Page 176 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 176
DIALOG 119
jakýchkoliv negativních vlivů přicházejících od toho jedince, jaké možná zažili. Takto
se mohou zbavit falešností, a namísto toho znovu získat pravdu o této věci. Konec
konců, jestliže u někoho věříte něčemu, co není takové anebo to není vůbec pravda,
pak se lopotíte s nepravdami o této věci. Přijetí jakéhokoli druhu nepravdy vás uvádí
do vlivu negativního stavu. Tohle je nejlepší způsob, jak být ve stavu neustálého
pokušení ze strany negativního stavu. Fakticky tím, že se držíte takových falešných
náhledů, necháváte dveře široce otevřeny k tomu, aby docházelo k takovému pokušení.
A Já velmi dobře vím, že vy nechcete být v takové situaci. Toto je důvod, proč
potřebujeme o těchto věcech mluvit, kdykoliv k tomu situace opravňuje.
Nicméně je zde jiný aspekt této věci. Zabývá se záležitostí odpovědnosti a
zodpovědnosti každého jedince za vše, co udělal/udělá a bude dělat. Ačkoli tato
záležitost byla široce probrána v Mém Novém zjevení, zvláště v Koroláriích k Novému
zjevení Pána Ježíše Krista (Doplnění 13, například), je třeba je uvést ještě jednou.
Vztahuje se přímo k tématu probranému v předešlém dialogu (118.), který pojednával
o faktorech duchovně eticko-morálního posouzení jakéhokoliv provedeného nebo
vykonaného činu. Jak si z tohoto dialogu pamatujete, bylo tam uvedeno, že bez ohledu
na to, jak se něco stane, děje se to na základě souhlasu nebo povolení. Ve všech
takových případech by nešlo uplatnit žádné ospravedlnění, omluva nebo rozumové
odůvodnění. Důvodem tohoto požadavku je, že každý také souhlasil být odpovědným a
zodpovědným za své chování, postoje, skutky, činy, vztahy a veškeré své výtvory.
Faktory odpovědnosti a zodpovědnosti vylučují možnost uplatnění jakéhokoliv
ospravedlňování, rozumového odůvodňování či omlouvání ohledně čehokoli, co není
v souladu s povahou pozitivního stavu a jeho nejzazší Absolutní Pravdou - se Mnou.
Musíte v tomto ohledu chápat, že v té době bylo také dohodnuto nebo bylo dáno
svolení ilustrovat a demonstrovat následky, výsledky a důsledky čehokoliv, co se
týkalo aktivace negativního stavu. A nejen to, ale každý jedinec, kdo se ocitl v pozici
reprezentanta negativního stavu, souhlasil ze své svobodné vůle a volby, že bude také
odpovědný a zodpovědný za vše, co by dělal v každé době svého bytí takovým
představitelem. Jinými slovy souhlasil s tím, že ponese plnou zodpovědnost za své činy,
skutky, chování, výtvory (falešných idejí, například) atd., aby tu nebyl žádný základ
nebo základna pro omluvy, ospravedlňování či rozumová odůvodnění všeho, co by
vyprodukoval v tomto negativním ohledu. Takže by bylo duchovně velmi nevhodné
brát toto na lehkou váhu a nemít zájem o vše, co se týká souhlasu nebo povolení a
nutnosti být odpovědným a zodpovědným za své vlastní volby a způsob života vůbec.
Pamatujete, co bylo řečeno o této záležitosti v Doplnění 13 (na jeho konci)? Že život
pozitivního stavu je zakotven v tom, že každý na sebe bere odpovědnost a
zodpovědnost za všechny své volby a že plně ponese následky za výsledky a důsledky
všech takových voleb. A jelikož život v pozitivním stavu je založen na těchto důležitých
duchovních faktorech, aby se negativnímu stavu umožnilo dosáhnout jeho neblahého
uskutečnění, bylo nutné odstoupit od tohoto způsobu, a namísto toho ustanovit
pseudoživot, který by se vyhýbal jakékoliv odpovědnosti a zodpovědnosti za všechny
své možné důsledky, následky a výsledky toho, co vyprodukoval. Takže v tomto
případě se v negativním stavu buď svaluje vina za jakékoli takové následky, výsledky a
důsledky na někoho jiného, nebo se vina za ně dává existenci pozitivního stavu. Jak si