Page 66 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 66

KAPITOLA PÁTÁ

                                 PROFESNÍ NEBO PRACOVNÍ ŽIVOT




            V první kapitole této knihy byly zjeveny a stručně popsány různé duchovní principy,
            které jsou základem náležitého duchovního života. Jeden z těchto principů stanoví,
            že kdokoliv a cokoliv je a existuje  kdekoliv a v jakémkoliv  čase, je a existuje pro
            nějakou prospěšnou užitečnost. Bytí a existence kohokoliv a čehokoliv může být
            ospravedlněna pouze tím, jakým užitkem, prospěchem a dobrem on/ona/to slouží
            všem.


            Je   mnoho   úrovní   a   forem   sdílení.   Jedna   z   těchto   forem   sdílení,   nazývaná
            všezahrnující, byla popsaná v předešlé kapitole. Ale život a sdílení a jeho specifická
            manifestace ve formě bytostí a věcí není omezena ani ohraničena na jednu nebo na
            několik úrovní a forem sdílení.

            Jak bylo uvedeno předtím,  Nejvyšší  tvoří  jedinečné  a  neopakovatelné  inteligentní
            (sentientní entity)  bytosti,  lidi,  atd. Jsou jedinečnými formami  či nádobami Života
            Nejvyššího,  Který/Která  vkládá   do  každé   a  jakékoliv   jedné  formy   úplně   odlišný
            obsah a kvalitu tohoto života. Jediným společným jmenovatelem všech žijících lidí v
            celém Stvoření Nejvyššího a v celé Zóně Vymístění je to, že všichni mají v sobě
            život,   který   tam   byl   vložen   Nejvyšším.   Tento   život   není   jejich,   ale   Nejvyššího.
            Důvodem  je   to,  jak   to  již  zdůraznil  Swedenborg,  že   nikdo  nemůže  být  životem
            samým v sobě a samém o sobě v žádném ohledu. Život je Nejvyšší. Nejvyšší tvoří ze
            Svých vlastních energií různé jedinečné a neopakovatelné životní formy či přijímače
            nebo nádoby života, do kterých vkládá či dává tento život. Ale protože Nejvyšší je
            Životem Sám/Sama o Sobě a Sám/Sama od Sebe, je vždy přítomen v tomto životě,
            protože ten je Jeho/Její vlastní. Ale i když je Nejvyšší Absolutní, do žádné přijímací
            formy   života   není   možné   vložit   absolutní   obsah  a   kvalitu   tohoto   života   v   jeho
            úplnosti. Přijímací či inteligentní forma života, jsouc stvořena z Absolutního Zdroje,
            nemůže být absolutní. Jinak by nebyla stvořena, protože by vždy byla. Proto, jelikož
            je tomu tak, žádná inteligentní ani žádná jiná přijímací forma života není schopna
            obsahovat Absolutní Život v jeho úplnosti. Z tohoto důvodu tvoří Nejvyšší životní
            formy, které jsou schopny obsahovat různé aspekty tohoto života, ale ne samotný
            Absolutní Život.


            Ale   každý   jeden   aspekt   života   odráží,   podle   principu   hologramu,   úplný   obsah
            Absolutního Života. Toto je důvod, proč se říká, že člověk byl stvořen k podobě a
            obrazu  Božímu.  Člověk   nebyl  stvořen  proto,  aby   se   stal  Bohem,  nebo  aby   byl
            Bohem, ale k Božímu obrazu a podobě. Člověk nemůže být nikdy Bohem, jak tomu
            někteří pošetilí lidé věří. Ale člověk může být a je podobou a obrazem Boha. To jest,
            člověk   v   sobě   nese   jeden   aspekt   života   z   Nejvyššího,   který   odráží   Absolutní
            Přirozenost Nejvyššího. Odrážet něco neznamená být tím stejným, jako to, co je
            odráženo.

            Aby   mohly   být   projevovány   a   sdíleny   všezahrnující   aspekty   života   Nejvyššího,
            Nejvyšší tvořil, tvoří a bude navěky tvořit nekonečné počty a rozmanitosti životních
            forem, do kterých dává jeden aspekt. Protože Bůh se neopakuje, jinak by nebyl
            Absolutní, nikdy nedává přesně ten stejný aspekt do dvou nebo vícero životních
            forem.  Proto  žádné  dvě životní  formy  nejsou  nikdy  přesně stejné,  pokud jde  o
            kvalitu a obsah jimi přijímaného života.

            Z toho vyplývá, že hlavním všeobecným účelem a užitkem života kohokoliv, je být
            nositelem, nádobou a projevovatelem odlišného, jedinečného a neopakovatelného
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71