Page 112 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 112
Konec konců, když se objeví jedinečná individualita, je sdílena rozličně z pozice
rozličných aktivit. Způsob, jakým jsem aktivní ve svém volném čase nebo během
spánku, není stejný jako v jakémkoli jiném čase. V tomto ohledu může být proto
život volného času a život spánku považován za prostředek, kterým se iniciují,
projevují a sdílejí nějaké úplně odlišné aspekty mé jedinečné individuality. Žádná
jiná aktivita z jakékoli jiné úrovně mého života nemůže ani nesmí iniciovat ten prvek
či aspekt, který má být projeven, vystaven a sdílen s ostatními. Takže, kdybychom
byli ukráceni o život volného času a spánku, byli bychom připraveni o schopnost
projevovat svou individualitu a její jedinečný aspekt, který může být iniciován jenom
prostřednictvím takovéto specifické aktivity.
Toto je vyšší duchovní účel, pro který byl Nejvyšším ustanoven život volného času a
život spánku.
6. Ještě vyšší duchovní účel života volného času a spánku, než výše uvedený, je v
příležitosti, kterou poskytuje pro získání lepšího poznání a chápání
pravé přirozenosti Nejvyššího, jiných a sebe samého.
Jak bylo uvedeno mnohokrát předtím, Nejvyšší je přítomen ve všech aktivitách.
Konec konců, všechny aktivity se odvozují z Nejvyššího. Proto v čím více typech
aktivit jsme schopni se angažovat, tím víc aspektů pravé přirozenosti Nejvyššího,
jiných a nás samých je nám k dispozici pro přežití a sdílení. Každá aktivita projevuje
odlišný aspekt přirozenosti Nejvyššího. Přirozenost Nejvyššího je po dobu našeho
života volného času a spánku projevována úplně odlišným způsobem než po dobu
jakékoliv jiné aktivity. Tento odlišný způsob není dostupný v žádné jiné aktivitě. Z
tohoto důvodu, jako i z mnohých jiných, Nejvyšší iniciuje život volného času a život
spánku a tímto aktem neustále zkvalitňuje a obohacuje náš život až navěky. Pokud je
nám umožněno poznat lepší Nejvyššího, dává nám to lepší poznání nás samých i
ostatních, kdy je Nejvyšší vždy přítomen. Takovýto je hluboký, mystický a duchovní
význam jakékoliv aktivity.
7. Duch, duše a tělo lidí byly původně stvořeny Nejvyšším z prvků Božské Lásky a
Božské Moudrosti Nejvyššího. Božská Láska sdílí všechno, co má s jinými. V
takovémto sdílení je velká rozkoš a požitek. Božská Moudrost vyvažuje a zmírňuje
toto sdílení takovým způsobem, aby se vyhnulo zaplavení nebo nedostatečnému
zásobení lidí rozkošemi a požitky Božské Nekonečné Lásky. Pravý zdroj života
volného času a života spánku jako i všeho ostatního, je možno najít v tomto
principu umírněnosti. Příliš mnoho něčeho na úkor něčeho méně, než svého dílu,
vede k nechtěnému nasycení a k následnému neštěstí. Takovýto výsledek je v
rozporu s přirozeností Božské Lásky. Ta touží a dává jen rozkoše a požitky. Konec
konců, život by byl nežádoucí a tíživý, kdyby nebyl rozkoší a požitkem. Ale mít jen
jeden a ten stejný druh rozkoše a požitku či potěšení, by skončilo v přesném opaku –
nakonec by nebyla žádná rozkoš a žádný požitek. Takováto je přirozenost
relativních bytostí.
Nejvyšší proto poskytuje lidem různé úrovně, formy, obsahy a prostředky aktivit,
které jsou schopny udržet požitek a rozkoš života v pozitivním stavu. Pomocí těchto
prostředků mohl být život v lidech udržen bez jakéhokoli nebezpečí smrtelného
nasycení.
Jeden z prostředků udržení rozmanitosti požitků a rozkoší života je život volného
času a život spánku. V nich se nachází nová forma prožívání, vnímání a vyjadřování
rozkoší a požitků života, která by mohla být následně sdílena s každým. Konec
konců, musíme si pamatovat, že život byl stvořen Nejvyšším pro rozkoše a požitky,
protože takováto je přirozenost Jeho/Její Božské Lásky a Božské Moudrosti. Tato