Page 177 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 177

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            pamatujete,  v Novém zjevení Pána  Ježíše Krista  se  uvádí, že  negativní stav  věří, že
            jeho  problémem  je  bytí  a  jsoucno  pozitivního  stavu.  Zničte  nebo  vyhlaďte  pozitivní
            stav, a negativní stav nebude mít žádné problémy. Na druhé straně, jestliže negativní
            stav a všichni v jeho pseudoživotě jsou s Mým dovolením a po dohodě s pseudotvůrci,
            pak  o  co  jde?  Děláme  jen  to,  co  se  od  nás  očekává,  a  proto  nejsme  odpovědni  ani
            zodpovědni za své skutky. V tom případě jsem to Já, kdo je odpovědný a zodpovědný
            za  to,  co  se  děje  v negativním  stavu,  protože  konec  konců  Já  jsem  souhlasil  či  jsem
            dovolil, aby k tomu došlo.


            Toto  jsou  typické  způsoby  ospravedlnění,  omluv  a  rozumářských  odůvodnění,  která
            převládají  v pozici  všech  v negativním  stavu.  Jediné,  co  tito  ospravedlňující  a
            omlouvající  se  ve  svém  zdůvodňování  opomíjejí,  je  faktor  souhlasu  s tím,  že  budou
            odpovědní  a  zodpovědní  za  své  činy  a  skutky  a  za  nutnost  nést  jejich  důsledky,
            výsledky  a  následky,  a  to  bez  jakéhokoliv  omlouvání,  ospravedlnění  a  rozumového
            zdůvodňování všeho, co vytvořili v průběhu celého svého pseudoživota.


            Z toho,  co  bylo  shora  řečeno,  může  povstat  otázka:  V jakém  bodě  se  v takových  to
            případech  může  uplatnit  Moje  bezpodmínečná  láska,  milosrdenství,  soucit,  empatie,
            pochopení.  Přijetí,  odpuštění,  laskavost,  respekt,  tolerance  a  uznání?  Jak  si  jasně
            pamatujete (nebo nepamatujete!) z Dialogu 51. (strana 343), bylo zde naznačeno, že
            moudrost této situace požaduje, aby tyto atributy byly aplikovány pouze po proběhlém
            ilustrování  a  demonstrování  všech  důsledků,  následků  a  výsledků  všech  zlých,
            nesprávných  a  špatných  činů.  Jinými  slovy  to  bude  poté,  co  každý  ponese  a  zakusí
            všechny důsledky takových skutků. Tento faktor vylučuje jakoukoliv možnost, aby se
            to bralo na lehkou váhu nebo omlouvalo, aby docházelo k ospravedlnění a racionalizaci
            negativních a zlých skutků, činů, idejí, chování nebo výtvorů. A toto je duchovní eticko-
            morální aspekt celé situace negativního stavu a každého v negativním stavu, jakož i se
            záležitostí souhlasu a dovolení. Nic víc se tomu nemůže připisovat. Proto vůbec nikdy
            neužívejte  faktor  souhlasu  či  dovolení  pro  omlouvání,  ospravedlnění  a  rozumové
            zdůvodnění  svého  chování,  postoje,  svých  skutků,  životního  stylu  či  čeho  všeho,  co
            máte, abyste neskončili v pasti vlivu negativního stavu. Pravý představitel Mne či Mého
            pozitivního  stavu  tím,  že  jeho  povahou  je  být  takovým,  bude  vždy  nést  plnou
            odpovědnost a bude plně zodpovědný za všechno ve svém životě, za chování, postoj,
            skutky  a  výtvory,  ať  mohou  být  jakékoli.  Nikdy  nevyužije  faktor  naší  dohody  či
            dovolení k jejich omluvě, ospravedlnění či racionalizaci. A toto je vše, co jsem chtěl říci
            o tvých těžkostech a obavách v tomto ohledu, Petře.

            Petr:  Mnohokrát  děkuji  za  Tvé  vysvětlení  této  situace  a  za  snášení  mých  těžkostí  a
            problémů v tomto ohledu. Než uvedu mou otázku, není tu něco jiného, o čem bys v této
            chvíli chtěl mluvit?


            Pán  Ježíš  Kristus:  Jenom  krátká  poznámka  o  něčem,  co  se  stalo  během  tvého
            zaznamenávání této části  naší rozpravy. Když jsi  byl téměř na konci zapisování této
            dávky,  zazvonil  tvůj  telefon.  Byl  jsi  překvapen,  že  slyšíš  zvonění,  protože  bylo  příliš
            brzy ráno na to, aby někdo s tebou chtěl mluvit. Když jsi zvednul telefon, shledal jsi, že
            na  druhém  konci  byla  Margaret.  Tentokrát  zněla  značně  zoufale  a  upřímněji  ve  své
            touze získat pomoc nebo se dostat pryč z vlivu idejí renegátů, než tomu bylo v případě,
            kdy ti volala poprvé. Jak jsme všichni doufali, podnikla druhý velmi důležitý krok ve
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182