Page 234 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 234
DIALOG 35
a mnohých jiných věcí. Z těchto příkladů tedy vidíte, že smích může mít jak pozitivní,
tak i negativní význam.
V pozitivním stavu termín ‚smích‘ značí stav niterné náklonnosti, jež poskytuje
příležitost mít radost z někoho nebo z něčeho. Toť důvod, že kdykoliv je toto slovo
v Dialozích nebo v Mém Novém zjevení užíváno, vždy je myšleno, že jde o ohromnou
rozkoš, velké potěšení, povznesení a o nesmírnou radost z toho, že se děje něco ve
smyslu chování či vysvětlování, přispívajícího ke štěstí a poučení všech účastných na
jejich úrovni.
Takže když se členové pozitivního stavu radostně rozesmáli poté, co jsem jim sdělil -
v podobě typicky lidského vtipu - ‚kdo by chtěl souhlasit stát se lidským tvorem?‘ - pak
to učinili proto, že jim to dalo pocit ohromné vděčnosti, radosti, nesmírného štěstí,
uspokojení, potěšení a velkého povznesení z toho, že je zde někdo, kdo skutečně
souhlasil vtělit se do lidského života, aby jim poskytl velmi důležité zpětné vazby o
životě v negativním stavu a na planetě Nula. V pozitivním stavu žádný jiný smysl
neexistuje pro termín ‚smích‘, a to speciálně a konkrétně ve shora uvedené pasáži.
Nicméně tato věc má ještě jeden nebo dva aspekty. Používám-li Petrův způsob
informování, vyjadřování, řeči, chování a všeho ostatního, abych vyjádřil Své ideje
nebo objasnil to, o čem povídám nebo jak to říkám nebo jak se chovám, pak to v tom
případě vnějšímu pozorovateli či čtenáři přirozeně zní, jako by to byl Petr, kdo mluví,
kdo se tak chová atd., že ano? Konec konců nezapomeňte, že tyto dialogy probíhají
v domácím ovzduší, jako by jeden člen rodiny mluvil s jiným; nebo jako když si dva lidé
v pohodě spolu sednou a vedou dobrou, smysluplnou a klidnou konverzaci o všech
věcech společného zájmu. Takže - i když by vám to znělo, jako by Peter byl ten, kdo
takto mluví a chová se, vězte, že při odpovídání na vaše otázky jsem to Já, kdo to činí
v Petrovi a přes Petra.
Co myslíte, proč jsem získal lidskou přirozenost a včlenil ji pomocí fúze do Mé
Absolutní Přirozenosti, učiniv ji Božskou, takže se Božské stalo lidským a lidské
Božským? Mimo mnoho jiných věcí to bylo proto, abych byl schopen sestoupit na vaši
úroveň, přizpůsobit se tak, abych byl jako jeden z vás, mohl s vámi mluvit takřka na
rovnocenném podkladu, jako rovný s rovným, užívaje váš jazyk, váš způsob
vyjadřování, myšlení a vnímání a čehokoliv jiného, co máte v tomto ohledu, a ne jako
někdo, kdo přebývá v dálavách a je zcela nepostižitelný, nepřístupný a vysoko nad
vámi, takže naděje na nějaké smysluplné komunikování s ním by byla marná.
Současně tento způsob komunikace, jako i to, že jsem takovým jako vy, na vaší vlastní
lidské úrovni (ovšem bez jakéhokoliv negativního významu typicky lidské
přirozenosti) vytváří důležitou základnu, na níž je nejenom vybudováno vaše vlastní
vnímání spolu s chápáním a přijímáním Mé pravé Přirozenosti, ale která vám zároveň
dává příležitost opravit vlastní předsudky, předpojatosti a očekávání vůči Mně a tomu,
Co je Má pravá Přirozenost. Když mluvím jako vy, v tomto případě jako Peter, může to
ve vás probudit vaše staré, nenáležité, pokřivené, ba dokonce falešně naladěné
vnímání Mé Přirozenosti, odvozené z vašeho náboženského či jakéhokoliv jiného
lidského vychování. Na jejich základě nebo podle svého vlastního očekávání a projekce
určujete a promítáte své vlastní subjektivní očekávání, jak by Bůh, Já, Pán Ježíš Kristus