Page 177 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 177
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.
pamatujete, v Novém zjevení Pána Ježíše Krista se uvádí, že negativní stav věří, že
jeho problémem je bytí a jsoucno pozitivního stavu. Zničte nebo vyhlaďte pozitivní
stav, a negativní stav nebude mít žádné problémy. Na druhé straně, jestliže negativní
stav a všichni v jeho pseudoživotě jsou s Mým dovolením a po dohodě s pseudotvůrci,
pak o co jde? Děláme jen to, co se od nás očekává, a proto nejsme odpovědni ani
zodpovědni za své skutky. V tom případě jsem to Já, kdo je odpovědný a zodpovědný
za to, co se děje v negativním stavu, protože konec konců Já jsem souhlasil či jsem
dovolil, aby k tomu došlo.
Toto jsou typické způsoby ospravedlnění, omluv a rozumářských odůvodnění, která
převládají v pozici všech v negativním stavu. Jediné, co tito ospravedlňující a
omlouvající se ve svém zdůvodňování opomíjejí, je faktor souhlasu s tím, že budou
odpovědní a zodpovědní za své činy a skutky a za nutnost nést jejich důsledky,
výsledky a následky, a to bez jakéhokoliv omlouvání, ospravedlnění a rozumového
zdůvodňování všeho, co vytvořili v průběhu celého svého pseudoživota.
Z toho, co bylo shora řečeno, může povstat otázka: V jakém bodě se v takových to
případech může uplatnit Moje bezpodmínečná láska, milosrdenství, soucit, empatie,
pochopení. Přijetí, odpuštění, laskavost, respekt, tolerance a uznání? Jak si jasně
pamatujete (nebo nepamatujete!) z Dialogu 51. (strana 343), bylo zde naznačeno, že
moudrost této situace požaduje, aby tyto atributy byly aplikovány pouze po proběhlém
ilustrování a demonstrování všech důsledků, následků a výsledků všech zlých,
nesprávných a špatných činů. Jinými slovy to bude poté, co každý ponese a zakusí
všechny důsledky takových skutků. Tento faktor vylučuje jakoukoliv možnost, aby se
to bralo na lehkou váhu nebo omlouvalo, aby docházelo k ospravedlnění a racionalizaci
negativních a zlých skutků, činů, idejí, chování nebo výtvorů. A toto je duchovní eticko-
morální aspekt celé situace negativního stavu a každého v negativním stavu, jakož i se
záležitostí souhlasu a dovolení. Nic víc se tomu nemůže připisovat. Proto vůbec nikdy
neužívejte faktor souhlasu či dovolení pro omlouvání, ospravedlnění a rozumové
zdůvodnění svého chování, postoje, svých skutků, životního stylu či čeho všeho, co
máte, abyste neskončili v pasti vlivu negativního stavu. Pravý představitel Mne či Mého
pozitivního stavu tím, že jeho povahou je být takovým, bude vždy nést plnou
odpovědnost a bude plně zodpovědný za všechno ve svém životě, za chování, postoj,
skutky a výtvory, ať mohou být jakékoli. Nikdy nevyužije faktor naší dohody či
dovolení k jejich omluvě, ospravedlnění či racionalizaci. A toto je vše, co jsem chtěl říci
o tvých těžkostech a obavách v tomto ohledu, Petře.
Petr: Mnohokrát děkuji za Tvé vysvětlení této situace a za snášení mých těžkostí a
problémů v tomto ohledu. Než uvedu mou otázku, není tu něco jiného, o čem bys v této
chvíli chtěl mluvit?
Pán Ježíš Kristus: Jenom krátká poznámka o něčem, co se stalo během tvého
zaznamenávání této části naší rozpravy. Když jsi byl téměř na konci zapisování této
dávky, zazvonil tvůj telefon. Byl jsi překvapen, že slyšíš zvonění, protože bylo příliš
brzy ráno na to, aby někdo s tebou chtěl mluvit. Když jsi zvednul telefon, shledal jsi, že
na druhém konci byla Margaret. Tentokrát zněla značně zoufale a upřímněji ve své
touze získat pomoc nebo se dostat pryč z vlivu idejí renegátů, než tomu bylo v případě,
kdy ti volala poprvé. Jak jsme všichni doufali, podnikla druhý velmi důležitý krok ve