Page 112 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 112

Konec konců, když se objeví jedinečná individualita, je sdílena rozličně z pozice
            rozličných aktivit. Způsob, jakým  jsem  aktivní ve  svém volném čase  nebo během
            spánku,  není  stejný  jako  v  jakémkoli  jiném  čase. V  tomto ohledu  může  být  proto
            život  volného  času  a  život  spánku  považován  za  prostředek,  kterým  se  iniciují,
            projevují a sdílejí nějaké úplně odlišné aspekty mé jedinečné individuality. Žádná
            jiná aktivita z jakékoli jiné úrovně mého života nemůže ani nesmí iniciovat ten prvek
            či aspekt, který má být projeven, vystaven a sdílen s ostatními. Takže, kdybychom
            byli ukráceni o život volného času a spánku, byli bychom připraveni o schopnost
            projevovat svou individualitu a její jedinečný aspekt, který může být iniciován jenom
            prostřednictvím takovéto specifické aktivity.

            Toto je vyšší duchovní účel, pro který byl Nejvyšším ustanoven život volného času a
            život spánku.


            6. Ještě vyšší duchovní účel života volného času a spánku, než výše uvedený, je v
            příležitosti,     kterou     poskytuje     pro     získání     lepšího     poznání     a     chápání
            pravé přirozenosti Nejvyššího, jiných a sebe samého.

            Jak  bylo  uvedeno  mnohokrát  předtím,  Nejvyšší  je  přítomen  ve  všech  aktivitách.
            Konec konců, všechny  aktivity  se odvozují z Nejvyššího. Proto v čím více typech
            aktivit jsme schopni se angažovat, tím víc aspektů pravé přirozenosti Nejvyššího,
            jiných a nás samých je nám k dispozici pro přežití a sdílení. Každá aktivita projevuje
            odlišný aspekt přirozenosti Nejvyššího. Přirozenost Nejvyššího je po dobu našeho
            života volného času a spánku projevována úplně odlišným způsobem než po dobu
            jakékoliv jiné aktivity. Tento odlišný způsob není dostupný v žádné jiné aktivitě. Z
            tohoto důvodu, jako i z mnohých jiných, Nejvyšší iniciuje život volného času a život
            spánku a tímto aktem neustále zkvalitňuje a obohacuje náš život až navěky. Pokud je
            nám umožněno poznat lepší Nejvyššího, dává nám to lepší poznání nás samých i
            ostatních, kdy je Nejvyšší vždy přítomen. Takovýto je hluboký, mystický a duchovní
            význam jakékoliv aktivity.


            7. Duch, duše a tělo lidí byly původně stvořeny Nejvyšším z prvků Božské Lásky a
            Božské   Moudrosti   Nejvyššího.   Božská   Láska   sdílí   všechno,   co   má   s   jinými.   V
            takovémto sdílení je velká rozkoš a požitek. Božská Moudrost vyvažuje a zmírňuje
            toto sdílení takovým způsobem, aby se vyhnulo zaplavení nebo nedostatečnému
            zásobení  lidí  rozkošemi  a  požitky  Božské  Nekonečné  Lásky.  Pravý  zdroj  života
            volného   času   a   života   spánku  jako   i  všeho   ostatního,   je   možno   najít   v   tomto
            principu umírněnosti. Příliš mnoho něčeho na úkor něčeho méně, než svého dílu,
            vede  k  nechtěnému  nasycení  a  k  následnému  neštěstí.  Takovýto  výsledek  je  v
            rozporu s přirozeností Božské Lásky. Ta touží a dává jen rozkoše a požitky. Konec
            konců, život by byl nežádoucí a tíživý, kdyby nebyl rozkoší a požitkem. Ale mít jen
            jeden a ten stejný druh rozkoše a požitku či potěšení, by skončilo v přesném opaku –
            nakonec   by   nebyla   žádná   rozkoš   a   žádný   požitek.   Takováto   je   přirozenost
            relativních bytostí.

            Nejvyšší proto poskytuje lidem různé úrovně, formy, obsahy a prostředky aktivit,
            které jsou schopny udržet požitek a rozkoš života v pozitivním stavu. Pomocí těchto
            prostředků  mohl  být  život  v  lidech  udržen  bez  jakéhokoli  nebezpečí  smrtelného
            nasycení.


            Jeden z prostředků udržení rozmanitosti požitků a rozkoší života je život volného
            času a život spánku. V nich se nachází nová forma prožívání, vnímání a vyjadřování
            rozkoší a požitků  života, která by mohla být následně sdílena s každým. Konec
            konců, musíme si pamatovat, že život byl stvořen Nejvyšším pro rozkoše a požitky,
            protože takováto je přirozenost Jeho/Její Božské Lásky a Božské Moudrosti.  Tato
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117