Page 70 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 70

Tímto aktem byl tok tvořivého úsilí našeho pravého ducha a naší pravé duše z
            Nejvyššího a  jejich  vliv na náš  život drasticky zredukován, odřezán a omezen  na
            minimální rozsah, týkající se péče o naše vlastní každodenní osobní potřeby. Určitý
            stupeň   tvořivého   úsilí   bylo   nutno   ponechat,   aby   motivoval   lidi   k   péči   o   jejich
            každodenní potřeby přežití. Jinak by zahynuli a experiment s negativitou by úplně
            selhal.

            Tímto krokem se dosáhlo několika důležitých věcí. Ztratil se zájem o sdílení s jinými
            toho, co máme kvůli jiným. Byla potlačena láska k vykonávání užitečných aktivit
            kvůli  vzájemnému  prospěchu,  společnému  dobru  a   sdílení.  Byl   pevně   nastolen
            egocentrismus, egoismus a zájem jenom o naše vlastní potřeby. Byla umožněna
            separace a izolace od všech ostatních a od jejich potřeb. Začala vzkvétat nuda,
            lenivost,   zahálčivost   a   nečinnost.   Jedinými   motivujícími   faktory   pro   konání
            čehokoliv byl nějaký osobní zisk. Toto vedlo k nutnosti zavedení odměňovacího
            systému  ve   formě   přechodných,  neužitečných  a   bezvýznamných   cenností,  jako
            například peníze, bohatství,  úřední postavení přinášející proslulost, slávu, uznání,
            reputaci,   pozornost   jiných,   společenské   postavení,   hlad   po   moci   a   podobné
            ukrutnosti a ohavnosti negativního stavu.

            Jinými slovy, motivujícím faktorem lidských aktivit se stal slogan ve formě "co je v
            tom pro mě?" "Pro mě" nebo pro mé vlastní, a ne pro kohokoliv jiného, jen když
            podporují "mé vlastní", stalo se další hlavní, hnací silou lidských aktivit a snah.

            Takže     cokoliv     děláme,      děláme     to      ne     kvůli      bezpodmínečnému
            vzájemnému prospěchu, společnému dobru a sdílení, ale pouze proto, že na tom
            závisí  naše přežití (čili od platebního šeku k platebnímu šeku), nebo proto, že je v
            tom nějaký osobní zisk výlučně pro nás.


            Tato      situace     samozřejmě     přispívá     k     pevnému      ustanovení
            ctižádostivosti,  soutěživosti,  agresivnosti,  válek,  zločinů,  závisti,  nenávisti,
            hrabivosti,  uniformity (když to má on, musím to já mít také), konformnosti, strachů,
            úzkostí, obav, umělých  a  vnucených  potřeb  (potřeba  po  lepším  autě,  větším
            domě,  lépe  placené  práci,  prestižnější  pozici,  atd.),  nevšímavosti  k  jiným,
            krutosti,  dominance,  vládnutí  nad  jinými,   připravování   jiných   o   jejich   potřeby,
            žárlivosti   na   to,   co   mají   jiní,   atd.   Seznam  takovýchto   ukrutností   a   ohavností
            negativního stavu by mohl být opět nekonečný.

            Takový   je   výsledek   všech   lidských   aktivit,   když   nevyvěrají   z   duchovních   a
            mentálních zdrojů a z účelu, pro který nás Nejvyšší stvořil.

            Abychom dále podrobně promysleli náš profesionální či pracovní život, zvažme
            následující body:

            1. Náš pozemský život ve většině všech případů sestává ze stálých nepřetržitých
            aktivit.   Tyto   aktivity   ve   většině   případů   nabývají   formu   nějaké   práce,   profese,
            povolání   nebo   zaměstnání.   Specifickost   a   jedinečnost   těchto   aktivit   je   určena
            specifickostí a jedinečností našich schopností, talentů, darů a stupněm tvořivosti,
            které pronikají z našeho pravého ducha a pravé duše. Jak můžeme vidět, skutečný
            zdroj všech našich aktivit je vždy duchovní a duševní bez ohledu na to, či takovéto
            aktivity jsou samy duchovní, duševní či fyzické.

            Bez vlivu a inspirace našeho pravého ducha a duše, která je nám dostupná v 5% své
            původní kapacity, nemohli bychom pohnout ani svým malíčkem. Takže bez ohledu
            na to, jaké jsou motivující a intencionální faktory jakéhokoliv typu našich aktivit,
            vyvěrají z existence a bytí našeho ducha a duše v nás, a zejména z přítomnosti
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75