Page 66 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 66
KAPITOLA PÁTÁ
PROFESNÍ NEBO PRACOVNÍ ŽIVOT
V první kapitole této knihy byly zjeveny a stručně popsány různé duchovní principy,
které jsou základem náležitého duchovního života. Jeden z těchto principů stanoví,
že kdokoliv a cokoliv je a existuje kdekoliv a v jakémkoliv čase, je a existuje pro
nějakou prospěšnou užitečnost. Bytí a existence kohokoliv a čehokoliv může být
ospravedlněna pouze tím, jakým užitkem, prospěchem a dobrem on/ona/to slouží
všem.
Je mnoho úrovní a forem sdílení. Jedna z těchto forem sdílení, nazývaná
všezahrnující, byla popsaná v předešlé kapitole. Ale život a sdílení a jeho specifická
manifestace ve formě bytostí a věcí není omezena ani ohraničena na jednu nebo na
několik úrovní a forem sdílení.
Jak bylo uvedeno předtím, Nejvyšší tvoří jedinečné a neopakovatelné inteligentní
(sentientní entity) bytosti, lidi, atd. Jsou jedinečnými formami či nádobami Života
Nejvyššího, Který/Která vkládá do každé a jakékoliv jedné formy úplně odlišný
obsah a kvalitu tohoto života. Jediným společným jmenovatelem všech žijících lidí v
celém Stvoření Nejvyššího a v celé Zóně Vymístění je to, že všichni mají v sobě
život, který tam byl vložen Nejvyšším. Tento život není jejich, ale Nejvyššího.
Důvodem je to, jak to již zdůraznil Swedenborg, že nikdo nemůže být životem
samým v sobě a samém o sobě v žádném ohledu. Život je Nejvyšší. Nejvyšší tvoří ze
Svých vlastních energií různé jedinečné a neopakovatelné životní formy či přijímače
nebo nádoby života, do kterých vkládá či dává tento život. Ale protože Nejvyšší je
Životem Sám/Sama o Sobě a Sám/Sama od Sebe, je vždy přítomen v tomto životě,
protože ten je Jeho/Její vlastní. Ale i když je Nejvyšší Absolutní, do žádné přijímací
formy života není možné vložit absolutní obsah a kvalitu tohoto života v jeho
úplnosti. Přijímací či inteligentní forma života, jsouc stvořena z Absolutního Zdroje,
nemůže být absolutní. Jinak by nebyla stvořena, protože by vždy byla. Proto, jelikož
je tomu tak, žádná inteligentní ani žádná jiná přijímací forma života není schopna
obsahovat Absolutní Život v jeho úplnosti. Z tohoto důvodu tvoří Nejvyšší životní
formy, které jsou schopny obsahovat různé aspekty tohoto života, ale ne samotný
Absolutní Život.
Ale každý jeden aspekt života odráží, podle principu hologramu, úplný obsah
Absolutního Života. Toto je důvod, proč se říká, že člověk byl stvořen k podobě a
obrazu Božímu. Člověk nebyl stvořen proto, aby se stal Bohem, nebo aby byl
Bohem, ale k Božímu obrazu a podobě. Člověk nemůže být nikdy Bohem, jak tomu
někteří pošetilí lidé věří. Ale člověk může být a je podobou a obrazem Boha. To jest,
člověk v sobě nese jeden aspekt života z Nejvyššího, který odráží Absolutní
Přirozenost Nejvyššího. Odrážet něco neznamená být tím stejným, jako to, co je
odráženo.
Aby mohly být projevovány a sdíleny všezahrnující aspekty života Nejvyššího,
Nejvyšší tvořil, tvoří a bude navěky tvořit nekonečné počty a rozmanitosti životních
forem, do kterých dává jeden aspekt. Protože Bůh se neopakuje, jinak by nebyl
Absolutní, nikdy nedává přesně ten stejný aspekt do dvou nebo vícero životních
forem. Proto žádné dvě životní formy nejsou nikdy přesně stejné, pokud jde o
kvalitu a obsah jimi přijímaného života.
Z toho vyplývá, že hlavním všeobecným účelem a užitkem života kohokoliv, je být
nositelem, nádobou a projevovatelem odlišného, jedinečného a neopakovatelného