Page 180 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 180

DIALOG 119

            A posléze církev v Laodikeji značí všechny ty jedince, kteří střídavě věří, že všechno
            vyvěrá z nich samotných bez jakéhokoli zřetele na Mé Slovo nebo na Mne jako na zdroj
            všeho pravdivého a dobrého; nebo tu a tam věří, že vše týkající se duchovních věcí má
            být  odvozováno  z Mého  Slova.  Tím,  že  takto  činí  a  kolísají  mezi  jedním  a  druhým
            extrémem, dostávají se do postavení profanace všeho, co je opravdu svaté, náležité a
            pravé. Tito jedinci také občas věří, že nepotřebují Mne či cokoli, co se týká Mého Slova,
            aby vedli náležitý duchovní život, ale že to vše mohou dělat sami od sebe svou vlastní
            zásluhou.  Avšak  někdy  jindy  přiznávají  skutečnost,  že  pouze  ode  Mne,  Mnou,  skrze
            Mne, se  Mnou a  ze  Mne může  docházet k náležitému duchovnímu  životu. Z příkladu
            těchto jedinců můžete vidět, jak může dojít k znesvěcení všeho svatého, náležitého a
            správného. Jeden den Mne a Mé Slovo popírají, a příští den Mne a Mé Slovo uznávají.


            Tak  toto  je  několik  velmi  krátkých  poznámek  o  významech  těch  dvou  kapitol
            v Apokalypse,  jak  je  popsal  Swedenborg.  Jak  se  toto  vše  může  uplatnit  na  vaši
            současnou situaci a na vás jako Mé pravé reprezentanty? Především musíte pochopit
            celkovou  strukturu  zmíněných  dvou  kapitol  (druhé  a  třetí  kapitoly  Apokalypsy).
            Díváte-li se na ně pečlivě, povšimnete si, že existují čtyři úrovně v jejich obsahu. První
            úroveň se vztahuje na popis Mne a Mé Budoucí Nové Přirozenosti. Jak jste si povšimli,
            při  oslovení  každé  církve  či  toho,  co  duchovně  představuje,  jsem  mluvil  ze  zcela
            rozdílného aspektu Mé Přirozenosti. Důvod pro to má co činit s duchovním postavením
            každé  příslušné  církve  a  stupněm  jejích  duchovních  falsifikací,  deformací  nebo,
            v některých  případech,  s duchovní  příhodností  existující  v té  době.  Ta  pozice  a  její
            situace vyžadovala přístup z rozdílného aspektu Mé Přirozenosti proto, abych všechny
            upozornil  na  to,  jaké  duchovní  aspekty  jsou  případně  porušeny  nebo  uznávány  tou
            kterou církví.


            Druhá úroveň pojednává o popisu pravého duchovního stavu každé příslušné církve.
            Do  jaké  míry  je  pojímání,  chápání  a  aplikace  pravých  duchovních  faktorů  života
            v souhlasu  či  v souladu  s pravou  duchovní  realitou  takového  života?  Je  jejich
            duchovnost  skutečně  takovou,  jakou  má  být?  Jaké  jsou  faktory  deviace,  falsifikace,
            přehlížení  a  deformace  v jimi  přijatých  doktrínách  a  dogmatech?  Jaké  aspekty  jejich
            duchovnosti jsou v takovém stavu, a proto potřebují okamžitou nápravu, opravu nebo
            náhradu?


            Třetí úroveň ukazuje cestu nebo dává náležité kroky či postupy pro nápravu, opravu či
            náhradu  nebo  zbavení  se,  kdykoliv  je  toho  zapotřebí,  všech  jejich  současných
            nenáležitých pojetí, chápání a aplikací duchovních principů a to, z jaké pozice a jakým
            způsobem se to může učinit.


            Čtvrtá  úroveň  popisuje  všechny  důsledky,  výsledky  a  následky  praktik  jejich  života,
            založených na jejich pojetí, chápání a aplikaci všech idejí, osvojených jejich učeními,
            doktrínami a dogmaty. Jinými slovy, byli učiněni plně odpovědnými a zodpovědnými
            za vše, co v nich hlásali a za to, jak vedli svůj život. Vidíš, Petře, jak má vše v této části
            našeho dialogu přímou souvislost s tím, o čem jsme mluvili v jeho první části, jakož i
            v předešlém dialogu (118.)?


            Petr:  Ano,  vidím  to  jasně.  Mně  to  dává  dokonalý  smysl.  Je-li  někdo  v deformacích,
            falsifikacích,  nesprávných  výkladech  a  reprezentacích  jakýchkoli  duchovních  idejí
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185