Page 238 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 238

DIALOG 35

            Druhou věcí je, že ze stanoviska chápání této situace členy pozitivního stavu jakýkoliv
            život založený na zevních, neduchovních nebo falešných duchovních faktorech ve svém
            jádru a podstatě není nic jiného než to, co mohou vidět ve stavu někoho, jehož tělesný
            život  je  udržován  zevními  umělými  prostředky.  Takže  závěr,  založený  na  takových
            zkušenostech, je velmi jasný: Život negativního stavu a jeho lidský život, založený na
            těchto  zevních  předpokladech  a  faktorech,  je  životem  umělým,  bezvýznamným,
            marným  a  postrádajícím  jakoukoliv  pravou  realitu,  vedoucí  nikam  jinam  než  ke
            zmíněnému  ilustrativnímu  stavu,  v jakém  je  komatózní  jedinec.  V takovém  případě
            nejde  o  pravý  život,  a  proto  nemá  být  nikdy  zvolen  jako  alternativa  pro  život
            pozitivního stavu. Důsledek této ilustrace poskytuje každému jasnou odpověď na to, co
            by si nikdo nikdy neměl vybrat v rámci konečné volby.


            Avšak, jak bylo uvedeno výše a dříve, je tato ilustrativní fáze lidského života v procesu
            ukončení.  Ukončující  faktor  lidské  situace  uvolňuje  určitou  energii,  která  umožňuje
            rozdílný  přístup  k lidskému  utrpení  a  záležitosti  umírání.  Ježto  lidské  nevědomí  si
            uvědomuje tento faktor, dovoluje zahájit uvažování o možnosti a vhodnosti ukončení
            lidského života, ocitne-li se ve stavu krajního utrpení, smrtelné nemoci, v podmínkách
            kómatu a umělého udržování tělesného života pomocí všech těch zevních přístrojů.

            To je důvod, proč v posledních letech slyšíte o všemožných argumentech pro a proti
            asistované  sebevraždě,  o  ukončení  života  odpojením  všech  těch  přístrojů  a  jiných
            podobných prostředků. A nejen to, ale díky tomuto uvědomění nemocnice žádají nebo
            aspoň silně doporučují, abyste získali nějaký právní dokument, na jehož základě byste
            jim dovolili odpojit vás od těch přístrojů v případě, že by k takovému stavu došlo ve
            vašem vlastním životě. Všechny tyto argumenty a požadavky jsou jen odrazem stavu
            věcí,  jaké  se  uvelebily  v lidském  životě  na  planetě  Nula  a  jaké  nebyly  nikdy  dříve
            prožívány.  Jsou  předzvěstí  zcela  nové  situace  a  pojímání,  v nichž  se  lidstvo  ocitá.
            Předcházejí ukončení negativního stavu a jeho typického lidského života.

            Vzhledem  k těmto  důležitým  faktorům  lze  na  Pearlinu  otázku  odpovědět  z čistě
            duchovního  stanoviska:  ano,  je  vhodné  mít  takové  lidské  zákony,  které  by  dovolily
            ukončit  tělesný  život  podle  dobře  definovaných  směrnic  zabraňujících  jakémukoliv
            zneužití nebo nesprávnému použití v tomto ohledu. Jak víte, vše se dá v lidském životě
            zneužít nebo nesprávně použít. Tak už to bylo v životě lidských tvorů zařízeno. Proto
            pokud  setrvávají  v lidském  životě,  v životě  nejzazších  zevnějšností,  potřebují  mít
            takové zákony, které by upravovaly, co by se v tomto ohledu mělo dělat.

            Stejný závěr můžete vyvodit ohledně přerušení funkce přístrojů na udržení života u
            někoho, kdo je v nezvratném kómatu nebo jen vegetuje. Musíte si uvědomit, že v těchto
            výjimečných  případech  neexistuje  pravý  život  niterné  povahy  u  individuí  v takovém
            stavu.  Jde  o  pseudoživot,  o  karikaturu  pravého  života,  jaký  je  udržován  zvnějšku
            pomocí umělých přístrojů.

            Co  se  týká  Dr.  Kevorkiana  -  tak  on  je  ztělesněním  a  reprezentací  této  nové  situace
            v lidském životě na planetě Nula ve fázi jejího ukončení. Dobrovolně se v tomto ohledu
            ujal úlohy průkopníka. Jeho snahy odrážení potřebu skoncovat s negativním stavem a
            jeho lidským životem, probíhajícím v podmínkách ubohosti, chorobnosti, prohnilosti,
   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243