Page 107 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 107

duše. V důsledku tohoto faktu tělo nemá samo v sobě a samo o sobě žádný život. Ať
            by   byl  v   těle   jakýkoliv   život,   není  to   jeho  vlastní,   ale   duchův.  Protože   tělo
            nesestává ze životních prvků, ale jen z pomíjivého prostředí, nemůže tento život v
            sobě udržet v jeho plnosti na neustálém základě. Aby učinili toto tělo obyvatelným a
            efektivně funkčním, duch a duše potřebují příležitostně odejít ze svého těla až do
            takové míry, že v něm zůstane jen minimální množství jejich přítomnosti za účelem
            udržení života.

            Kvůli tomu faktu, že vnější tělo je pomíjející, má tendenci se opotřebovat a zastavit
            své funkce. Kdyby bylo nuceno do neustálých  aktivit do nejplnějších potenciálů
            svého ducha a duše, brzy by se rozpadlo. Proto duch a duše po odstoupení či
            stažení většiny své přítomnosti z těla, léčí a opravují toto tělo, aby se do něj mohli
            vrátit a nadále fungovat do své nejplnější možné kapacity. Stav těla po dobu tohoto
            časového období je stavem fyzického spánku. Během spánku je většina tělesných
            funkcí značně minimalizována a zpomalena a může se konat léčení a opravná práce.
            Z tohoto je potřeba spánku zřejmá.

            Potřeba spánku a jeho délka je určena druhy prvků, ze kterých je vybudováno tělo.
            Čím více fluidní, čím více duchovní je prostředí, tím kratší doba spánku je potřebná a
            tím méně tělesného odpočinku se vyžaduje. Na velmi čisté nebo vysoké duchovní
            úrovni,   kde   naše   tělo   je   úplně   duchovní,   jsou   potřebná   velmi   krátká   období
            nepravidelného a sporadického spánku. Čím hmotnější je tělo, tím zranitelnější je pro
            životní síly, a proto potřebuje pravidelná a delší období spánku.


            2. Pouze Absolutní Stav Přirozenosti Nejvyššího, který zahrnuje všechna prostředí a
            všechno ostatní v bytí a existenci jako i samotné bytí a existenci, nevyžaduje si
            odpočinek a spánek. Jinak by nebyl absolutní. Neustálý, nepřerušený a vědomý tok
            či proud idejí z Absolutního Stavu do relativního stavu by mohlo mít za výsledek
            úplné zhroucení. Tento relativní stav nemůže být vybudován takovým způsobem,
            aby obsáhl neustálé vědomé uvědomění tohoto toku simultánně a synchronně na
            všech úrovních. Kdyby to byl schopen učinit, byl by absolutní a ne stvořený. Proto,
            aby relativní stav mohl pokračovat ve své efektivní a náležité funkci, je nutno učinit
            opatření,   pomocí   kterého   mu   může   být   dán   odpočinek   takovým   způsobem,   ve
            kterém je odpočinek dán jedné každé úrovni. Protože nejzranitelnější vůči tomuto
            toku je vnější forma, je to tato forma, která potřebuje takovýto odpočinek nejčastěji a
            pravidelně. Toto je však pravdou i o našem duchu a naší duši. Duch a duše, jelikož
            nejsou absolutní, vyžadují si příležitostný odpočinek od vědomého vnímání tohoto
            toku či proudu. Během takovéhoto odpočinku jsou ve stavu spánkového klidu. Když
            spí,  Nejvyšší  na   nich  vykonává   opravnou   a   léčebnou  práci,  aby   je   učinil   vždy
            lepšími  a  efektivněji  funkčními.  Frekvence  a  délka  takovéhoto  spánkového  klidu
            opět závisí na kvalitě a obsahu duchovního vědomí, stavu a kondice každého.


            3. V důsledku tohoto faktu, to jest, že všichni jsme relativními, nemůžeme být nikdy
            dokonalí.   Jenom  Absolutní  Stav,  čili  Nejvyšší,   je   dokonalý.   Stav   nedokonalosti,
            jakmile je plně uvědoměn, může způsobit pocit nekompetentnosti a méněcennosti a
            může mít za výsledek oživení negativního stavu dokonce i v lidech, kteří jsou v
            pozitivním stavu. Každému je dáno určité pověření. Když toto pověření přichází ke
            svému konci a je těsně před svým naplněním, každý si náhle uvědomí, že mohlo být
            splněno dokonalejším způsobem a formou. Když k tomuto uvědomění dojde, každý
            se okamžitě cítí nemohoucí a nehodný dělat cokoliv jiného. Toto je denní doba před
            soumrakem každého jedince. Dříve, než následky tohoto uvědomění mohou přivodit
            negativní   stav   a   způsobit   škodu   duchu   a   duši   jedince   a   jeho   tělu,   každý   je
            Nejvyšším uveden do hlubokého spánku. Během tohoto spánku jsou odstraněny
            všechny následky výše uvedeného uvědomění a namísto toho je jedinci dáno nové
            pověření  s   pocitem,  že   vykonal  vynikající   práci  a   že   všechno,   co   se   od  něj/ní
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112