Page 237 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 237
DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM I.
zachovávat lidský život stůj co stůj byla negativním stavem použita velice efektivně při
prohlašování, že lidský život je něco neobyčejného a posvátného, co jediné má pravou
hodnotu ve srovnání s jakýmkoliv jiným typem života - jako by žádný jiný život nebyl
myslitelný nebo možný. Toto je v úplném rozporu s jejich vlastním učením o životě
v nebesích a v peklech - v tom je jejich pokrytectví. Bylo dovoleno, aby takové
uvažování vzkvétalo, čímž se měla dát šance a příležitost všem sentientním entitám ve
jsoucnu a bytí naučit se důležité lekce a poznat, jaká je povaha života, který původně
nevzešel ze Mne a z Mého pozitivního stavu.
Jak bylo uvedeno dříve v těchto Dialozích, nyní probíhá završení těchto lekcí. Velmi
brzo nezbude nic víc, co by bylo k poučení o tomto typu života. Z toho důvodu se
chystají přípravy k ukončení ilustrativní fáze lidského života a k jeho přeměně v ne-
ilustrativní život, vybraný v rámci definitivní volby - což jest pseudovítězstvím
negativního stavu.
Kdykoliv se má stát něco podobného, vždy tomu předchází přehodnocení smyslu
lidského života, což vede k velmi nepříjemnému uvědomění si, že nejen že nejde o
život, který jediný má cenu a je možný, ale jde o život, který je nejméně hodnotný a
nejvíc bezvýznamný a taky jediný, který ve svém konečném vyznění nemá žádný
smysl. Toto poznání v lidském vědomí vede k velmi silně emočně laděnému zjištění, že
lidský život je vskutku plný utrpení, ubohosti a neštěstí a ve své podstatě není pravým
životem. Jakmile se dojde k tomuto zjištění, nastane nutnost, aby někteří dobrovolníci
na planetě Nula souhlasili s ilustrováním tohoto faktoru tím, že se stanou smrtelně
nemocnými čistě za tím účelem, aby mohli ospravedlnit svou potřebu vyhledat
nějakého lékaře pro asistovanou sebevraždu.
Současně může toto zjištění a takový závěr o lidském životě vést některé jedince buď
k úplnému popření existence jakéhokoliv jiného smysluplného života, a proto soudí, že
není důvod dále pokračovat v tomto ‚šíleném žertu‘ zvaném lidský život, anebo usoudí,
že musí existovat jiný, rozdílný život, který je smysluplný, naplňující, uspokojivý a
skutečný, a tedy opravdový život.
Tohle však má i jinou stránku. Vezmi na příklad lidi, kteří jsou v kómatu a kteří vlastně
nežijí, ale jen vegetují bez jakéhokoliv uvědomění, a jejichž dýchání je uměle
udržováno pouze pomocí zevních přístrojů. Což je možno takový stav nazývat životem
a žitím? Co vám z pravého duchovního stanoviska říká tato situace?
Jsou zde v zásadě dvě věci, které lze rozeznat z této situace. Jednou je, že negativní stav
všemožně usiluje zachovat svůj život v jakémkoliv lidském tvoru za každou cenu a
všemi prostředky. Zoufale lpí na životě tohoto typu, věda velmi dobře, že se definitivně
blíží k smrti. Je to pouze otázka času, kdy zemře navěky. Nicméně probíhá jeho
umírání. Toto nepříjemné uvědomění si vede negativní stav k tomu, aby vynalézal
všemožné umělé zevní prostředky, jaké vidíte v nemocnicích a kterým se říká přístroje
pro udržování života, s cílem udržet život v lidském těle. Toť metaforický popis
situace, jaká existuje v konečném údělu pseudoživota negativního stavu a jeho
lidského života.