Page 230 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 230

Třicátý pátý dialog




                                                     5. února 1999




            Peter: Dnes ráno se cítím poněkud znepokojen, protože jsem ještě od Dana neobdržel
            opravená  Třicátý druhý a  Třicátý třetí dialog.  Ovšem  nikdo  neví, zda jde  o  problém
            s internetem  nebo  s e-mailem,  který  by  byl  příčinou  zpoždění,  nebo  by  se  dialogy
            mohly ztratit někde v kybernetickém prostoru. Mluvě o závislosti - co si myslíš o mé
            závislosti na Danovi ve věci redigování, na příklad, nebo na někom či něčem jiném v té
            nebo  jiné  záležitosti?  Pak  je  zde  otázka  některých  komentářů  v dialozích,  které  by
            mohly  být  v nesouladu  s probíranými  tématy.  Tohle  mne  přivádí  k druhé,  více
            znepokojující otázce: Je vůbec něco v jakémkoliv dialogu, kdy Ty údajně odpovídáš a co
            by nebylo od Tebe, ale od někoho jiného nebo jako plod mé vlastní představivosti, kdy
            sám uvádím slova či ideje nebo pojmy či cokoliv, a přitom prohlašuji, že jsou Tvoje?
            Jeden ze čtenářů dialogů mi naznačil, že určitá slova či tvrzení nebo chování nevyzněla
            jako Tvoje.

            Pán Ježíš Kristus: Jak víš, Petře, nic se neděje pouhou náhodou. Ať prožíváš cokoliv
            nebo ať cokoliv zakouší jiní při čtení těchto Dialogů, je nějak významné a smysluplné.
            Vyzdvihuje  se  něco,  co  je  třeba  prodiskutovat  nebo  čemu  máte  všichni  věnovat
            pozornost. Zde jde znovu o otázku načasování; míní se, že je na čase oslovit to, co vás
            trápí osobně nebo co ten který čtenář má na mysli.

            Započněme  s otázkou  závislosti  na  někom,  ve  Tvém  případě  na  Danovi,  kvůli
            redigování  těchto  Dialogů  a  o  tvé  následné  frustraci,  jestliže  je  nedostaneš
            v označeném  čase.  Především  je  to  z typicky  lidského  stanoviska  jenom  ilustrací  a
            potvrzením faktu, že typický lidský život je zakotven ve vzájemných závislostech. Ať se
            díváte  kamkoliv,  vždy  se  v lidském  životě  najde  něco,  co  je  závislé  na  zevních
            faktorech, které se zdánlivě vymykají vaší kontrole. Nedá se nic dělat, je to hotová věc a
            s  tím  jste  souhlasili  před  svou  inkarnací  do  lidského  života.  Jak  bylo  uvedeno
            v předešlém dialogu, toto je typické uspořádání, narafičené negativním stavem.

            Avšak  -  jak  bylo  uvedeno  výše  -  jde  o  typický  lidský  náhled  na  tento  jev.  Zcela  jiný
            význam existuje, jestliže se na to podíváte z typicky duchovního hlediska či z hlediska
            pozitivního stavu. Jak je definován pojem ‚závislost‘ v pozitivním stavu a  ovšem i ve
            stavu  negativním?  Jaký  je  význam  tohoto  termínu  v obojím  pojímání?  V negativním
            stavu,  jakožto  i  v lidském  životě,  má  termín  ‚závislost‘  docela  jiný  význam  nežli  ve
            stavu pozitivním. V negativním stavu tento termín vždy označuje fakt, že pravý život
            může  být  odvozen  pouze  od  zevních  faktorů,  které  určí  všechny  podmínky
            k manifestování  a  uskutečnění  takového  života.  Takže  být  závislým  znamená  žít.  A
            opačně: žít znamená být vždycky závislým na někom nebo na něčem z vnějšku, mimo
            vás.    V rámci  chápání  v negativním  stavu  a  lidském  životě  neexistuje  žádné  jiné
            pojímání života neboli toho, co je život vůbec zač.
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235