Page 180 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 180
DIALOG 119
A posléze církev v Laodikeji značí všechny ty jedince, kteří střídavě věří, že všechno
vyvěrá z nich samotných bez jakéhokoli zřetele na Mé Slovo nebo na Mne jako na zdroj
všeho pravdivého a dobrého; nebo tu a tam věří, že vše týkající se duchovních věcí má
být odvozováno z Mého Slova. Tím, že takto činí a kolísají mezi jedním a druhým
extrémem, dostávají se do postavení profanace všeho, co je opravdu svaté, náležité a
pravé. Tito jedinci také občas věří, že nepotřebují Mne či cokoli, co se týká Mého Slova,
aby vedli náležitý duchovní život, ale že to vše mohou dělat sami od sebe svou vlastní
zásluhou. Avšak někdy jindy přiznávají skutečnost, že pouze ode Mne, Mnou, skrze
Mne, se Mnou a ze Mne může docházet k náležitému duchovnímu životu. Z příkladu
těchto jedinců můžete vidět, jak může dojít k znesvěcení všeho svatého, náležitého a
správného. Jeden den Mne a Mé Slovo popírají, a příští den Mne a Mé Slovo uznávají.
Tak toto je několik velmi krátkých poznámek o významech těch dvou kapitol
v Apokalypse, jak je popsal Swedenborg. Jak se toto vše může uplatnit na vaši
současnou situaci a na vás jako Mé pravé reprezentanty? Především musíte pochopit
celkovou strukturu zmíněných dvou kapitol (druhé a třetí kapitoly Apokalypsy).
Díváte-li se na ně pečlivě, povšimnete si, že existují čtyři úrovně v jejich obsahu. První
úroveň se vztahuje na popis Mne a Mé Budoucí Nové Přirozenosti. Jak jste si povšimli,
při oslovení každé církve či toho, co duchovně představuje, jsem mluvil ze zcela
rozdílného aspektu Mé Přirozenosti. Důvod pro to má co činit s duchovním postavením
každé příslušné církve a stupněm jejích duchovních falsifikací, deformací nebo,
v některých případech, s duchovní příhodností existující v té době. Ta pozice a její
situace vyžadovala přístup z rozdílného aspektu Mé Přirozenosti proto, abych všechny
upozornil na to, jaké duchovní aspekty jsou případně porušeny nebo uznávány tou
kterou církví.
Druhá úroveň pojednává o popisu pravého duchovního stavu každé příslušné církve.
Do jaké míry je pojímání, chápání a aplikace pravých duchovních faktorů života
v souhlasu či v souladu s pravou duchovní realitou takového života? Je jejich
duchovnost skutečně takovou, jakou má být? Jaké jsou faktory deviace, falsifikace,
přehlížení a deformace v jimi přijatých doktrínách a dogmatech? Jaké aspekty jejich
duchovnosti jsou v takovém stavu, a proto potřebují okamžitou nápravu, opravu nebo
náhradu?
Třetí úroveň ukazuje cestu nebo dává náležité kroky či postupy pro nápravu, opravu či
náhradu nebo zbavení se, kdykoliv je toho zapotřebí, všech jejich současných
nenáležitých pojetí, chápání a aplikací duchovních principů a to, z jaké pozice a jakým
způsobem se to může učinit.
Čtvrtá úroveň popisuje všechny důsledky, výsledky a následky praktik jejich života,
založených na jejich pojetí, chápání a aplikaci všech idejí, osvojených jejich učeními,
doktrínami a dogmaty. Jinými slovy, byli učiněni plně odpovědnými a zodpovědnými
za vše, co v nich hlásali a za to, jak vedli svůj život. Vidíš, Petře, jak má vše v této části
našeho dialogu přímou souvislost s tím, o čem jsme mluvili v jeho první části, jakož i
v předešlém dialogu (118.)?
Petr: Ano, vidím to jasně. Mně to dává dokonalý smysl. Je-li někdo v deformacích,
falsifikacích, nesprávných výkladech a reprezentacích jakýchkoli duchovních idejí