odlišná od toho, co bylo do toho okamžiku dostupné? Jak byste
            založili něco, co v pravé skutečnosti neexistuje? Vynaleznete to! Pokud se všechno vám
            dostupné  definuje  jako  pozitivní  stav,  pak  potom  vynaleznete  něco,  co  pozitivním
            stavem  není.  Abyste  to  mohli  udělat,  potřebujete  přijít  s ideou  separace  od  všeho  a
            každého, kdo je integrální součástí toho, co se nazývá pozitivní stav.

            Klasifikováním  všech  aspektů  pozitivního  stavu  ustanovíte  odlišný  způsob  životního
            stylu, který nemá nic společného s tím, co je v pozitivním stavu obsaženo a co je jeho
            charakteristikou.  Jestliže  to  není  pozitivní  stav,  v tom  případě  se  to  potom  musí
            nazývat negativní stav. Protože všechno v negativním stavu je postaveno na principu
            opozice ke všemu ze stavu pozitivního a protože pozitivní stav neobsahuje nic, co je
            typickou  vlastností  stavu  negativního,  každý,  kdo  si  zvolí  být  integrální  součástí
            negativního  stavu,  už  více  nepatří  do  stavu  pozitivního.  Tím,  že  už  více  nepatří  do
            pozitivního  stavu,  jeho  ‚já  jsem‘  ztrácí  jakékoliv  zjevné  spojení  se  svým  původním
            zdrojem.

            Ale  problém  s touto  situací  je  ten,  že  stále  existuje  vědomí,  že  vlastní  život,
            individualita, jedinečnost a odlišnost, zakořeněné v povaze a struktuře ‚já jsem‘, patří
            do pozitivního stavu a že se odvozují z Absolutního Stavu a jeho Absolutního ‚JÁ JSEM‘.
            Dokud  takové  vědomí existuje, předpokládaná  realita  negativního stavu  nemůže  být
            ustanovena.  Aby  se  tento  problém  a  to  vědomí  obešly,  je  nutné  vymýtit  jakékoli
            vědomí a upomínání si takové záležitosti a závislosti. Pokud jste s to dosáhnout tohoto
            cíle,  v tom  případě  můžete  založit  životní  styl,  který  z pozice  vašeho  vědomí  a
            sebeuvědomění  nepatří  do  pozitivního  stavu  a  je  nezávislý  na  čemkoliv,  co  je
            definováno  jako  Absolutně  Pozitivní.  Založením  takového  životního  stylu  máte  nyní
            zkušenostní modalitu bez náležení a bez závislosti. Ustanovíte-li tento stav, kondici a
            proces, máte  něco  ve svém repertoáru, co vám umožňuje  porovnat to, co  se  nazývá
            pozitivním stavem nebo co je postaveno na principu náležitosti do pozitivního stavu,
            s tím, co k němu nenáleží. Současně tedy máte prostředek, kterým můžete zažít, jaké to
            je, když se domníváte, že vaše jedinečné, odlišné a individuální ‚já jsem‘ je nezávislé na
            Absolutním ‚JÁ JSEM‘. Nakonec jestliže Absolutní ‚JÁ JSEM‘ je čistě a naprosto pozitivní
            povahy,  v tom  případě  jakékoliv  jiné  relativní  ‚já  jsem‘,  které  ve  svém  vlastním
            uvědomování si a vnímání sebe sama a vnímání obecně už více nepatří do pozitivního
            stavu,  nemůže  s Ním  mít jakékoliv spojení,  poněvadž nic  jiné  povahy,  než je povaha
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221